Dringende hulp gevragd afstellen bindingen FX10

Omdat mijn Skilaarzen versleten waren heb ik een paar gehuurd bij AS adventure. Ze hadden me verzekerd dat als ik mijn ski’s meebracht, ze deze konden aanpassen op de latten.
Nu weten ze echter niet hoe ze de binding kunnen aanpassen op de lengte van de schoen. Het type van de binding is FX80, merk Fischer.
Kan iemand me helpen, we vertrekken deze avond op skiverlof

Dat kan vast ook op de bestemming, anders eens langs bij één van de betere shops bij jou in de buurt? Verso in Scheveningen @Tukker kan dit vast voor jou oplossen

Ik kan de FX80 binding niet vinden… heb je zelf al op google gezocht? Is het een rail binding of een geboorde?

Ik ook niet, ik zal een foto doorsturen

null
null

Dit is een railbinding. Volgens mij kun je die binding met een schroef verplaatsen, zit achterop de achterbak, net boven dat gele stukje. Waarschijnlijk ook schroef voor op de voorbak.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/213586

Check dat eens… iets met een lipje aan de achterkant…

Het lijkt een Railflex binding. Zie dit filmpje:

Geen wonder dat ze het dan niet weten.

Die schroeven op de voor en achterbak zijn voor de DIN lijkt me. Niet aankomen dus. Inderdaad de schroef in het midden los maken zoals in het filmpje van Phil.

I can stick uphill ice, on my saucer...

goed gevonden @DrPhil ! Heb nog nooit zo’n bindng gezien, vast van voor mijn tijd :p Dan zijn die schroeven idd alleen voor de DIN inderdaad.

Is overigens gewoon een ingewikkeld filmpje Phil, het is niet zo spannend:

https://youtu.be/blhLpdmUegA

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nee, zelfs erg gemakkelijk! Hopelijk is TS ermee geholpen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 29 dec 2017 15:25

Het zou alleen wel fijn zijn als hij even reageert.

Omdat mijn Skilaarzen versleten waren heb ik een paar gehuurd bij AS adventure. Ze hadden me verzekerd dat als ik mijn ski’s meebracht, ze deze konden aanpassen op de latten.
Nu weten ze echter niet hoe ze de binding kunnen aanpassen op de lengte van de schoen. Het type van de binding is FX80, merk Fischer.
Kan iemand me helpen, we vertrekken deze avond op skiverlof

kustbewoners op 29 dec 2017 13:33

Lees je bericht nu pas. Centrale schroef eruit draaien, gehele voorbak, tussenstuk en achterbak naar achteren uit de rail schuiven. Aan de onderkant kun je in zowel voorbak als achterbak het tussenstuk op andere posities zetten, soort van kartel. Die dienen overeen te komen met de mm die op je boot staat. Dan hele zaakje weet terugplaatsen in de rail en met de centrale schroef weer vastdraaien. (geloof dat je kunt kiezen uit drie standen) Dan boot in de bindingen plaatsen en finetunen met de achterbak door met grote platte schroevendraaier metalen strip met daarop allemaal streepjes, op te lichten. Achterbak naar voren, danwel naar achteren plaatsen. Metalen trip met streepjes zal weer naar beneden klikken. Dan schoen in de binding en dan dient de metalen strip met de streepjes dusdanig naar binnen worden getrokken dat de achterkant van de achterbak hel mooist midden in de streepjes valt. Daarna de uitbreekkracht bepalen en in zowel voorbak als achterbak instellen. Succes, Tukker(ik)

Tukker(ik)

terug van skivakantie, is uiteindelijk prima gelukt dankzij jullie vakkundige uitleg. Bedankt voor alle reacties !!

Plaats een reactie