Welke Ski's moet ik kopen? (2dehands)

Lieve mensen,

Ik ga voor het eerst in een aantal jaar weer de piste op in Oostenrijk, en zou dit keer graag mijn eigen ski’s mee willen aanschaffen om daar te gaan gebruiken.

Ik heb echter geen ervaring bij het aanschaffen van ski’s/skischoenen en weet niets af van radius, binding, en alle andere dingen die relevant zijn voor een goede aanschaf. Daarom aan jullie de vraag: welke Ski’s moet ik kopen? En dan het liefste tweedehands, aangezien ik het niet heel breed heb.

Een beetje informatie: ik ben 8 jaar geleden voor het laatst op Wintersport geweest voor een week, ik wil graag op de piste skiën, ben 181 cm en 84 Kg en behoorlijk sportief (schaatsen, wielrennen).

Wie helpt mij uit de brand?

Lees deze topics even door en zeg daarna in dit topic adhv de vragen/informatie daar wat je bent en zoekt.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/200191
https://www.wintersport.nl/forum/topic/118761

Mr. Slow

Als je een paar jaar niet geskied hebt dan zou ik de eerste keer weer huren. Wellicht na een paar dagen een andere ski vragen en op die manier uitvinden wat je lekker vindt skien. En daarna pas gaan kopen als je wat meer gevoel erbij hebt en weet wat je prettig vindt.

Met beperkte middelen: draai het om en begin met een paar goed passende (hoeven echt niet de duurste te zijn) schoenen aan te laten meten in een goede shop. Ski’s dan gewoon huren en aan koop gaan denken op het moment dat je een beetje weet wat je wilt.

Edwin van Riel

Ik zou ook doen wat Sheila zegt.
Schoenen zijn overgens het belangrijkste op wintersport.laat even weten waar je woont.Kunnen mensen je hier een goede winkel aanraden.
Vooral niet zomaar een winkel inlopen aub.

Eens met Hooykaas, niet gaan kl…ten met schoenen als je niet echt verstand van zaken hebt (98% kans dat je dan te groot koopt)

Goede shop daarvoor zoeken, skis zijn voorlopig bijzaak.

Edwin van Riel

PS