Turner ski’s

Hallo ik ben Fred en nieuw op het forum !
Heeft er iemand ervaring met turner ski’s want ben benieuwd of deze ski’s kwalitatief goed zijn en of ze ook voldoen aan de beschrijving zoals in de folder ? Ben overigens zelf een licht gevorderde skiër en ben nog niet zo thuis in alle merken ! Leuk forum overigens 👍

Welkom @Fredski Turner is een nieuw Nederlands merk. Ik heb nog geen ervaringen van mensen gelezen over deze ski’s op de verschillende Fora. Ben op zich ook best benieuwd. Maar als ik de omschrijvingen zo lees van de diverse ski’s, heb ik niet zoiets van Wow, die moet ik hebben…
Misschien dat @Gigi er al eens op gestaan heeft??

Nee, nog niet op gestaan.

Het zijn ski’s van ontwerper/engineer Rick Draijer. In mijn studententijd zeilde ik veel en fanatiek (wedstrijden) en heb ik ook een keer zijn zelfontworpen jacht ‘Draijer’ gezeild. Dat leek qua concept en techniek allemaal een beetje achterhaald, terwijl die boot splinternieuw was. Die indruk heb ik van zijn ski’s ook: gebaseerd op de technieken en vormen van ongeveer 10 jaar geleden. Dat zegt niks over hoe ze skiën natuurlijk, maar het geeft me niet echt de verwachting dat het topski’s zijn die zich laten meten met de merken die voorop lopen in de ontwikkelingen.

Een nieuw merk dat me wel weer erg aanspreekt, is Croc ski’s: https://www.crocsports.com/en/skis.html

Nee toch, geen Croc’s :p

Persoonlijk denk ik dat dit een hele bijzondere ski is:
https://renoun.com/

Ja, die Renouns ben ik dan weer wel benieuwd naar. Heb ze nog niet kunnen vinden om eens uit te proberen.

Nee toch, geen Croc’s :p

Bennie op 9 dec 2017 15:17

Vertel!

Hahaha @Bennie.

Nee, ik bedoelde deze:

null

Ik heb ze afgelopen Brand Event (vakbeurs) gezien en ook iemand gesproken die ze heeft geskied op een indoorbaan (Turner heeft ook een speciale indoorski ontwikkeld). Volgens deze persoon waren de Turners ieders favoriet op de indoorbaan. En er zijn meer goede recensies. Binnenkort krijg ik testski’s om tijdens onze vakantie uit te proberen. En de eigenaar van onze vakantiewoning aldaar is testskier voor Völkl, dus ik zal hem ook vragen wat t’ie ervan vindt.

Gevoelsmatig denk ik dat het prima skies zijn, die niets verkeerd doen, maar er ook niet uitspringen. Maar puur op specificaties en prijs weet ik op dit moment nog niet hoe ik ze nu echt concurrerend naast b.v. een Fischer Pro Mtn of Progressor zou kunnen positioneren.

Mijn kinderen en ik lessen bij Skicentrum Hillegom en daar hebben ze vanaf dit seizoen ook voor volwassenen Turner-ski’s staan. Onze meiden skieden daar vorig seizoen al op de groene en blauwe kinderski’s van Turner.
Of het de speciale indoorvariant is, weet ik niet. Ik vind ze lekker skiën, maar niet uitgesproken lekkerder dan de Elan-ski’s die ze ook hebben staan. Ze komen op mij modern en solide over, maar ik ben geen kenner.
Wel vind ik de achterbak van de binding lastig te verstellen, die gaat erg stroef, maar dat kan er ook aan liggen dat niet iedereen de ski’s na gebruik even netjes schoonmaakt ;)

*bericht bewerkt door Jorien83 op 30 jan 2018 22:17

Als de testskiër van Völkl @skiservice betaald krijgt van Völkl zal hij altijd Völkl de beste ski vinden.
Zo werkt dat nou eenmaal.
Als je aan de Pastoor vraagt of God bestaat zal hij dat nooit ontkennen.

Het gaat niet om te bepalen wat de beste ski is, maar om feedback over de ski-eigenschappen door een heel ervaren testskier van een van de beste skifabrikanten ter wereld.

Hahaha @Bennie.

Nee, ik bedoelde deze:

null

GiGi op 10 dec 2017 09:44

Die heb ik veel in de dolomieten gezien en vroeg me idd al af, is nieuw merk dus.

Ik heb de crocs’s ( slalom versie 165 cm medium stiff )een maand geleden ,een tijdje in test gehad. Waanzinnig wat een ski! Heb dit jaar toch al wat merken mogen/kunnen/moeten testen. En deze waren veruit de beste slalom latten die ik ooit geskied heb.

Schiheil ⛷🏂🎿

Ik heb vorige week dus een Turner geprobeerd (Endurance Sport Cruiser plus), naast een Fischer Progressor F18. Qua klasse (sport performance) zou dit vergelijkbaar moeten zijn. Bij de Turner miste ik vertrouwen in de voorkant, iets dat ik bij de F18 wel meteen vanaf het begin had.

Nu moet ik zeggen dat de Turner die ik kreeg eigenlijk wat te kort was voor me (1,59 m. terwijl ik zelf 1,78 m. ben), maar je merkt dat de soepelere flex van de F18 zorgt dat de ski beter de bocht inlegt en vasthoudt, zonder instabiel te worden.

Volgende week ga ik ook een paar Turner ski’s proberen. Misschien ook nog wat van Wed’ze.

Ben benieuwd wat je van de Turners vindt. Een zeer ervaren skileraar die ik ken, is er niet heel erg over te spreken. Maar ze zijn wel op de goede weg volgens hem… Persoonlijk nog nooit op geskied.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen.

Morgen ga ik 1 of 2 paar ophalen. En daar komt waarschijnlijk nog een paar van Wed’ze bij. Volgende week zal ik ze dan aan de tand (staalkant) voelen.

Ben stiekem ook wel benieuwd wat die decathlon latten doen. Of is dat geeoon een bekende lat met een ander kleurtje?

Edwin van Riel

Ben stiekem ook wel benieuwd wat die decathlon latten doen. Of is dat geeoon een bekende lat met een ander kleurtje?

evr66 op 8 mrt 2018 16:31

Ben er nog niet achter. Heb nog geen ‘oude’ lat van een groot merk erin kunnen herkennen. Hoewel de shape van de tip en de tail met bij de Boost 900 erg doen denken aan de oude Fischer RC4 Superior RC. maar er staan op de site van Decathlon verder geen sidecuts of zo, en de lengtes zijn anders dan die Fischer (dus een andere mal). Over een week weet ik zeker meer.

Met zo’n truc zouden het niet eens verkeerde latten hoeven zijn. Ben benieuwd :)

Edwin van Riel

Morgen ga ik 1 of 2 paar ophalen. En daar komt waarschijnlijk nog een paar van Wed’ze bij. Volgende week zal ik ze dan aan de tand (staalkant) voelen.

GiGi op 8 mrt 2018 16:27

Wat zijn je ervaringen met de Turner ski’s?

Plaats een reactie