Skiepassen ter overnamen aangeboden

Door een skie ongeval hebben we besloten vervroegd naar huis te gaan. Hierdoor kunnen wij morgen niet genieten van onze laatste ski dag waardoor we 5 passen beschikbaar stellen twv. ong. 52 euro per pas. De passen gelden voor heel het gebied Zillertal. Prijs n.o.t.k geldig op 25-12.2017. Graag reageren via p.b.

Die skipassen hebben jullie toch al gebruikt? Dan staan jullie ook op de foto. Zo’n pas is gepersonaliseerd en niet overdraagbaar. Wordt je gesnapt riskeer je een flinke boete.
Mocht er een duidelijk aanwijsbare en gegronde reden voor het vervroegde vertrek zijn is er vaak restitutie mogelijk. Vraag even goed na bij het skipasoffice, of kijk wat de reisverzekering voor je kan betekenen

Dit mag inderdaad niet. Mijn reisverzekering vergoed dit soort gevallen gewoon. Dus even bellen en anders gewoon beetje pech

Beste Bennie,

Bedankt voor je bericht. Echter is je gegeven informatie betreft gepersonaliseerde passen en ontvangst van restitutie niet juist. Zillertal ligt in Oostenrijk en niet Frankrijk waar de passen wel gepersonaliseerd zijn. Plaatsen van een advertentie is ons geadviseerd door zowel het hotel als de skiepasoffice. 1 persoon heeft de ongeluk gehad maar wij hebben gekozen om met z’n allen de vakantie te beëindigen. Dit maakt volledige restitutie niet mogelijk. fijne kerstavond en nogmaals bedankt voor je gedeelde informatie hoewel niet juist. Mvg

Je hebt gelijk dat je het op deze wijze probeerd hoor Tessa! Balen zeg dat de vakantie zo moet eindigen…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Aha, in het Zillertal mag het dus wel. In heel veel andere plaatsen in Oostenrijk is je pas niet overdraagbaar. Ook in kleinere gebieden. Heb bijvoorbeeld mijn kop heel charmant op de monitor voorbij zien komen onderaan de Diedamskopf.
Succes met de verkoop dan, en sterkte met terugreis en een spoedig herstel voor de verongelukte.

Ik kon met een doktersverklaring het geld bij de liftmaatschappij terugkrijgen. Dat was ski amadé, maar misschien geldt dat voor jullie ook wel. Sterkte trouwens, hoop dat het niet ernstig is!

Beste,
In Oostenrijk worden er blijkbaar in verscheidene gebieden ook foto’s genomen bij het eerste gebruik van de skipas , dus bij de eerste maal door de poortjes om in een gondel te stappen bvb. En deze foto worden daarna ook gebruikt als referentie. Indien je zou worden gecontroleerd en je bent op stap met een overgenomen skipas kan je hiervoor beboet worden.
Uiteraard weet ik niet of dit in het Zillertal ook van toepassing is, maar ik zou toch steeds oppassen met een reeds gebruikte pas.

Veel beterschap gewenst aan jullie onfortuinlijke wintersporter.

Skipassen en dagkaarten kunnen niet worden overgedragen! Misbruik wordt strafrechtelijk vervolgd.
https://www.zillertalarena.com/nl/arena/winter/seilbahnen_ge…

Skipassen en dagkaarten kunnen niet worden overgedragen!
Misbruik wordt strafrechtelijk vervolgd.

https://www.zillertalarena.com/nl/arena/winter/seilbahnen_ge…

DrPhil op 25 dec 2017 00:15
n dit staat er ook nog: **Informatie in overeenstemming met § 24 DSG 2000 naar „Photocompare“** Wij wijzen u erop, dat ten behoeve van de toegangscontrole, een referentiefoto van de kaarthoud(st)er wordt gemaakt bij het eerste passeren van een draaikruis die voorzien is van een camera. De referentiefoto wordt door het liftpersoneel vergeleken met die foto's, die bij elk verder passeren van een draaikruis met camera worden gemaakt.

Wel opvallend dat ze dan uitgerekend in het skigebied zelf adviseren de skipassen door te verkopen. Maar goed, eenieder is gewaarschuwd…

Wie zegt dat ze dat hebben geadviseerd? Het lijkt mij een groot verzinsel.

En mocht TS nu stellen dat er andere voorwaarden gelden voor de Zillertalpas:
The tariff conditions of the individual Zillertal cable car companies apply
https://www.zillertal.at/en/tips/winter/zillertal-superskipa…

Plaats een reactie