Skischoen

Ik ben op zoek naar een goede Skischoen . Heb jaren op een technica schoen geskied en nu sinds 2 jaar op een salamon xpro 130 nou heb ik brede voeten maar een smalle hak in de salomons gaat m’n hak los zitten in de loop vande week ze zijn al aan gepast met plakkers maar dat is het nog niet. Hebben julli tips voor een merk met brede vreef en smalle hak.

Vacuumfit in een krappe/te kleine maat laten aanpassen, of je kunt een Zipfit liner in je huidige boots laten aanmeten als de maat verder goed is.

I can stick uphill ice, on my saucer...

-meer plakkers
-een ‘spoiler’ thv je kuiten
-een schoen zoeken met de hak juist en de voorvoet uitfrezen

Liner laten schuimen kan ook een (prijzig) alternatief zijn.

-meer plakkers
-een ‘spoiler’ thv je kuiten
-een schoen zoeken met de hak juist en de voorvoet uitfrezen

kjiratsiekoedel op 6 jan 2018 22:47

Uitfrezen is pas de laatste stap hoor, worden schoenen niet echt beter van

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik weet niet hoeveel breedte je nodig hebt, maar volgens mij draait een beetje bootfitter zijn hand echt niet om voor het iets verbreden van de voorkant.

Ik had ook de XPro (de 100) en die bleek ook echt te ruim bij mijn enkel. Heb nu veel smallere schoenen, die perfect zitten en met verhitting breed genoeg zijn gemaakt, frezen is niet per se gelijk nodig.

Welke regio kom je? Wellicht kunnen we goede winkels/bootfitters aanraden…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Brede wreef? Ik ken alleen een hoge wreef. Bedoel je een brede voorvoet? Zo ja dan naar een goede bootfitter. Die kiest de smalst mogelijke schoen die lokaal wordt aangepast. Zo heb je overal support.

Trouwens mocht je toch een brede wreef hebben ook dan kan een goede bootfitter een passende schoen maken.

Kom uit Diepenheim Overijssel

Dan is Brummen (bij Zutphen) misschien een optie, Edelweiss skicenter, bootfitter Patrick Rademaker.

In de regio Zwolle zelf weet ik eigenlijk niet echt iets…

*bericht bewerkt door Roy83 op 07 jan 2018 11:01

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie