skihelm met vizier

is een skihelm met vizier een oplossing voor brildragende skieers, ben sinds kort brildragend en heb eigenlijk geen zin om een aparte skibril op sterkte aan te schaffen.

Zoek even op dit forum. Er zijn al een paar topics over dit onderwerp.

*bericht bewerkt door GiGi op 03 dec 2017 22:28

Ik ben zelf ook brildrager en heb verschillende skibrillen gehad.
Je hebt volgens mij 4 opties:

  • Helm met vizier. De meningen zijn hierover verdeeld of dit nu wel of niet fijn samen gaat met een bril.
    Dit hangt ook van de afmetingen van je bril af.
    Is puur een kwestie van passen, passen en nog eens passen in de winkel.
  • Skibril met ruimte voor brillen. (OTG skibril)
    Dit soort skibril heb ik de eerste jaren mee geskied. Op zich een prima optie, maar soms is er moeilijk een lekker zittende optie te
    vinden voor de bril die je hebt.
  • Skibril op sterkte. Zijn hele topics over volgeschreven zoals GiGi al aangeeft. Zelf nooit gehad, maar lijkt me een goede optie als je ogen niet al te veel meer achteruit gaan, anders kun je elke 2 jaar weer een nieuwe (dure) lens kopen.
  • Daglenzen heb ik zelf nu. Voor 30 euro heb je 30 setjes die je s ochtends indoet en s avonds weer weg gooit. Ik vind het ideaal. Wel vantevoren goed uitproberen bij een goede opticien welke lenzen het best bij je ogen passen. Tranende of droge ogen zit niemand op te wachten. Let wel, er zijn ook mensen die gewoon geen lenzen kunnen verdragen, dus dan valt deze optie af.

Let wel goed op ventilatie als je een bril onder je skibril/vizier gaat dragen, want anders heb je binnen no-time beslagen brillenglazen. (nooit je skibril afzetten in de lift, dan sta je boven gegarandeerd met beslagen bril als je hem weer op zet.)

*bericht bewerkt door jaapm op 04 dec 2017 10:50

Don`t eat yellow snow

Google Skihelmen met vizier en je ziet goede adviezen. Ik heb de afgelopen jaren een Atomic skibril gebruikt die keurig over mijn bril past. Heb nu een Uvex 400 met vizier aangeschaft die keurig past, maar die ik nog niet op de piste heb gebruikt. Uvex heeft diverse types ook met lenzen, die zich aanpassen aan de omstandigheden. De helmen zelf zijn voor zowat ieder hoofd aanpasbaar.

Hen48

Ik heb vorig jaar met een helm en vizier geskied. Je moet er rekening me houden dat deze wel simpelweg minder goed aansluiten dan een echte skibril. Zelfs al lijkt het in winkel perfect, zul je zien dat er op de piste wel iets meer wind door de kiertjes heen komen dan met een echte skibril. Ik vond het persoonlijk niet storend, maar het is wel iets rekening mee te houden.

Zelf was ik wel enthousiast, zelfs iets comfortabeler dan een traditionele skibril.

Plaats een reactie