De Wintersport podcast is hier!

Fijne podcast weer. Zouden ze ook op spotify kunnen verschijnen? Complimenten voor het Nederlands van Ben trouwens. Erg nette uitspraak ook.

Verder heb ik een vraag over die gastenbedden. Ook in dat topic met de 10 rustige gebieden werd het aangehaald, maar hoe weet je nu hoeveel gastenbedden er zijn per lift (of per lift vanuit het dal)? Kun je ergens zien hoeveel gastenbedden een dorp ongeveer heeft?

Verder heb ik een vraag over die gastenbedden. Ook in dat topic met de 10 rustige gebieden werd het aangehaald, maar hoe weet je nu hoeveel gastenbedden er zijn per lift (of per lift vanuit het dal)? Kun je ergens zien hoeveel gastenbedden een dorp ongeveer heeft?

ThomJ op 19 okt 2019 11:53

Dat zie je aan de grootte van het dorp, en met google kom je een heel eind. Gebruik daarna vooral een beetje het boerenverstand. Er zijn geen harde criteria in relatie tot liften, want het hangt niet alleen af van het aantal liften maar ook het type liften. Liften vanuit het dorp en in het skigebied. En veel langzame liften betekent lange wachtrijen voor de lift maar rustige pistes. Daarbij maakt het aantal pistes natuurlijk ook nog uit.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

De vaste luisteraars hebben hem al in hun podcast app, maar er staat weer een nieuwe podcast online!

https://youtu.be/OedqdWYR_78

De vaste luisteraars hebben hem al in hun podcast app, maar er staat weer een nieuwe podcast online!

https://youtu.be/OedqdWYR_78

Rene op 26 okt 2019 10:37

Telt de podcast over skiwelt niet mee?

Btw Kan er iemand tegen Arjen zeggen dat de microfoon een klein beetje aan de kant mag. Vind het zo raar kijken zo’n zwarte vlek voor zijn gezicht.

Übung macht den meister!!!

Hey mannen van de wintersport podcast
Wat fijn dat jullie weer terug zijn dit jaar. Het kletsen over wintersport zaken vind ik altijd leuk om naar te luisteren. Ik merk dat Arjen en Ben een beetje moeten wennen aan het format, maar na een twee afleveringen gaat het al een stuk gemakkelijker dan de eerste.

Ik mag graag podcast luisteren, doe dit zo’n 8 uur per week over diverse onderwerpen. Hoewel iedereen natuurlijk zijn eigen stijl moet vinden hierbij wel wat feedback om het nog wat beter te maken. En dat met name voor de resort podcast.

Wat is jullie bedoeling van de resort podcast? Voor mensen die er al geweest zijn? Of mensen die al gaan? Ik zou denken in lijn met jullie website om mensen te enthousiasmeren over wintersport en andere gebieden, toch?
Dan zou ik nl. kiezen voor een korte introductie van het gebied voordat jullie vertellen de diepte in gaan over jullie ervaringen:

Gebied ligt in Land X, heeft xxx km aan piste, voornamelijk blauw / rood en is populair bij… Het bestaat uit twee grote bergen verbonden met een gondel, en het belangrijkste dorp is… Vooral gewaardeerd om…

Hoewel ik gaandeweg daar wel achter kom, voelt het een beetje onwennig om aan te sluiten bij jullie gesprek, omdat jullie zelf al helemaal weten hoe ze zo’n gebied in elkaar steekt, ik mis een beetje de basics om het plaatje te vormen. Jullie gaan vaak meteen enthousiast vertellen (dat is ook het leuke) maar ik zou ik zo’n podcast graag opzetten als ik op weg ben naar die bestemming om alvast in de stemming te komen, dus dan heb ik met name behoefte aan:
De beste of leukste afdalingen, leukste hutten, en dingen die je naast de skiën kan doen.

Ik kom er wel een beetje achter nav de gesprekken, maar er wordt niet altijd expliciet gezegd waar een bepaalde hut of afdaling is. Het gaat soms voor mij net iets te snel om het allemaal lekker te volgen en te onthouden.

Verder zou ik voor beide podcasts even oefenen met de afsluiting. Nu voelt het soms net een beetje afgeraffeld. Alsof je ineens bedacht hebt: oja we zijn er nu wel, eh, nou dit was het, laat review je achter. En tot.layer. Dat mag best wel even een duidelijk afsluiter / scriptje zijn, dat is prima.

