Iemand ervaring met de Blizzard RC TI

Tot die conclusie kwam ik, mede door de test van@gigi ook al. Overigens ook anderen hier die dat beschrijven. Vandaar dat ik deze ski’s op de kop heb getikt. Nog 2 weken wachten.

Vriend van me heeft F19’s gekocht in 176. Die gaat ook mee. Kunnen we mooi even een vergelijkend warenonderzoek doen. M’n vrouw heeft F18’s in 160. Die zullen ook nog wel even ondergebonden worden.

Robert7 op 7 feb 2020 09:04

Ha grappig, ik heb ze vorig jaar allebei gekocht voor mezelf: de Blizzard RC TI en de Fischer Progressor F19…Na een paar uur in Landgraaf op de licht sturende blizzards te hebben gestaan vond ik de Fischers veel zwaarder (letterlijk) en veel zwaarder sturen (meer spoorrails gevoel) dus ik heb daarna weer snel verder geskied op de Blizzards tijdens een weekje Valmeinier.

Volgende keer in t buitenland ga ik de fischers nog een keer een serieuze kans geven…

Kan ook aan mn medium niveau ski techniek liggen

Tot die conclusie kwam ik, mede door de test van@gigi ook al. Overigens ook anderen hier die dat beschrijven. Vandaar dat ik deze ski's op de kop heb getikt. Nog 2 weken wachten.

Vriend van me heeft F19's gekocht in 176. Die gaat ook mee. Kunnen we mooi even een vergelijkend warenonderzoek doen. M'n vrouw heeft F18's in 160. Die zullen ook nog wel even ondergebonden worden.

Robert7 op 7 feb 2020 09:04

Ha grappig, ik heb ze vorig jaar allebei gekocht voor mezelf: de Blizzard RC TI en de Fischer Progressor F19…Na een paar uur in Landgraaf op de licht sturende blizzards te hebben gestaan vond ik de Fischers veel zwaarder (letterlijk) en veel zwaarder sturen (meer spoorrails gevoel) dus ik heb daarna weer snel verder geskied op de Blizzards tijdens een weekje Valmeinier.

Volgende keer in t buitenland ga ik de fischers nog een keer een serieuze kans geven…

Kan ook aan mn medium niveau ski techniek liggen

samhelmer op 7 feb 2020 10:47

Het begint er verdacht veel op te lijken dat de Forum favoriet, Fischer Progressor, terrain aan het prijsgeven is :)

By the way, volgens de vertegenwoordiger van Blizzard hier in de UK is de Blizzard Firebird Race Ti weldegelijk de opvolger van de RC Ti. Alleen heeft de eerstgenoemde subjectief iets meer pit, zij het niet heel veel.

Best wishes,
D

BW
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 07 feb 2020 11:31

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Grappige is; de fabriek van Blizzard staat in Mittersill, waar gaan we over 2 weken heen… Mittersill. Ze gaan terug naar huis :-)

Zo, ze zijn binnen. Zien er echt super netjes uit. Even slijpen en waxen, en dan kunnen ze in Oostenrijk gebruikt worden. Ik ben benieuwd hoe ze skiën in vergelijking met m’n SX12’s.

@Robert7
Plezier met RC ti, gaat zeker lukken.

Als eigenaar van de Blizzard RC CA kan ik vertellen dat dat ook een hele fijne ski is. In sommige vergelijken komt deze beter uit de bus dan de TI, maar dat is allemaal afhankelijk waar je naar op zoek bent. Helaas zelf het vergelijk nog niet kunnen maken.
Ik ervaar het als een plezierige leerski die vergevingsgezind is, maar op snelheid ook stabiel blijft. Heerlijk carven ook.
Misschien wel net zo'n "Geheimtipp" als de TI?
Ik schat mezelf op niveau 6 en heb niet zoveel kracht in de benen.

