Welke Skischool Konigsleiten en skipas voor de kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Wij gaan op 3 februari voor het eerst met kinderen naar het Konigsleiten (Zillertal Arena) toe. Onze kinderen van 3,5 en 7 gaan ook mee en de twee oudste gaan ook op les. Maar er zijn volgens mij twee skischolen, maar welk skischool is het best? Oke ik weet dat dit natuurlijk subjectief is, maar mijn oudste dochter wel eigenlijk wel een Nederlandse lerares en mijn zoon van vijf maakt het (nog) niet uit.
Heb je verder nog keuze in hoe uitgebreid de skipas is? Ik kan me namelijk voorstellen dat met name de jongste niet ver komt qua pistes.

Kortom alle advies is welkom. Alvast dank hiervoor.

Wij gaan precies ook die week met 3 kinderen naar Koningsleiten 3,5 8 en 10 (ook de jongste wil op les).
Vorig jaar voor de rode schneeschule obermosers gekozen (beide hebben Nederlandstalige leraren) omdat deze hun oefenweide dicht bij onze chalet hebben.
Unterwurzacher (blauwe skischool) heeft hun oefenweide aan de andere kant van het dorp.
De eerste lessen hebben ze op een loopband en daarna op de oefenweide midden in het dorp kun je ook puntenkaarten kopen, de kinderen hoeven dan niet gelijk een skipas voor het hele gebied.
Dit alles als het dus beginnende skiërs zijn, kan niet uit uw verhaal opmaken of de kinderen al vaker geskied hebben.

Wij hebben toevalligerwijs ook die week op het oog met onze zoon van 4 die voor het eerst op les gaat.
Als ik in het review deel kijk van Koningsleiten lees ik overwegend wat positievere verhalen over Obermosers, maar t blijft altijd subjectief en je zal maar net die ene vervelende leraar treffen.

Vind je een Nederlands sprekende leraar belangrijk: Obermoser adverteert ermee dat alle kinderleraren Nederlands spreken.
Engie jammere vind ik dat je niet online kan boeken en niet de prijs vind voor evt de lunch.

Ik heb 8 weken voor de Unterwurzachers gewerkt als kinderskileraar. Het merendeel van de leraren die groepen lesgeven was destijds (2015) Nederlands en alle niet-Nederlandse leraren spraken toch ook een behoorlijk woordje Nederlands. Ik raad wel aan om van te voren te boeken als je in het hoogseizoen gaat, aangezien er destijds in de shop bijna ruzies zijn ontstaan met het baliemedewerkers omdat bepaalde kinderen toen niet in een groep van hun niveau konden worden geplaatst of überhaupt niet met skiles konden starten. Soms werd er de eerste paar dagen nog wat geschoven met kinderen om toch iedereen op de goede plek te krijgen, dit is voor niemand aan te raden. Het nadeel is dat de kinderweide op Märchendal is aan de andere kant van het dorp. Verder heb ik er altijd met veel plezier gewerkt!
Ik kan verder niets zeggen over de Obermosers, behalve dat we er leuke concullega’s aan hadden ;)

Die week is gelukkig nog geen hoogseizoen! En de leraren hebben dezelfde opleiding gehad, zou dus kijken wat qua ligging praktisch is, scheelt veel gesjouw met de spullen.

Dank voor alle info! We zitten in het Sonneck appartement/hotel en dat is volgens Google Maps echt om de hoek bij skischool Unterwurzacher (volgens mij binnen een straal van 50 meter). Hier kan je (volgens mij) van te voren boeken en de kosten van het eten staat ook op hun website. Maar omdat we niet in het hoogseizoen zitten, ga ik niet van te voren boeken.
De website van Obermoser ziet er iets professioneler uit … maar zegt natuurlijk niets over de ski-leraar prestaties. Skischool Obermoser ligt op 400 meter, dus dat is ook niet ver weg, maar wellicht dat ik er iets anders over denk als ik volbepakt en met 2 kinderen deze afstand moet afleggen :-)

P.S. voor de kinderen is het hun 3e skivakantie. Mijn zoontje (is nu 5) was zelfs bijna drie dat hij begon. Haha als ik er nu aan terug denk, was dit veelte vroeg. Het mooiste vond hij niet het skiën, maar de skilift … dan stond hij echt te stuiteren. Misschien dat hij dit jaar voor het eerst een ski-pasje nodig heeft, maar dat zien we over 4 weken dus wel.

Het kantoor van Unterwurzacher is zo te zien dichtbij, maar niet hun oefenveld. De 2 kantoren zitten in dezelfde straat dus zou bij beiden even langsgaan. Succes

Goed, vanavond dus geboekt, Koningsleiten, here we come!
Hotel zit iets buiten het centrum (Ronach), maar dat is t nadeel van laat pas bedenken dat je toch wil gaan skien, minder keuze.

