Ski's vooraf online huren... of gewoon ter plekke? Prijsvoordeel?

Hoi, sta op het punt om naar Les Menuires af te reizen. Twijfel nog een beetje over vooraf online ski’s huren voor de kinderen. Online zie je voortdurend allemaal kortingen als je vooraf huurt, zou het echt zo zijn dat je meer betaald ter plekke?

Gr Joris

Veel kortingen gelden alleen bij vooraf online reserveren en betalen inderdaad (en dus niet als je dat ter plekke doet).

Ik boek vaak vooraf met Alpine resorts (maar er zijn ook meer aanbieders) en die geven minimaal 20% korting als je van te voren boekt. Hoe eerder, hoe meer korting. Wel altijd checken of de verhuur dicht bij de lift of jouw appartement zit. Als voor meer dan 4 personen boekt krijg je vaak ook nog extra korting.

Ik vraag me wel eens af of je uiteindelijk niet gewoon dezelfde prijs betaald ter plekke. Het verschil is soms zo onwaarschijnlijk groot. Een paar ski’s (met schoenen) voor een jongen van 15 jaar: Online 80 euro en ter plekke 120 euro…? Dat heb ik nog nooit betaald in een shop ter plekke.

Als je vooraf online reserveert en betaalt, weet je precies hoe veel het is. Als er het risico is dat je ter plekke meer betaalt, waarom dan twijfel?

Ik heb nog nooit gezien dat je ter plaatse in de winkel minder betaalt dan online, wel dat het duurder is. Er is dus prijstechnisch geen risico in vooraf online de zaken regelen.

Ik wil graag (ter plekke) kunnen zien wat ik huur en voor welk geld. Online krijg ik de mooiste ski’s te zien echter, ik krijg nooit de garantie dat ik ook daadwerkelijk dat merk / type ski’s huur. Dus loop je ook het risico een stel afgeragde ski’s en uitgewoonde schoenen te huren.

Twee jaar geleden voor het eerst vooraf online ski’s gehuurd en toen stelde ik mijzelf dezelfde vraag. Bij de betreffende winkel was het echter prima. Uiteraard geven ze je in eerste instantie een paar ski’s van hun keuze, maar toen ik een ander setje (in dezelfde prijsklasse) vroeg was dat geen probleem. Het ging precies zoals het ook ging toen ik ter plekke betaalde, maar dan voor minder geld…
Je zult uiteraard nooit weten of dat bij alle verhuurlocaties zo gaat, maar ik boek ook dit jaar weer vooraf.

*bericht bewerkt door Mosquito op 22 dec 2017 16:22

Ik wil graag (ter plekke) kunnen zien wat ik huur en voor welk geld. Online krijg ik de mooiste ski’s te zien echter, ik krijg nooit de garantie dat ik ook daadwerkelijk dat merk / type ski’s huur. Dus loop je ook het risico een stel afgeragde ski’s en uitgewoonde schoenen te huren.

Binnenwerk op 22 dec 2017 15:46

Ik snap de vraag niet meer als je ze toch eerst wilt zien ,moet je niet online huren.

In Les Menuires heb je nogal wat aanbieders. Je kunt je toch ook online oriënteren. Met de digitale plattegrond erbij kun je ook nog uitzoeken wat de gemakkelijkste locatie voor je is. Je kunt ook. In enkele dorpen op de heenweg nabij Les Menuires, o.a. Saint Martin de Belleville. Ik denk dat dat ook nog goedkoper is. Zijn er problemen is ook Saint Martin vlakbij. Terugbrengen kan eenvoudig op de terugweg.

Hen48

ook “kijken”.

Hen48

Begrijp het wel. De ski’s op de site komen vaak niet overeen met de ski’s in de winkel. De gereserveerde ski krijg je zelden, is mijn ervaring.

Online huur je een categorie en in de winkel kun je gewoon kiezen, is mijn ervaring. Doen we al een paar jaar zo.

Idd, en als je merkt dat het uitgewoonde schoenen zijn zeg je gewoon dat de teen knelt/hiel teveel ruimte heeft. Net zolang tot je wel goede schoenen krijgt. De een is wat nauwkeuriger dan de ander, dat weten ze in een skiverhuur ook heus wel.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ik heb me verleden jaar laten uitleggen waarom online iets goedkoper is.
Onder andere omdat ze de dag ervoor alles klaar kunnen zetten zodat ze de volgende dag veel sneller kunnen uitleveren/werken.En daardoor meer tijd hebben om “gewone klanten” te kunnen helpen.Waardoor ze meer kunnen verdienen in de ochtendspits .
Meestal tussen 8.30 uur en 10.00 uur.

@ruudsan: Het gaat niet om ter plekke iets zien, het gaat er om waarom het duurder is als je in de winkel iets huurt t.o.v. online. @Hooykaas: Ik was vanmiddag ter plaatse. Ze zetten helemaal niets “klaar”. Je komt de winkel binnen en het passen begint bij nul. @Ferdinand: Mijn zoon past vanmiddag 3 verschillende schoenen die allemaal net niet voldoen. Uiteindelijk maar de minst kwade gekozen. Hetzelfde gebeurt bij de ski’s van mijn dochter; we krijgen een kindermaat die veel te klein is of een maat die eigenlijk net iets te groot is voorgeschoteld.

Conclusie: Vooraf reserveren heeft geen enkele meerwaarde, behalve dat het om onverklaarbare reden goedkoper zou zijn. Ik vul gewicht, schoenmaat en lengte vd kinderen van tevoren online in en daar gebeurt niets mee. Dat heb ik wel vaker gezien.

Plaats een reactie