Henk

*bericht bewerkt door MarlenaMopEnHenk op 08 feb 2020 12:57

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Even een vraagje:

Weet iemand hoe deze ski zich verhoudt tot de Volkl RTM 74?
Ik heb de volkl een keer gehuurd en vond deze ook wel fijn om te skiën. En ik zie dat deze ook wel vaak in het assortiment zit bij verhuurders.

Zoals beloofd, ik heb ze gisteren getest, alleen de Blizzard RC Ti overigens, maar wat een heerlijke ski’s zeg. Wendbaar, licht. Gemakkelijk van rutschen naar carven en weer terug. Beste ski waar ik ooit op geskied heb voor deze omstandigheden.

Straks ga ik nog spijt hebben dat ik ze niet kon vinden, wat een lovende commentaren hier.
Vraag me wel af waarom blizzard deze ski’s niet meer maakt? De nieuwe versie zou blijkbaar toch iets minder allround zijn?

#wakeupwhereyouwant

Mijn dochter van bijna 16 heeft ze ook (166cm) en vind ze ook heerlijk !

Hier staat nog een paar Blizzard RC TI 172 cm te koop. wel aan de prijs, € 520,00. Maar mogelijk onderhandelbaar?
https://www.skien.nl/webshop/blizzard-rc-ti-172/

Gerardo1301

De Blizzard RC Ti is echt nog wel in alle maten te vinden, mits je tevreden bent met de kleuren van 2016/2017.
Op verzoek kan ik linkjes plaatsen, prijs is meestal 330-350 euro.

Zelf eerst maar eens een 2e hands setje uitproberen ;-)

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Ik zou nog even wat er over schrijven. We zijn terug van wintersport, het halve Salzburgerland doorgeskied en wat een heerlijke latten. Geschikt voor alles behalve off-piste. Of je nou wilt knallen, of rustig gecontroleerd je bochtjes wilt maken, ze hebben er zin in. Geven veel feedback en zijn speels. Veel en veel beter dan de SX12 die ik hiervoor had.

Mijn dochter (bijna 16) heeft de 166cm variant en is er zeer blij mee. Carv’t er lustig op los.

Klopt, ben er ook zeer content mee. Kan slippen, carven, snel, langzaam. Ik ben wel nieuwsgierig, wat zou een goede opvolger kunnen zijn? Een ski die weer een net iets hoger nivo heeft of net iets makkelijker skiet…
Wat zou jullie opvolger zijn?

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Iemand toevallig een linkje naar een 166 of net maatje korter? Vriend van me zoekt er ook nog…

Tot die conclusie kwam ik, mede door de test van@gigi ook al. Overigens ook anderen hier die dat beschrijven. Vandaar dat ik deze ski’s op de kop heb getikt. Nog 2 weken wachten.

Vriend van me heeft F19’s gekocht in 176. Die gaat ook mee. Kunnen we mooi even een vergelijkend warenonderzoek doen. M’n vrouw heeft F18’s in 160. Die zullen ook nog wel even ondergebonden worden.

Robert7 op 7 feb 2020 09:04

Ha grappig, ik heb ze vorig jaar allebei gekocht voor mezelf: de Blizzard RC TI en de Fischer Progressor F19…Na een paar uur in Landgraaf op de licht sturende blizzards te hebben gestaan vond ik de Fischers veel zwaarder (letterlijk) en veel zwaarder sturen (meer spoorrails gevoel) dus ik heb daarna weer snel verder geskied op de Blizzards tijdens een weekje Valmeinier.

Volgende keer in t buitenland ga ik de fischers nog een keer een serieuze kans geven…

Kan ook aan mn medium niveau ski techniek liggen

samhelmer op 07 feb 2020 10:47

Zo…nou…een paar jaar verder en mijn update is dat ik de Fischer Progressor F19 die ik als alternatief had voor de Blizzard RC TI nooit meer de voorkeur heb gegeven. Ik vind de blizzards voor mij (medior ervaring, blauwe en rode piste carver) gewoon ideaal. Licht en stijf: wel snel stuurbaar maar ook stabiel op hoge snelheid

Ik heb na jáááren geduldig wachten met een zoekopdracht op marktplaats vorig jaar nog een 2e setje Blizzards 1m78 kunnen kopen. Dus ik heb ze nu in 1m72 en 1m78 (ik ben zelf 1m78). Dit seizoen ga ik ze allebei uitproberen.

