skischoenen wedze ???? goede kwaliteit?

Waarom ik zei dat de maat van je schoenen niet zo zwart-wit is, is omdat de maat afhangt van een flink aantal dingen.
Een beginner zal vaak niet lekker ontspannen in een skischoen kunnen staan, doordat ze het niet gewend zijn. Zelfs te grote skischoenen kunnen dan als te klein of te strak aanvoelen. Ik zou in het begin daarom altijd schoenen huren, zodat je voeten eerst eens kunnen wennen aan die schoenen. Vervolgens zou ik verschillende maten proberen om te kijken hoe klein je kan gaan met je schoenen.
Dan heb je nog de afweging performance fit vs. comfortabele fit. Met een performance fit kan je weer zomaar 2 maten kleiner gaan.
Voor kinderen is het ook belangrijk om niet te krap te gaan i.v.m. groeiende voeten.

Kortom, de maat is de maat gaat dus niet helemaal op. Als je eenmaal gewend bent aan skischoenen en je kan er relaxed in staan, dan zou ik nooit groter dan de mondopoint gaan nee. Ik doelde er dus inderdaad op dat een maat groter nemen dan je normale schoenmaat onzin is en dat je zelfs krapper kan gaan dan je in eerste instantie zou denken.

Geen problemen met mijn Wed’ze schoenen. Zaten zelfs beter dan de merk schoen die ik probeerde. Zou het vooral van de past vorm laten afhangen.

Plaats een reactie