Atomic Revent Q skibril

Beste forumleden,

In mijn zoektocht naar een nieuwe skibril kwam ik de Atomic Revent Q tegen. Aanbieding voor 150euro inclusief cat1 en cat3 lens. Graag zou ik willen weten of iemand hier ervaring mee heeft en wat die ervaringen zijn.

Ik sta uiteraard ook open voor goede alternatieven in dezelfde prijsklasse. Ik verwacht sowieso een glas met geen of zeer weinig vertekening.

Zoek je een bepaalde kleur of is dat allemaal ondergeschikt? Ik weet wel wat leuks maar geen ervaring met Atomic.

Tijd voor een uitpakparty?!

Qua spiegeling vind ik rood wel mooi. Maar daar hangt de keuze niet vanaf. Ik moet een optisch zuiver glas hebben … dat is het belangrijkste.

Oakley…Smith…?

Tijd voor een uitpakparty?!

Revent Q vond ik zelf erg fijn…dat de reservelens ook in zo’n mooie hardcase komt heeft een de afwerking van het product aan ;)

Krijg je daar dan 2 hardcases bij @sneeuwkabouter ? Vind 1 al zeer netjes natuurlijk, bij de mijne zat alleen een hoesje met plekje voor extra lens. Dat vind ik eigenlijk wel schandalig dat dat bij sommige premium brillen gewoon ontbreekt. Mja, topicstarter waar zie je die aanbieding? Want ik kan hem alleen vinden voor €170

Tijd voor een uitpakparty?!

De bril komt in een zakje, de extra lens komt in een hard case. In het geval van verwisselende glazen gaan ze er van uit dat de bril altijd op het hoofd zit, waardoor een hardcase voor de bril zelf niet nodig is. Zelf vervoer ik m dan ook in m’n helm, opgevuld met handschoenen.

Krijg je daar dan 2 hardcases bij @sneeuwkabouter ? Vind 1 al zeer netjes natuurlijk, bij de mijne zat alleen een hoesje met plekje voor extra lens. Dat vind ik eigenlijk wel schandalig dat dat bij sommige premium brillen gewoon ontbreekt. Mja, topicstarter waar zie je die aanbieding? Want ik kan hem alleen vinden voor €170

Gaston op 26 nov 2017 20:11

Zag de aanbieding bij intersport.

Ben je al gaan passen incl helm? Lijkt te voldoen aan de features die ik zou zoeken in een bril, had je deze al gezien?

http://wepowder.com/nl/forum/topic/233187

*bericht bewerkt door Gaston op 27 nov 2017 08:36

Tijd voor een uitpakparty?!

Zelf nu de anon M3 aangeschaft. Lens lijkt super. Keuze hier vooral gemaakt omdat de helm van anon ook het beste paste en het geheel dus volledig sluitend is.

Ben je al gaan passen incl helm? Lijkt te voldoen aan de features die ik zou zoeken in een bril, had je deze al gezien?

http://wepowder.com/nl/forum/topic/233187

Gaston op 27 nov 2017 08:36

Nope…bedankt. Lees ik even door :)

Na het lezen van de review welke Gaston doorstuurde en het lezen van een andere review (http://insearchofpowder.com/atomic-revent-q-ml-goggles-revie…) heb ik besloten de gok te wagen.

Beste Stephan,

Wellicht mosterd na de maaltijd maar lees het forum onderwerp nu pas. Ik heb zelf vorig jaar de Atomic Revent Q ML aangeschaft, de blue versie/kleur. Vorig jaar twee keer mee gehad op wintersport. De ski-bril bevalt mij zeer goed. Ruim zicht, goede pasvorm en sluit goed aan bij mijn helm (Bollé). De hardcase heeft echter één kanttekening; in de hardcase zit voor de buitenkant van de lens een soort viltje gemonteerd om te voorkomen dat de lens tegen de hardcase aan kan schuren. De lens kan namelijk wel een klein beetje bewegen in de hardcase. Atomic had dit viltje in mijn optiek ook op twee punten voor de binnenzijde van de lens in de case moeten aanbrengen. De binnenzijde van de lens maakt bij mij (en ook bij mijn neef die dezelfde bril heeft) namelijk ook contact met de lens. Gevolg; 2 lichte vlekjes op de binnenzijde van de lens precies in het zichtveld. Niet heel hinderlijk maar wel kwalijk voor een product die zo stevig aan de prijs is. Via de winkel van de leverancier twee nieuwe lenzen ontvangen dus keurig opgelost. Ik ga nu aan de binnenzijde van de case ook maar twee viltjes aanbrengen. Wellicht een tip voor jou om dit ook even te controleren.

Plaats een reactie