Plan 2018: vertrekken naar Oostenrijk – BLOG / VLOG

Vandaag, 1 januari 2018, begon goed. Dikke vlokken verse sneeuw.

https://youtu.be/tm-K8vdVwq8

We (Maaike en Joost) zijn op weg naar Flachauwinkl om ons te vermaken in de ietwat vaste maar wel verse sneeuw op de pistes en skiroutes richting Kleinarl. Een beter begin van 2018 kunnen we nauwelijks bedenken.

Toch is het nog mooier dan dat, we praten in de auto nl. over onze droom: vertrekken naar Oostenrijk en de realisatie van die droom is weer een grote stap dichterbij gekomen. Nee, we hebben niet de oudejaarsloterij gewonnen.

We praten over de dag van morgen, 2 januari, daar hebben we de afgelopen weken naar toe gewerkt! We hebben een pand gevonden, een businessplan opgesteld en een paar banken gevonden die het avontuur met ons aan willen gaan. Morgen stellen we het “Kaufangebot” op, we doen dan een bod op het pand, op onze toekomst!

Vind je het leuk om mee te lezen, om ons avontuur een beetje mee te maken, volg dan dit item. We zullen morgen verslag doen van onze ervaringen en we gaan bij ons plekje kijken, wellicht kunnen we wat beelden daarvan delen. De komende dagen zullen we ook schrijven over de stappen die we eerder hebben gezet om te komen tot waar we nu zijn.

Oh ja, ons plan is om in Viehhofen (bij Saalbach Hinterglemm) een hotel met ontbijt te gaan runnen!

Maar vandaag was het eerst nog even ontspannen en genieten:

null

*bericht bewerkt door joostsmit op 01 jan 2018 22:35

veel succes :-)

Leuk, heel veel succes!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Super Joost! Laat maar weten wanneer we kunnen boeken 😃

Heel veel succes daar 👍🏻

Met vriendelijke groet, Patrick

👏🏼 Succes morgen!

Top Joost, heel veel succes morgen. Prachtig plan !!!

We volgen jullie op de ski😃 Heel veel succes vandaag! Een mooie start voor 2018.

Succes!

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Succes

Super gaaf. Heel veel plezier en geluk met dit mooie avontuur!

Super. Succes met jullie avontuur. Hou een bedje voor me vrij…

Mooie en stoere plannen! Hoop dat het jullie goed gaat zonder al teveel “ik vertrek” taferelen 😉

Bergen + Sneeuw = ❤

Heel veel succes. Ik volg het alvast om inspiratie op te doen voor m’n eigen dromen. ;)

Super plan! Enige idee welk hotel jullie zullen uitbaten?

Mooi Plan en succes met het angebot, als jullie zijn geland kom ik zeker langs! Op de ski of op de motor…

Super! Volg je hart, want dat klopt ;).

Super plan! Enige idee welk hotel jullie zullen uitbaten?

Vic op 2 jan 2018 10:44

Op dit moment heet het Pension Embacher, als alles lukt (en daar gaan we vanuit), dan zullen we het onder een andere naam voortzetten

Maaike en Joost, super veel succes, morgen en de komende tijd!

Ton

Veel succes, wat een uitdaging, ik ga het volgen :D

Dienten Die Alte schule

Hallo! Een update over gisteren.
Iets later dan verwacht, maar we moesten ons bij thuiskomst door 25 cm Neuschnee heen ploegen, dat kostte iets meer tijd 😊, maar levert wel een prachtig beeld op:

null

Gisterenochtend waren Joost en ik vanuit Filzmoos (daar verblijven we nu) naar Saalfelden gereden voor een afspraak met de verkopend makelaar en onze eigen makelaar die ons in het aankoopproces begeleid.

Maar eerst zijn we nog even langs ons plekje gereden. Je bent iedere keer toch weer benieuwd of het nog net zo goed voelt als eerst. Toen we vanaf Maishofen het Glemmtal inreden richting Saalbach waren we gelijk weer verkocht, het is toch prachtig zo:

https://youtu.be/dYqVBT0MCzg

Het pand hadden we tot nu toe alleen in de zomer gezien. Maar ook in de winter is het top. Er moet uiteraard het één en ander aan gebeuren, maar wij zijn blij. Het dorp ziet er gezellig uit met de versierde bomen. We gaan er dus echt voor!

null

Wat heel bijzonder is, is dat de verkopend makelaar hier alle connecties heeft met de bedrijven die je nodig hebt voor dit aankoopproces. Ze hebben een kostenraming voor ons gemaakt van de verbouwkosten. Dit dochterbedrijf kan ook de verbouwing van begin tot einde regelen, maar we kunnen prima ook naar een ander. Ze hebben ons businessplan voor ons aangeboden bij verschillende banken. Als buitenlander is het heel lastig om met een bank in gesprek te komen. Maar nu wisten we binnen een paar weken dat drie banken interesse hadden een aanbod voor de financiering te doen. De financieel adviseur die dit met de banken heeft besproken ontmoetten we vandaag voor het eerst.

