Volkl Kendo of andere All-mountain ski

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goeie eerste all-mountain ski, ben 1m82 en weeg ongeveer 75kg. Ik kreeg onlangs een leuke aanbieding op een 2016 model Volkl kendo 177cm, een ski waar ik al langer over nadenk ze te kopen. Ik ski overigens 70/30 on/off piste, dus de ski en de lengte lijken mij wel oke? Ik vroeg mij enkel af of het niet dom is een 2016 model te kopen en of er veel verschillen zijn met het 2018 model? Daarnaast komt deze ski met Marker Griffon 13 bindingen, hoe gaat dat precies in zijn werk deze af te stellen op de juiste maat?

Denken jullie dat deze ski’s geschikt zijn, of zijn er misschien betere opties?

Alvast bedankt.

De volkl kendo is een mooie ski maar is recent veranderd en wat vriendelijker geworden. Ik meen dat dat pas sinds afgelopen seizoen is. @GiGi weet dat wel.

De oudere versie is wat potiger, ook n mooie ski maar daar moet je wel echt goed voor kunnen skien, wil je daar plezier uit halen.

Dus als je nog even toelicht hoe goed je kan skien (hoe lang, hoe vaak geskied, skiniveau, skistijl), dan kunnen we wat betere suggesties doen.

Edit: de binding wordt passend geboord op je schoenen (mm aanduiding doorgeven bij aankoop).

Bedankt voor uw reactie!

Ik ben zeker geen expert, maar wel een redelijk gevorderde skiër. Ik hou ook van wat snelheid en zag dat deze ski’s wel goed scoren op stabiliteit. Mede met de off-piste mogelijkheden ervan leken deze dus wel een geschikte ski voor mij. Denkt u dat de 177cm dan ook een goeie keuze zouden zijn?

ik zou inderdaad de 177 kopen.

Volgens mij is de Kendo per 2016 veranderd, heb ik even uitgezocht. Ik denk dat je er een prima ski aan gaat hebben!

Ik heb zelf deze ski’s, kan niet anders zeggen dat ze erg veelzijdig zijn. Ik heb wel een maatje langer dan jij, ik ben overigens precies even lang.

Ik had er eerst alpine binding op, nu NTN telemarkbindingen.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Een maatje langer zou ook prima kunnen, de 184 is dat geloof ik. Is maar net wat je fijner vindt, ik kies persoonlijk atijd voor de kortere maat

Gewicht is ook belangrijk bij het kiezen van de lengte of niet? 75kg was al redelijk ruim gerekend, dus in in dat opzicht de 177 niet meer aangeraden?

Van bindingen heb ik niet veel verstand moet ik eerlijk zeggen, zijn de de marker griffon 13 een goeie keuze?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

De Kendo is sinds seizoen 2015-2016 onveranderd en inderdaad iets vriendelijker dan de versies daarvoor.

Ik zou op papier de 177 kiezen tenzij je graag wat extra stabiliteit en rust in je bochten wil.

De marker griffin 13 is samen met de tyrolia attack een van de bekendste types. Die kun je er gerust op laten zetten.

Bedankt voor de reacties!

Iemand heeft me nu ook de Rossignol Sky 7 HD 2017 180 cm aangeraden, ik twijfel dus nog wat…

Dat is echt een totaal andere ski. Zou ik je afraden. Heel leuk voor een beetje spelen op de piste of een laagje poeder of wat sprongetjes en paadjes. Voor op de piste niet zo goede eigenschappen. Slappe poederpunt en weinig kantengrip en torsiestijfheid.

Bedankt, ik zal toch opteren voor de Volkl Kendo!

Ik heb de Kendo 2016 versie en afgelopen week een paar dagen op geskied. Maar echt een heerlijk ski die zeer veelzijdig is. Of het geprepareerd is of verstoord, het maakt deze ski weinig uit. Ik ben 1.78 en heb de 1.77 versie.

May the ski force be with you !!

Kan je die nemen met de 90mm brede stopper van de Marker Griffon 13, of beter 110mm ?

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb gelezen dat je de stopper best maximaal 15mm breder neemt dan je waist, die 90mm is bij de Kendo, dus zijn de 110mm stoppers te breed… Anderzijds vraag ik mij af of de 90mm stoppers dan wel zullen passen?

alvast bedankt

90 mm stopper is prima. Die passen gewoon.

👆

May the ski force be with you !!

Top, bedankt @GiGi !

My dutch is not good enough, so I speak english.

I organise the Proskilab ski tests and I have tested with professional skiers the Kendo for many years. It is a great ski, and I think one of the 3 very best in this category with the Stormrider 88 (Stöckli) and the Bramha (Blizzard).

The ski is tested in what we call in France the “70%/30 all-mountain” category (called “All-mountain East” or “All-mountain back” in the USA) for a 70% piste 30% freeride use.For this category, we select skis with a waist between 85 mm and 90 mm. With its 90 mm waist the Kendo is at highest end of the range, but I can tell you don’t fell it at all, and that the ski performs extremely well on piste. To be franck, on groomed slopes I would prefer to ski on a Kendo than on 90% of the traditional piste skis.

I don’t know if I can insert a link on this forum. If you want to have a look on the 2018’ test you can search Google with “Volkl Kendo test” and click on the Gearscore.nl link. For you information, the 2019’ test is not very different.

Herve P. Gearscore.nl | Proskilab.co.uk

@Paccard I’m only seeing your reaction just now, thank you for that, but I can tell you I bought them in the meantime and I’m very happy with them!

@Paccard I’m only seeing your reaction just now, thank you for that, but I can tell you I bought them in the meantime and I’m very happy with them!

Tommeke op 7 okt 2018 13:32

I am not surprised. Enjoy them…

Herve P. Gearscore.nl | Proskilab.co.uk

Plaats een reactie