Skipas en skilessen + eventueel gesloten skigebied

Ik had een aantal vraagjes en misschien kunnen jullie me helpen.
Ik ga binnenkort op skivakantie en mijn vriendin gaat voor de eerste keer mee (dus skiles nodig).
Nu ben ik aan het kijken voor een hotel maar dat bieden ze aan incl. skipas.
Nu kijk ik daar niet raar van op, maar wat gebeurd er met de aangeschafte skipas als er door het weer geen liften open gaan(storm ed.) Ben ik dan mijn geld kwijt?
En hoe zit dat met betreffende skilessen ?(is meestal ook een meerdaags pakket incl skihuur) worden deze lessen dan een dag doorgeschoven?

Veel skigebieden hebben in hun skipas-voorwaarden staan dat ze bij overmacht niets hoeven terug te betalen als liften gesloten blijven. Als het hele gebied gesloten is hebben ze vaak wel iets van een tegemoedkoming, maar ze zijn tot niets verplicht.

Maak je voor skilessen voor beginners geen zorgen deze kunnen bijna altijd doorgaan. vaak zijn juist de beginners liften nog open. Mocht een skiles niet door kunnen gaan dan verschilt dat heel erg per skischool. Ik ken skischolen die het geld terugbetalen, maar veel doen het ook niet. Doorschuiven hoef je niet op te rekenen want daar is de planning veel te strak voor.

Click. Click. Peace

Voorwaarden in Paradiski (Les Arcs, La Plagne, Peissy-Vallandry) zijn dat ze de skipassen terugbetalen vanaf dat er minder dan 50% van de liften open zijn.
Hier hebben we dit jaar in de nieuwjaarsweek nog van kunnen genieten (nou ja, we hadden natuurlijk liever geskied).

Glide on!

We hebben toch (eventjes) geskied? 😉😎🙃

@Morzel
Klopt, we hebben alle dagen op de latten gestaan,
Maar op 1 dag gingen alle liften van het hele gebied toe nadat we 1 piste gedaan hadden.
Op de volgende dag was het wel (heel) regenachtig, maar konden we vanuit Arc1800 alle pistes richting Vallandry nemen.
Ik vond het toen wel echt, maar op woensdag maar voor 0.5 uur voordat alle liften sloten omwille van de wind en op donderdag hebben we vanuit Arc1800 heel goed kunnen skiën naar Vallandry, maar ik vond het eigenlijk wel sympathiek van de liftenmaatschappij om ook voor die dag een terugbetaling voor te stellen omdat er toch meer dan 50% van de liften toe was.

ter zijde: Ik ben zelf nog steeds aan het wachten op terugbetaling vanuit Sunweb. Jij had hier blijkbaar veel meer geluk mee met je skipas via het hotel.

Glide on!

Wij verbleven half december een weekje in Tignes. Tijdens deze week waren de liften 2 dagen gesloten door harde wind en lawinegevaar. Wij konden via weblink onze skipas voor 2 dagen laten terugbetalen of een waardebon geldig voor 1 jaar. We hebben ondertussen antwoord gekregen dat het geld binnen 30 dagen op onze rekening staat. Indien je een pakketreis hebt geboekt moet je de schadevergoeding aanvragen bij de touroperator.

Mijn ervaringen V.w.b.de rijlessen bij weinig/ geen liften open:
20 jaar geleden had ik les en Plagne Door ik toen het stormde en alleen een sleepliftje open was. Wij kregen van de skileraar een leuk alternatief; we mochten kiezen tussen snowboardles en big foots( dan de iets grotere versie) snowboardmateriaal kregen we gratis bij de verhuur. Suoerleuke ochtend gehad.

Xx10

Plaats een reactie