Snowboarder maait skiester omver, fijne reactie ook van de boarder

Ik vind dit wel mooi @Juul. Als iemand met een gegronde reden tegen je tekeergaat raak je al opgefokt, maar als je net op een hoop geskied bent door een kamikaze moet je dat maar niet doen? 🤔

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik probeer te zeggen dat er geen gegronde reden bestaat om tekeer tegen iemand te gaan, want het heeft toch geen zin. Bij mij werkt dat zelfs averechts, dat bedoel ik. Probeer even tot 10 te tellen en praat erover, dan krijg je van beide kanten het meeste gedaan. Je kunt dan wel met je skistok gaan zwaaien maar verwacht dan niet dat ik rustig blijf staan en mijn gegevens aan je afgeef.

Het slachtoffer zou hier heel makkelijk een blijvende rugaandoening aan over kunnen houden. Ik vind dat op zich al gegronde reden om even los te gaan. Buiten dat, zeg je dus dat je vanwege de reactie welke uitsluitend door jouw actie komt over zou gaan tot vluchtmisdrijf omdat je niet gediend bent van de toon/reactie. Ik zou er nog eens over nadenken.

Moet je je dan maar af laten tuigen? Iemand met een skistok bewerken na een ongeluk, wiens schuld dan ook, lijkt me ook niet al te legaal…

*bericht bewerkt door Juul op 19 jan 2018 15:11

Beetje kunnen inleven lijkt me essentieel. Als je iemand van achteren met behoorlijke snelheid omver skiet en het is ook duidelijk jouw schuld, kun je zelf al wel bedenken dat die niet helemaal happy zal zijn, dat zou je zelf andersom ook niet zijn. Die gewoon even uit laten razen en die emmer over je leeg laten storten, daarna kun je alsnog rustig overleggen.

*bericht bewerkt door franksplinter op 19 jan 2018 15:13

Moet je je dan maar af laten tuigen? Iemand met een skistok bewerken na een ongeluk, wiens schuld dan ook, lijkt me ook niet al te legaal…

Juul op 19 jan 2018 15:07

Zeker niet Juul, daar doelde ik natuurlijk ook niet op. Wel op dat haar reactie averechts zou werken, hoe waar ook. Als jij, zoals in dit filmpje, de boarder zou zijn en dan niet eens de empathie kunt opbrengen om de woede van de vrouw even te laten uitrazen maar vanwege haar reactie dan maar wegboard dan gaat er iets helemaal fout in je hersenpan.

Edit, wat Franksplinter zegt :-D

*bericht bewerkt door HN65 op 19 jan 2018 15:21

Wat ik bedoel @Juul, staat overigens totaal los van eerder door mij geventileerde meningen, is dat als je zegt al in de brand te vliegen als iemand tegen je tekeer gaat, dat het me dan sterk lijkt dat je wel tot 10 telt als je net aan barrels geskied bent…

En verder wat mezelf betreft, ik ben helemaal niet snel boos. Maar van gedrag zoals de kerel in het filmpje vertoont, zou ik in geval het een dierbare van mij betreft, inderdaad zeer waarschijnlijk door het lint gaan. Daar mag iedereen wat van vinden hoor, maar daar ben ik gewoon eerlijk in. En waarschijnlijk is dat niet gelijk met een skistok (dat is natuurlijk lekker een beetje chargeren), maar zomaar wegboarden zal hij 100% zeker niet.

I can stick uphill ice, on my saucer...

En waarschijnlijk is dat niet gelijk met een skistok

Shane op 19 jan 2018 15:21

Nee joh. Een goed geslepen staalkant heeft meer effect ;)

Annoying skiers since 2003

Wat heel belangrijk is en ik hier nog niet heb gelezen, stel dat je zoiets ziet gebeuren en de dader vlucht weg, blijf kalm maar ga er wel achteraan zodat je aan zijn gegevens geraakt. Stel dat het slachtoffer toch redelijk gewond is zal ze toch blij zijn met die informatie. Bv in Oostenrijk lachen ze daar niet mee en komt zowizo voor het gerecht en dat gaat heel vlotjes. 5 á 6 jaar geleden ook meegemaakt en andere mensen hebben persoonlijk direct “dader” tegengehouden. Achteraf een zeer serieuze vergoeding gekregen via gerecht.