Nu nog eens skihuur/school verder bekijken.
Als ik de website van Unterwurzacher bekijk vind ik die wel duidelijker en meer info bevatten (terwijl die van Obermoser wel gelikter eruit ziet) belangrijkste verschil wat ik zo zie is de locatie en dat ze bij Obermoser een half uur langere lunchpauze houden (dus ook om 15.30 klaar ipv om 15.00) mis ik verder nog iets?

Locatie van de oefenweide, die is bij beide op een hele andere locatie in het dorp.

Ik werk als skilerares bij Unterwurzacher. Allebei de scholen zijn goed en allebei hebben Nederlandse leraren. Je ziet vaak dat de Duits sprekende leraren op groepjes met een hoger niveau worden gezet.

Voor als je niet in Königsleiten zelf verblijft, zou ik de skischool Unterwurzacher locatie Gerlosplatte aanraden. Daar zijn vooral ik het laagseizoen altijd minder aanmeldingen dan in Königsleiten waardoor de groepjes kleiner zijn en kinderen meer aandacht krijgen. Ook is de piste makkelijker voor beginners.

Naar de kinderweide van Unterwurzacher in Königsleiten kunnen kinderen met de Wurzi-express (een treintje met een grote gele olifant voorop) worden gebracht. Die vertrekt vanaf de skischool. Dan hoef je dus niet te sjouwen met spullen.

Veel plezier in ieder geval!

Skipassen voor kinderen t/m 6 jaar zijn trouwens gratis. Voor een 7 jarig kind zou ik zeker liegen bij de balie. Het wordt (heel vaak) niet gecontroleerd en je bespaart een hoop geld (wat je bijvoorbeeld gedeeltelijk als fooi voor de ski-juf kunt bewaren ;p).

Het kantoor van Unterwurzacher is zo te zien dichtbij, maar niet hun oefenveld. De 2 kantoren zitten in dezelfde straat dus zou bij beiden even langsgaan. Succes

An32 op 11 jan 2018 21:12

Waar zit hun oefenveldje dan … is dit ver lopen vanaf hun kantoor?

Königsleiten is schitterend!

Helaas kan ik dat niet zeggen van Obermoser!
Unterwurzacher heeft onze vakantie gered!

Uitleg via zoekfunctie…

Geniet van jullie skivakantie.

We zijn nu nog op vakantie, maar voor toekomstige ouders met dezelfde vragen een update.
Let wel op, dit is voornamelijk van toepassing op de absolute kleine beginnende kinderen (4 a 5 jaar)

Wij waren zaterdag ruim op tijd in Konigsleiten, dus bij beide scholen langs geweest. Bij Unterwurzacher vertelde ze dat 4 jarige beginnen op hun oefenpistetje naast hun gebouw (1 tapijtje), als ze wat gevorderder zijn gaan ze naar Marchenwald.
Obermoser zit wat lager in het dorp met een eigen weide (3 tapijtjes). Als ze gevorderd zijn gaan ze naar de piste midden in Konigsleiten.

Uiteindelijk onze zoon bij Obermoser op les gedaan, de doorslag voor ons gaf de wat ruimere beginnersweide, wat wij later hoorde is dat door die ruimte die obermoser heeft er een goede uitloopt zit wat Unterwurzacher niet heeft, hierdoor kunnen die kids sneller en beter een pizzapunt leren maken.

Verder heeft onze zoon t prima naar zijn zin, de leraar doet het onwijs leuk (hij vertelde niet vaak bij die kleintjes te staan, maar hij doet t geweldig volgens mijn zoon), en morgen gaan ze met het groepje naar de “grote” sleeplift in t dorp.

Vorige week naar Königsleiten geweest.
Puur op basis van de ligging van hun oefenpiste hadden we voor Obermoser gekozen, en hebben er zeker geen spijt van gehad.
Onze zoon stond elke ochtend te springen om naar de skischool te vertrekken.
Hele leuke en goede lerares. Tof om te zien hoe ze de kinderen entertainen en leren skiën.
Ik kan dus niet oordelen over Unterwurzacher, maar Obermoser was het geld zeker waard.

Ik weet dat op de Gerlosplatte je ook speciale Tellerlift kaarten kan kopen (Zowel dag, halve dag en punten kaarten)
Dus ik denk dat ze die ook wel in Koningleiten hebben

Prijzen kon ik niet vinden op de site en op de pistekaartjes maar alleen bij de kassa’s
Als je weet dat de kinderen alleen bij de sleepliften blijven kan dat een optie zijn (even overleggen met de skischool)

Plaats een reactie