Ruimte over 30 december t/m 6 januari Konigsleiten bij de lift.

We hebben een zespersoonsappartement met 1 slaapkamer (voor 4 personen) en een bedbank in de woonkamer.
We zijn man en vrouw, (46-47) jaar, met zoon van 7 jaar.

Het gaat om een eenvoudig appartement in Konigsleiten tegenover de skilift. (nette badkamer, groot balkon).
We komen er al 8 jaar en het is ons bijzonder belangrijk de verstandhouding met de eigenaar goed te houden.

Bijdrage in de huur € 500,-

Iemand interesse?
Vooral geen feestbeest, en netjes met het appartement.

It is an amazing world

hoi Henrike,

Ik heb je een PB gestuurd

Groeten Roy

Hoi Roy,
Ik heb het gelezen.
Het antwoord moet ik je even schuldig blijven.
In mijn directe omgeving heb ik een stel dat bezig is vrij te regelen en me op korte termijn laat weten of ze mee kunnen.

Groeten Henrike

It is an amazing world

Ben ik nu de enige die denkt huh? €500 bijdrage voor de huur en dan mag je ws op de bedbank in de huiskamer? Vindt dat wel veel geld ;)

Dienten Die Alte schule

Ben ik nu de enige die denkt huh? €500 bijdrage voor de huur en dan mag je ws op de bedbank in de huiskamer? Vindt dat wel veel geld ;)

Elly3 op 13 nov 2017 18:40

Nee hoor, geenszins. 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane, @Elly3
Het is ook aan de prijs, dat ben ik helemaal met je eens.

Echter het zijn de feestdagen en een appartement in Konigsleiten heb je met de feestdagen niet voor weinig geld.
Het meeste ligt rond de 2000,- En dan heb je inderdaad twee slaapkamers.
In het laagseizoen is er absoluut meer keuze.
We betalen nu ook meer dan het dubbele.
Daarbij… die 500 kan je ook splitten he…
Dus als je het een beetje handig aanpakt zit je een week onder de pannen voor 250,-
Of … als het 1 persoon was geweest, was meerijden ook nog een optie.

Daarbij… dichter bij de lift dan dit lukt je niet.

*bericht bewerkt door Henrike op 14 nov 2017 08:28

It is an amazing world

Ik heb even gecheckt… of het nu echt zo bizar is…
Als je iets voor twee personen los zou zoeken kom je bij Steigerbauer uit of bij die tent Am Dorfplatz… goedkoopste optie is 821,- en dan omhoog naar 1600 App. Simone, of bij Castello voor 1800. Alle opties betekenen omhoog lopen met je ski’s. Dus… zo raar is het niet.

*bericht bewerkt door Henrike op 14 nov 2017 08:40

It is an amazing world

Ik zou geen doelgroep weten die geschikt is voor deze specifieke situatie. Uiteindelijk deel je een appartement met onbekende en mag je in de slaapbank in de woonkamer slapen. Studenten matchen meestal niet omdat ze een totaal ander ritme hebben dan ouders met een kind van 7. Werkenden zonder kinderen zijn vaak mobiel en hebben meestal genoeg te besteden dat ze voor iets meer geld een eigen hok hebben. Daarnaast is een stukje lopen/bus zitten voor veel mensen echt niet zo’n probleem als ze daardoor geld uitsparen en/of een veel betere verblijfplaats hebben.

Je bent vrij om te vragen wat je zelf wilt maar ik denk dat dit aanbod maar voor heel weinig mensen geschikt is.

Goedemorgen @Henrike, Dat het daar zo duur is dan, ook voor en klein app met 1 slaapkamer. Maar zoals je boven schrijft, je nodigt iemand uit voor een vrij bed, in een app dat je zelf al gehuurd hebt. Dan zou je het ook voor iets minder kunnen doen, als je nu van te voren vraagt wie er mee wil delen vindt ik het nog anders klinken.
Waar ik zit heb je in het dorp voor het zelfde een app voor 2 pers,voor jezelf.
Dus vandaar dat ik het prijzig vindt. Bij mij betalen de gasten nog geen 130 euro ;)

Dienten Die Alte schule

De vergelijking met de prijs van een ander appartement is natuurlijk appels met peren vergelijken. Dan heb je een eigen appartement. Nu krijg je een bedbank in een gedeeld appartement. Dat scheelt nogal wat.

@DrPhil @Elly3 Prima…

Ik trek het aanbod in.
Wellicht beter.

*bericht bewerkt door Henrike op 14 nov 2017 09:30

It is an amazing world

@Elly3, €130,- voor wat?
Vind overigens het ‘aanbod’ uit de OP ook wat op willen profiteren lijken maar ben wel benieuwd naar wat er verder bij zit? Alleen slapen op de bank, ook eten, is het de bedoeling om samen te zijn of hoe is het bedacht? Voor €500,- alleen overnachten is niet echt de aanbieding van de eeuw, ook niet voor 2 personen en zeker niet in die omgeving.