*bericht bewerkt door Ribse op 20 jan 2018 01:55

Geen ski zonder après ski...

Ik hoop dat het goed gaat met de Duitse mevrouw, dat ze er geen letsel aan heeft overgehouden. In een adrenalineshot kan je nog wel eens een pijntje of gescheurde nekwervel over het hoofd zien, de pijn voel je later pas.

De actie van de snowboarder was Imo niet echt om over naar huis te schrijven, maar snelle jongens bestaan ook in deze wereld. De reactie was ronduit dom (ik glij toch uit mongool!) en het geduld opbrengen om de vrouw uit te laten razen om daarna je excuus aan te bieden was er ook niet bij.

Maar wat ik nog het domste vind: het filmpje online zetten…

*bericht bewerkt door Ferdinand op 20 jan 2018 09:59

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ik heb eerst het topic gelezen en toen het filmpje gekeken. Dat is best grappig, ik dacht serieus dat de vrouw een kwartier lang enorm woest zou schelden, maar daalt valt wel mee :). Ik vond ook dat ie wel erg snel verder ging.

Ik denk dat je er altijd wel goed aan doet om bij een aanglijdig telefoonnrs oid uit te wisselen, toch? Sommige letsel voel je echt pas later, kapotte kleding etc ook, maar als je direct weg bent wordt dat lastig, al denk ik dat je in een skigebied ook weer niet heel erg moeilijk vindbaar bent.

Ik heb een meer een harde aanglijding gezien. Een iets te overmoedige gast viel onderaan een zwarte (die zwarte kwam haaks uit op een blauw pad) en skiede een klein meisje omver. Die vader keek hoe het met zijn dochter was, dat leek ok, accepteerde de excuses van de hevig geschrokken skiër en ze wisselden gegevens uit. Ik weet niet of ik die rust zou hebben, maar ik hoop t wel.

Anyway: ik lees soms dat dit ons allemaal wel eens gebeurt is, maar volgens mij is dat echt niet waar. Ik zie gelukkig weinig van dit soort aanglijdingen en kan me ook voorstellen dat je het vaak best kan voorkomen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Tukker Dat ziet er ook niet erg fraai uit, nee. De hele linkerkant van de piste zo ongeveer leeg en het lijkt er op alsof je om die stilstaande mensen rechts heen wil carven. En dan ook nog geen helm.

Quick op 18 jan 2018 16:53

Hoe liep dat af met die meneer? Hoe reageerde hij? HET WAS EEN RUSSISCHE DAME, IK HEB HAAR NETJES OVEREIND GEHOLPEN EN EXCUUS AANGEBODEN. GELUKKIG HAD ZE NIKS, WAS ALLEEN MAAR GESCHROKKEN.

Word zelf altijd flink boos als ik langs de kant van de piste keurig sta te wachten en er iemand het nodig vindt met 70 per uur door het gat tussen mij en de paaltjes van de piste door te vlammen.

Zag trouwens in Obereggen vorige week een dik, Engels jochie van een jaar of 15 vol tegen een lokaal kindje aanskiën die achter zijn papa aangleed. Die pa natuurlijk erg boos maar kon er niet achteraan, want kon zijn kind niet achterlaten. Kwam de Engelse familie later in de supermarkt tegen en heb hem geconfronteerd, maar er viel niet mee te praten. Het waren niet de best opgevoede Engelsen, laat ik het daar maar op houden.

De hele linkerkant van de piste zo ongeveer leeg en het lijkt er op alsof je om die stilstaande mensen rechts heen wil carven. En dan ook nog geen helm. GING VOOR MIJN GEVOEL RUIM OM STILSTAANDE MENSEN HEEN, HET WAS IN 2011, HELM WAS IN OPKOMST.