Ik luister met veel plezier en hoop dat er nog vele volgen. Succes!

Bergen + Sneeuw = ❤

Fijne podcast weer. Zouden ze ook op spotify kunnen verschijnen?

ThomJ op 19 okt 2019 11:53

Ja dit zou top zijn ^

Fijne podcast weer. Zouden ze ook op spotify kunnen verschijnen?

ThomJ op 19 okt 2019 11:53

Ja dit zou top zijn ^

A op 28 okt 2019 23:01

We zijn er mee bezig!

Bedankt voor jullie constructief feedback. Waardevol! We nemen deze me in de voorbereiding op de volgende afleveringen. De gebieds- podcasts komen uiteindelijk bij de gebiedspagina te staan dus dan is de context duidelijk. Hier is dat idd minder het geval.
Leukste hutten ezv. vind ik zeker een goede idee!

Ik ben blind voor mijn eigen schrijffouten ;-)

We hadden wat probleempjes met de upstream dus het beeld hapert ietsjes, maar alsnog een nieuwe podcast online!

En goed nieuws voor alle Spotify verzoekjes! Alle afleveringen zijn ondertussen al terug te vinden in Spotify, we moeten enkel nog een mooie verzamel pagina toegekend krijgen en dan is alles ook wat praktischer terug te vinden.

Bedankt voor de nieuwe aflevering! Leuk gesprek! Jullie raken er merkbaar aan gewend en dit vond ik erg leuk om te luisteren. De “Duitse” eisbeer muts was ik al weer bijna vergeten maar bij het noemen had ik em meteen op mijn netvlies!

Bergen + Sneeuw = ❤

Nieuwe week nieuwe podcast en deze week met niemand minder dan onze weerman @roel !

Meer info of alle afleveringen beluisteren en bekijken kan op https://www.wintersport.nl/podcast . Wil je ook een onderwerp besproken hebben in de podcast, laat het ons weten in de comments!

Hoewel vorige week de eerste signalen vanuit Spotify kwamen, zijn we vanaf nu officieel opgenomen. Onze Spotify Podcast page vind je hier: https://open.spotify.com/show/65JHFUMdLhxemKHSF3svG3…

Enjoy listening!

@Rene, ik zie alleen de normale afleveringen in de podcast. Komen de gebiedspodcasts er ook nog op?

Die zal later volgen :)

Toppers!!!

Leuke aflevering met @Roel. Ook de vorige met Ben was trouwens erg leuk om naar te luisteren. Jullie komen lekker op dreef. Bedankt allemaal! 👌👍

Bergen + Sneeuw = ❤

@ThomJ en @A

Ook de Wintersport Resort Podcast is nu beschikbaar op Spotify! De link wil het even niet doen, maar zoek en gij zult vinden!

*bericht bewerkt door Nelis op 11 nov 2019 22:29

Bergen + Sneeuw = ❤

Kan ik ook review verzoeken doen? Ik ga dit jaar na livigno, dus een bespreking daarvan zou extra leuk zijn! 😄

Bergen + Sneeuw = ❤

Kan ik ook review verzoeken doen? Ik ga dit jaar na livigno, dus een bespreking daarvan zou extra leuk zijn! 😄

Nelis op 11 nov 2019 22:30

Die staat zeker op de lijst! Al heeft Arjen al wat toelichting gegeven in de laatste normale podcast. Maar hij staat op de planning :)

*bericht bewerkt door Rene op 11 nov 2019 23:49

@rene ik heb het gehoord en die verhalen smaakten naar meer! 😄

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik ben wel benieuwd of jullie je voorbereiden om fit aan een de wintersport te beginnen? Want jullie staan nog regelmatiger in de sneeuw dan de gemiddelde vakantieganger.

  • Gaan jullie regelmatig naar een rollerbaan of sneeuwhal?
  • of doe je bepaalde fitness oefeningen of sporten?