@DrPhil @Elly3 Prima…

Ik trek het aanbod in.
Wellicht beter.

Henrike op 14 nov 2017 09:21

Gewoon lekker laten staan dat aanbod. Wie niet waagt wie niet wint. Zou er alleen bij zetten dat het onderhandelbaar is, want dan haken mensen niet direct af vanwege de prijs.

Ik vind het alleen al een absurd aanbod, omdat je toch geen wildvreemden bij je kind in het appartement wil hebben als je met vakantie bent. Daarbij is inderdaad de vraagprijs voor enkel een eigen bed (de rest deel je dus met jullie) absurd, maar dan ook echt absurd hoog. Kan me niet voorstellen dat iemand dit zou accepteren.

Ofwel je boekt een appartement met twee slaapkamers nabij de lift voor wat meer geld en laat bepaalde ruimte onbenut, ofwel je boekt gewoon iets voor 4pers wat iets goedkoper is. Het aanbod in de openingspost vind ik van enorme billigheid getuigen.

Mr. Slow

Wellicht had ik de openingspost scherper kunnen formuleren… ik ben nieuw hier.
En voel me hier wel dermate onwelkom dat het van korte duur zal blijken.

En waarom oordeel je dat je toch geen wildvreemden bij je kind in het appartement wil hebben… ervaring?
Ik heb juist door spontiniteit de meest leuke contacten met mensen opgedaan. Mensen waarmee ik jaren later altijd nog contact mee heb.

By the way… iets anders boeken… even lezen.

*bericht bewerkt door Henrike op 14 nov 2017 12:12

It is an amazing world

Welk appartement is het eigenlijk?

@Henrike het is geenszins mijn (en ik neem aan ook niemand anders zijn of haar) bedoeling om je weg te jagen. Wellicht was ik iets te hard in mijn eerste post. Feit blijft echter dat vraagprijs en het gebodene niet met elkaar overeenkomen. Als je bereid bent om over de prijs te onderhandelen of deze (flink) omlaag te schroeven, heb je een stuk meer kans dat je iemand vindt.

Mr. Slow

Welk appartement is het eigenlijk?

DrPhil op 14 nov 2017 12:19

Het is een priveappartement in het grote chalet tegenover de lift.
Door toeval (de eigenaresse heeft geld nodig, lang verhaal) kan ik het huren.
De eigenaresse zelf ken ik niet, maar de Duitse dauermieter de er normaal gesproken zit is een vriend.
Het wordt niet aangeboden via verhuursites.

It is an amazing world

@Henrike, ben het eens met @Quick hoor, wil niet onaardig over komen, zo ben ik niet hoor ik houd ook van gezelligheid en heb ook wel eens een lift gehad naar Oostenrijk in ruil voor een bed. Vindt gewoon de prijs wel duur voor wat je krijgt en vroeg mij af of ik daar de enige in ben,sorry maar blijf gewoon op dit informatieve en gezellig forum hoor. :D @Userd, mag natuurlijk niet hier ;) maar verhuur een 10/11 pers app voor 1295 in Dienten am Hochkönig, maar niet aan de piste ;) 5 min rijden.

Dienten Die Alte schule

Ik snap de ophef niet. @henrike mag toch vragen wat ze wil, of we het betalen is een andere zaak.

@Henrike, ben het eens met @Quick hoor, wil niet onaardig over komen, zo ben ik niet hoor ik houd ook van gezelligheid en heb ook wel eens een lift gehad naar Oostenrijk in ruil voor een bed. Vindt gewoon de prijs wel duur voor wat je krijgt en vroeg mij af of ik daar de enige in ben,sorry maar blijf gewoon op dit informatieve en gezellig forum hoor. :D
@Userd, mag natuurlijk niet hier ;) maar verhuur een 10/11 pers app voor 1295 in Dienten am Hochkönig, maar niet aan de piste ;) 5 min rijden.

Elly3 op 14 nov 2017 12:50

Mooi ding verhuur je, beetje te groot alleen ;)

@DrPhil @Elly3 Prima…

Ik trek het aanbod in.
Wellicht beter.

Henrike op 14 nov 2017 09:21

Lekker laten staan @Henrike het is jouw aanbod tenslotte. Een ander mag daar iets van vinden en kan je wellicht wat vriendelijke tips geven.
Voel je welkom hier hoor! In het algemeen zwerven hier gezellige mensen rond. Wellicht wordt de stoke wat hoog zo links en rechts😉

mama on a mission in the snow

Beste Henrike,

Staat dit aanbod nog?

Met vriendelijke groet,
Isabelle

https://www.wintersport.nl/forum/topic/377942?notification=1…

Ik snap de ophef niet. @henrike mag toch vragen wat ze wil, of we het betalen is een andere zaak.

ruudsan op 14 nov 2017 12:54

Helemaal mee eens!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Plaats een reactie