Hoe liep dat af met die meneer? Hoe reageerde hij? HET WAS EEN RUSSISCHE DAME, IK HEB HAAR NETJES OVEREIND GEHOLPEN EN EXCUUS AANGEBODEN. GELUKKIG HAD ZE NIKS, WAS ALLEEN MAAR GESCHROKKEN.

@Waah[/mention] idd met lage snelheid, maar idd niet handig.

Tukker op 18 jan 2018 17:12

helm in opkomst in 2011 denk dat dit een leugentje om bestwil is , maar ik boarde als in 2000 met een helm dat u als boarder geen helm droeg in 2011 is gewoonweg dom en op 0:30 sec sneed u die skiester ook zonder te kijken
dus beetje beter overzicht leren krijgen en ruimer ergens omheen is beter leer anders eerst de fis pisteregels een , sorry voor de reactie maar dat zie ik zo

*bericht bewerkt door franky82 op 20 jan 2018 12:24

@Tukker Dat ziet er ook niet erg fraai uit, nee. De hele linkerkant van de piste zo ongeveer leeg en het lijkt er op alsof je om die stilstaande mensen rechts heen wil carven. En dan ook nog geen helm.

Quick op 18 jan 2018 16:53

Hoe liep dat af met die meneer? Hoe reageerde hij? HET WAS EEN RUSSISCHE DAME, IK HEB HAAR NETJES OVEREIND GEHOLPEN EN EXCUUS AANGEBODEN. GELUKKIG HAD ZE NIKS, WAS ALLEEN MAAR GESCHROKKEN.

Word zelf altijd flink boos als ik langs de kant van de piste keurig sta te wachten en er iemand het nodig vindt met 70 per uur door het gat tussen mij en de paaltjes van de piste door te vlammen.

Zag trouwens in Obereggen vorige week een dik, Engels jochie van een jaar of 15 vol tegen een lokaal kindje aanskiën die achter zijn papa aangleed. Die pa natuurlijk erg boos maar kon er niet achteraan, want kon zijn kind niet achterlaten. Kwam de Engelse familie later in de supermarkt tegen en heb hem geconfronteerd, maar er viel niet mee te praten. Het waren niet de best opgevoede Engelsen, laat ik het daar maar op houden.

De hele linkerkant van de piste zo ongeveer leeg en het lijkt er op alsof je om die stilstaande mensen rechts heen wil carven. En dan ook nog geen helm. GING VOOR MIJN GEVOEL RUIM OM STILSTAANDE MENSEN HEEN, HET WAS IN 2011, HELM WAS IN OPKOMST.

Hoe liep dat af met die meneer? Hoe reageerde hij? HET WAS EEN RUSSISCHE DAME, IK HEB HAAR NETJES OVEREIND GEHOLPEN EN EXCUUS AANGEBODEN. GELUKKIG HAD ZE NIKS, WAS ALLEEN MAAR GESCHROKKEN.

@Waah[/mention] idd met lage snelheid, maar idd niet handig.

Tukker op 18 jan 2018 17:12

helm in opkomst in 2011 denk dat dit een leugentje om bestwil is , maar ik boarde als in 2000 met een helm dat u als boarder geen helm droeg in 2011 is gewoonweg dom en op 0:30 sec sneed u die skiester ook zonder te kijken
dus beetje beter overzicht leren krijgen en ruimer ergens omheen is beter leer anders eerst de fis pisteregels een , sorry voor de reactie maar dat zie ik zo

franky82 op 20 jan 2018 12:16

Jaja, ik heb het boetekleed aangetrokken en schaam me diep. Zal m’n best doen het niet weer te laten gebeuren.

Tukker(ik)

Ik zou wel gigantisch boos worden… dat wordt ik ook.
Vorig jaar werd mijn zoontje (toen zes) door een snowboarder van gokje… 20 op een lege piste die zo breed was als een voetvalveld onderuit geknald. Jochie huilen, snee in zijn pols, bloed… wou niet meer skieen. Wat denk je… dat ik daar rustig bij ga staan te kijken? Hoe die onbenul het voor elkaar kreeg om mijn zoontje te raken dat was al uniek. Ik werd gigaboos. En dat heeft hij geweten.