Die Fischers progressor F19 zet ik denk ik ergens de komende weken op marktplaats.

Groet Sam

Ik heb deze ski en ben er super tevreden van! Nog niet vaak gebruikt want ik wissel af met mijn racetigers. De reden dat ik de voorkeur geef aan mijn andere ski’s is omdat ik de blizzards iets te lang heb gekocht. Long shot: iemand die ze heeft in goede staat en lengte 166cm en die ze wil ruilen tegen 172cm?

Hmm, mijn dochter is ondertussen bijna 18 en is lekker doorgegroeid. Ik vraag het haar vanmiddag. Zijn wel wat vaker gebruikt dan die van jou waarschijnlijk.
Ik kom hier eind van de middag op terug.

Om precies te zijn, dit is het exacte model dat ik heb: Blizzard RC Ti black/orange/blue (2017/18) 172 cm

null
null
null
null

Ik heb deze. Wel wat gebruikssporen, maar geen échte beschadigingen. Moet het eerst (na school) met mijn dochter overleggen. Mocht je interesse hebben. Ophalen is geen probleem, heb leaseauto en rijd “gratis”.

Ze hebben inderdaad duidelijk meer “geleden” dan die van mij. Dat is toch iets waar ik me over moet zetten, de onderkant is inderdaad het belangrijkste … :-)

Hoe zijn de staalkanten en het belag? Niet zo heel duidelijk op de foto (kan zijn doordat ik op smartphone kijk).

Ik probeer je straks nog wat betere foto’s van het belag en de kanten te sturen

null
null
null
null
null
null

Hoop dat je hier wat op kunt zien.
En anders gewoon niet doen hè

Belag is wel oké, daar kan ik wat mee :+) Heb je thuis al overlegd? Kan me best voorstellen ook wel dat een tienerdochter misschien gewoon graag een keertje een nieuw model ski wil…

Heb idd overlegd en ze wil haar huidige ski’s behouden, sorry. Ze vind ze heerlijk. Ze heeft ook nieuwe Fischer wc slalomski’s maar die zijn in principe voor in de hal gekocht 😉

Heb idd overlegd en ze wil haar huidige ski’s behouden, sorry. Ze vind ze heerlijk. Ze heeft ook nieuwe Fischer wc slalomski’s maar die zijn in principe voor in de hal gekocht 😉

Pirmin op 01 feb 2022 19:02

Helaas! Ik had er anders wel mee door gegaan.
Vanaf heden dus op zoek naar een setje 166cm. Als iemand een gouden tip heeft, hoor ik het graag !

Heb idd overlegd en ze wil haar huidige ski’s behouden, sorry. Ze vind ze heerlijk. Ze heeft ook nieuwe Fischer wc slalomski’s maar die zijn in principe voor in de hal gekocht 😉

Pirmin op 01 feb 2022 19:02

Helaas! Ik had er anders wel mee door gegaan.
Vanaf heden dus op zoek naar een setje 166cm. Als iemand een gouden tip heeft, hoor ik het graag !

Finn op 01 feb 2022 19:04

Ik heb laatst nog een 3e setje van deze ski’s kunnen kopen voor mn vrouw op 1m60 doordat ik al 2 jaar een marktplaats alert had aanstaan. Ze komen een paar keer per jaar wel te koop.

Ik zag op marktplaats ook nog een andere advertentie van Marlosport oid die nog deze skis aanboden voor 240 euro…weet alleen niet welke maat.

Succes!

Plaats een reactie