Welke ski voor skileraar die les geeft aan kleine kinderen?

Ik probeer uit te vinden wat nu de beste ski is voor skileraren (m/v) die de hele dag ski’s aanhebben, maar er veel mee “lopen”. Je weet wel zo’n bijna vlak oefenveldje met een korte lopende band waar ukkies van 2-6 jaar “les” krijgen cq. bezig worden gehouden. Het is in het Sauerland, dus als je er ook even mee de piste op wilt, dan is dat veelal harde ijzige sneeuw (van sneeuwkanonnen) en korte afdalingen. Eigenlijk zoek ik dus ski’s waarmee je leuk kunt spelen maar toch ook wel een beetje redelijk mee de berg (heuvels) afkomt. Het lijkt me dat deze ski’s behoorlijk op hun donder krijgen, dus ik denk zelf aan relatief goedkoop spul dat niet al te lang mee hoeft te gaan. Logischerwijs denk je aan kort, licht, breed… maar wellicht heeft iemand een goede suggestie.

Grußen aus dem Sauerland

Als je er in de kinderwei veel mee moet schaatsen zou ik relatief korte ski’s pakken. Een slalomgeorienteerd latje (maar dan geen high end lat) zou wel voldoen.
Bij voorkeur een oude lat omdat de kids regelmatig over je ski’s heen gaan.
Als je er zelf ook nog op wil skiën buiten de les wordt het een ander verhaal.

Het is overigens niet voor mij, maar voor mijn kinderen. Die geven les. Vorig jaar liepen ze met veel te lange en zware ski’s. Dat wil ik ze nu besparen. Ik wil echter ook niet dat al hunde verdiensten op gaan aan ski’s. Helemaal niet als je ze nergens anders voor kunt gebruiken. Dan schiet het lesgeven (is toch ook gewoon werken) een beetje z’n doel voorbij.

Grußen aus dem Sauerland

Lichte, korte ski’s, Fischer F17, F18 of F19 wellicht?

Lichte ski’s, niet al te grote radius en als je vrij bent kun je er zelf ook nog wel mee uit de voeten.

Een wat korte lichte (goedkope) ski, de rest maakt voor dat werk niet uit.

Ik zou lekker een lange ski houden voor privé gebruik en voor het lesgeven carvelinos, ben je lekker wendbaar mee!

Plaats een reactie