Dit jaar… al niet veel anders… veel ruimte op de piste (vlak na negen uur). En deze keer werd ik onderuit gemaaid door een boarder terwijl ik ook consequent mijn lijn hield (ik ging niet hard, maar wel voorspelbaar).
Ik schrok me een ongeluk (ik sport drie keer in de week en hou daarvan en letsel zit ik niet op te wachten) en heb hem dus ook met luide stem toegeroepen hoe die dat in hemelsnaam voor elkaar kreeg en of hij uberhaupt wist wat pisteregels waren.
Vervolgens zag ik dat mijn stok afgebroken was.
Hij heeft vervolgens netjes 20 euro bijgedragen voor een paar stokken. Dat wel. Dus toen moesten we weer naar beneden naar de winkel stokken halen. Balen… een van de weinig dagen met mooi weer.
Hij stuurde later nog een appje… of we een foto hadden van de gebroken stok om te claimen bij de verzekering.
(man man man… 20 euro… dat claim je toch niet). Terug geappt dat hij de stok kon vinden in de container bij een bepaalde gondel.

Ook mijn zoon is dit jaar op een skipaadje weer onderuit geskied. De skiester gaf mijn zoon de schuld… en ik had het niet gezien. Maar… het stond op film. Ze loog bleek achteraf.

It is an amazing world

Ook mijn zoon is dit jaar op een skipaadje weer onderuit geskied. De skiester gaf mijn zoon de schuld… en ik had het niet gezien. Maar… het stond op film. Ze loog bleek achteraf.

Henrike op 26 jan 2018 08:03

Je hebt wel pech. Of zit dat gebied vol met aso’s? Ik zou me trouwens dood schamen als ik tegen een kind aan zou skien.

Ook mijn zoon is dit jaar op een skipaadje weer onderuit geskied. De skiester gaf mijn zoon de schuld… en ik had het niet gezien. Maar… het stond op film. Ze loog bleek achteraf.

Henrike op 26 jan 2018 08:03

Je hebt wel pech. Of zit dat gebied vol met aso’s? Ik zou me trouwens dood schamen als ik tegen een kind aan zou skien.

phicoh op 26 jan 2018 09:58

De gozer die mijn zoon aanskiede had geen enkel benul van de consequenties.
Hij maakte wel excuses… maar ik snap werkelijk waar niet hoe je het voor elkaar krijgt om een zesjarige onderuit te kegelen terwijl je een bizar brede piste hebt…
Wellicht is het zo als met motorrijden… waar je heen kijkt… ga je heen.

It is an amazing world

Wellicht is het zo als met motorrijden… waar je heen kijkt… ga je heen.

Henrike op 26 jan 2018 11:04

Dat is zeker zo ;-)

Click. Click. Peace

Ook mijn zoon is dit jaar op een skipaadje weer onderuit geskied. De skiester gaf mijn zoon de schuld… en ik had het niet gezien. Maar… het stond op film. Ze loog bleek achteraf.

Henrike op 26 jan 2018 08:03

Je hebt wel pech. Of zit dat gebied vol met aso’s? Ik zou me trouwens dood schamen als ik tegen een kind aan zou skien.

phicoh op 26 jan 2018 09:58

De gozer die mijn zoon aanskiede had geen enkel benul van de consequenties.
Hij maakte wel excuses… maar ik snap werkelijk waar niet hoe je het voor elkaar krijgt om een zesjarige onderuit te kegelen terwijl je een bizar brede piste hebt…
Wellicht is het zo als met motorrijden… waar je heen kijkt… ga je heen.

Henrike op 26 jan 2018 11:04

nee joh, was gewoon bewust, net als die andere aanslagen.

Wellicht is het zo als met motorrijden… waar je heen kijkt… ga je heen.