Of doe je niks van dat alles, en stap je gewoon de piste op 😉

Bergen + Sneeuw = ❤

Kan ik ook review verzoeken doen? Ik ga dit jaar na livigno, dus een bespreking daarvan zou extra leuk zijn! 😄

Nelis op 11 nov 2019 22:30

Die staat zeker op de lijst! Al heeft Arjen al wat toelichting gegeven in de laatste normale podcast. Maar hij staat op de planning :)

Rene op 11 nov 2019 23:49

Vraagje, kunnen jullie het dan ook over de makkelijkste heenreis route hebben? Dat is me (na wat matig zoekwerk moet ik toegeven) nog niet helemaal duidelijk. Ik weet alleen nog iets van een of twee auto treinen. En of ik dat moet reserveren? Ik kon er vanuit Google Maps en een topic op dit forum nog niet helemaal wijs uit worden.

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik heb hem net toegevoegd aan podcast addict, binnenkort eens wat afleveringen luisteren, maar ik vind het overzicht hoe ze gepubliceerd en de naamgevingen nogal wat rommelig doordat jullie eigenlijk 2 verschillende podcasts publiceren in het zelfde kanaal, de wintersport podcast en de resort podcast, en daarnaast de naamgeving niet altijd even eenduidig is.

Misschien een kleine tip wat betreft audio: idee om de audiotrack te masteren, om de volumes van jullie stemmen een beetje gelijk te houden? Dat wil nogal eens wisselen, waardoor het soms wat slechter te verstaan is… verder top! Leuk alternatief voor in de auto :)

Let it snow

@Powermage We hebben een kleine issue dat in sommige apps de "oude" feed wordt ingeladen ipv de nieuwe feed. In de oude feed zitten de normale en de resort podcast namelijk in 1 feed, in de nieuwe is dat niet meer het geval. Op alle plekken waar we de orgin feed aan konden passen hebben we het ook gedaan, maar helaas is het bij sommige apps (zoals Podcast Addict) niet te doen door ons.
@JurrianvanLoo de tracks worden gemastered en genormaliseerd, helaas willen de heren niet altijd naar me luisteren als het aankomt op "in de microfoon blijven praten please" 😂

*bericht bewerkt door Rene op 12 nov 2019 16:30

@Powermage We hebben een kleine issue dat in sommige apps de "oude" feed wordt ingeladen ipv de nieuwe feed. In de oude feed zitten de normale en de resort podcast namelijk in 1 feed, in de nieuwe is dat niet meer het geval. Op alle plekken waar we de orgin feed aan konden passen hebben we het ook gedaan, maar helaas is het bij sommige apps (zoals Podcast Addict) niet te doen door ons.

@JurrianvanLoo de tracks worden gemastered en genormaliseerd, helaas willen de heren niet altijd naar me luisteren als het aankomt op "in de microfoon blijven praten please" 😂

Rene op 12 nov 2019 16:28

Dan heb ik niks gezegd 😂

Let it snow

@Powermage We hebben een kleine issue dat in sommige apps de "oude" feed wordt ingeladen ipv de nieuwe feed. In de oude feed zitten de normale en de resort podcast namelijk in 1 feed, in de nieuwe is dat niet meer het geval. Op alle plekken waar we de orgin feed aan konden passen hebben we het ook gedaan, maar helaas is het bij sommige apps (zoals Podcast Addict) niet te doen door ons.

Podcast Addict leest dacht ik altijd de grote platforms gewoon in, dus vermoedelijk zit het daar ergens nog fout en neemt podcast addict dat dan over?
Alternatief is het zelf submitten bij podcast addict? https://addictpodcast.com/

*bericht bewerkt door Powermage op 12 nov 2019 16:36

@JurrianvanLoo de tracks worden gemastered en genormaliseerd, helaas willen de heren niet altijd naar me luisteren als het aankomt op "in de microfoon blijven praten please" 😂

Rene op 12 nov 2019 16:28

@Rene Ja jij hebt makkelijk praten achter de schermen. Ik moet namelijk van Rene regelmatig in de camera kijken en mijn gezicht laten zien en dan nog parallel zonder accent in het microfoon lullen. ;-) Prettige wedstrijd! Ik zal proberen erop te letten.

*bericht bewerkt door BenB op 12 nov 2019 16:45

Ik ben blind voor mijn eigen schrijffouten ;-)

Ik luister de podcast via de podcast app van Apple, op vrijdag komt de podcast uit, op maandag luister ik hem als ik naar school fiets, is 30 à 35 minuten en de podcast is iets kort dus dat komt perfect uit. Altijd leuk om te luisteren.

Ik kan de resort podcast wel vinden in deze app maar heel georganiseerd staat het niet.

Ski you later!

Plaats een reactie