We hebben met de verkopend makelaar een ‘Kaufangebot’ opgesteld. Hierin worden ons bod en onze voorwaarden vastgelegd. Zij gaan dit voor ons uitwerken en nog deze week mogen wij onze handtekening daaronder zetten. Vervolgens heeft de verkoper 10 dagen om daarop te reageren. Spannende dagen dus!

Over iets meer dan 2 weken hebben we een afspraak met een belastingadviseur. Weer samen met de financieel adviseur die we vandaag hebben gesproken. Om er zeker van te zijn dat we niks over het hoofd zien en alles goed begrijpen is onze aankoopmakelaar ook weer bij dat gesprek.
Na deze productieve ochtend is het natuurlijk tijd om ‘onze’ afdaling naar Viehhofen uit te testen, Piste 68! In 5 minuten met de skibus stonden we bij de gloednieuwe gondels van de Schönleitenbahn. Boven aangekomen was de juiste route snel gevonden:

null

Het blijkt een prachtige dalafdaling tussen wit besneeuwde bomen door en afgewisseld met brede pistes met een lekkere hellingshoek, heerlijk!

https://youtu.be/Gf23IGkPZRk

Onderweg krijgen we ook goed zicht op de ZellamSeeXpress aan de andere kant van het dal. Dit is de nieuwe lift die in december 2018 vanuit Viehhofen geopend wordt. Op dit moment is de lift vanaf het middenstation al in bedrijf:

null

De volgende keer zullen we laten weten welke stappen we hebben doorlopen om te komen tot waar we nu zijn, tot dan!

*bericht bewerkt door Maaike_vdv op 03 jan 2018 09:02

Maaike

Wat een stoer plan, ik ga jullie volgen!

FANtastisch dit, ga jullie volgen. Veel plezier.

Ik volg dit met alle plezier!

Wat een gaaf begin van 2018! Dat het voor jullie maar een succesvol jaar mag worden.

Voor velen een droom maar voor jullie werkelijkheid👍
Benieuwd naar het stappenplan. Hoe jullie tot deze stap gekomen zijn en wat er dus allemaal aan vooraf is gegaan.
Altijd fijn om zulke verhalen te kunnen volgen en nu dus ook vragen te kunnen stellen in dit topic aan jullie als er die zijn.😃
Succes iig☃️

LA NORMA😍☃️

Leuk om al jullie enthousiaste reacties te lezen, bedankt!

Voor velen een droom maar voor jullie werkelijkheid👍
Benieuwd naar het stappenplan. Hoe jullie tot deze stap gekomen zijn en wat er dus allemaal aan vooraf is gegaan.
Altijd fijn om zulke verhalen te kunnen volgen en nu dus ook vragen te kunnen stellen in dit topic aan jullie als er die zijn.😃
Succes iig☃️

Piefke op 3 jan 2018 21:29

De komende weken zullen we inderdaad in een aantal posts laten weten welke stappen we in het afgelopen half jaar hebben doorlopen. Tussendoor kunnen we wellicht weer vorderingen melden. We houden jullie op de hoogte.

Vandaag was overigens weer genieten, na een mooie zonnige ochtend in verse sneeuw, ging het vanmiddag weer flink sneeuwen en morgen is er ook weer verse sneeuw op komst! Nu met temperaturen rond het vriespunt is het wel een hele vaste sneeuwlaag. Dus als het nog een paar graden kouder wordt, is dat beter voor de sneeuwkwaliteit en dan is het helemaal mooi.

Leuk om te volgen (denk dat er een hoop medeforummers stiekem beetje jaloers op jullie zijn. Ik wel tenminste).
Heel veel succes !!

Wat gaaf zeg; mooi om jullie te volgen!

Heel gaaf dit! Ik fantaseer er ook wel eens over, maar ik ben bang dat het daar bij blijft bij mij…
Dit ga ik in ieder geval volgen.

Plaats een reactie