Henrike op 26 jan 2018 11:04

Geen idee hoe het werkt met motorrijden. Gisteren stond er een tijdje een leuke skilerares onder aan de baan. Daar ben ik toch maar niet tegenaan geskiet. Leek met geen goede introductie :-)

Helaas zijn er bosjes gasten die geen benul hebben. Als ik met mijn zoontje van 7 een afdaling doe zijn er letterlijk 10-tallen die rakelings langs hem gaan. Hij skiet wel erg rustig ja, maar so what?
Ik heb hem wel eens gezegd dat zij voor hem uit moeten kijken en niet andersom, maar negeren zit niet in zijn systeem. Ik geef hem ook geen ongelijk.

Ik laat hem maar zo goed mogelijk skiën leren, zodat zijn tempo wat hoger wordt. Dan wordt het risico ook kleiner. Op overmoedige /onbenullige gasten heb ik helaas geen invloed.

Ik vermoed wel dat het doorgaans jongere jongens zijn die zich er schuldig aan maken. Dat was ik ook ooit en er is best wel wat verstand bij gekomen met de jaren.

Deze week is mijn zoon van 12 jaar met school vertrokken op sneeuwklassen. Hij kan al redelijk goed skieën maar net voor vertrek nog eens sterk op gewezen dat hij voorzichtig moet zijn en goed moet inschatten wat er “voor” hem gebeurd en hem niet mag laten afleiden tijdens het skieën. Veel heeft toch te maken met opvoeding en gezond verstand. ⛄️🌧

Geen ski zonder après ski...

Misschien toch wel het belangrijkste: Vraag gegevens en neem enkele foto’s van die persoon.
Dat heeft veel meer effect dan met een stok in iemand zijn nek slaan, zeker als de eerste emoties over zijn.

Vorig jaar skiede onze 10 jarige tweeling een stuk voorop in Skiwelt. Op een gegeven moment kwamen we bij hun met onze oudste dochter en bleek een grote Duitse man die onze zoon omver geskied had.
Volgens zijn tweelingzus, stond mijn zoon stil en is die man er tegen geskied.
Nu moet ik zeggen dat die mens heel vriendelijk was en zich verontschuldigde.

Op zich leek er niets mis, en skiede die man verder.
Na enkele minuten bleek de buik van mijn zoon helemaal op te zwellen. Pistedienst er bij, dan heli en afvoeren.
Gelukkig was het blijkbaar een buikschudding (yep dat bestaat blijkbaar) en geen inwendige bloeding.

Nadien enkele malen telefoon van de politie met de vraag of we niet langs wilden komen voor een verklaring. Vond dat weinig zinvol, wist niet meer hoe die man er uit zag en had helemaal geen gegevens.

Ik ben zeker dat die man niet zijn verantwoordelijkheid wou ontlopen.

TIP:
Neem eerst gewoon even enkele foto’s van die persoon. Vraag dan zijn gegevens.
Als het een aso hufter is, die verder skiet of verkeerde gegevens geeft, dan heb je tenminste enkele beelden.
Ik heb gemerkt dat de politie daar inderdaad wel werk van maakt en er zeker niet mee kan lachen

Glij blij door die brei :-)

Ben ik nou de enige die iemand op zijn board ziet staan die de korste weg naar beneden neemt, en chrasht om te remmen ???

Ben ik nou de enige die iemand op zijn board ziet staan die de korste weg naar beneden neemt, en chrasht om te remmen ???

Martijn-w op 28 jan 2018 00:06

Hmmmm, leg eens fff duidelijk uit wat je bedoeld voordat ik en waarschijnlijk andere het verkeerd lezen wat je probeert te zeggen?

LA NORMA😍☃️

Ben ik nou de enige die iemand op zijn board ziet staan die de korste weg naar beneden neemt, en chrasht om te remmen ???

Martijn-w op 28 jan 2018 00:06

Je bedoelt bewust iemand vol raken om te remmen? Welke idioot vindt dat een goed plan?

Plaats een reactie