Tips Valloire

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valloire

Binnenkort staat er een trip naar Valloire op de planning, zin in!
Hebben jullie nog tips qua:

  • restaurantjes voor de lunch
  • pistes die zeker gedaan moeten worden
  • aanraders voor het diner

En mocht je nog andere informatie voor ons hebben die belangrijk is dan graag:)

Thank God summer is over!

Wij zijn vorig jaar in valloire geweest qua restaurants kan in Grill Pasta aanbieden die zit op reu de traverse ze hebben daar lekkere steaks en je kan er grillen aan een grote grill qua pistes is t allemaal wel ok wat wel een super aanrader is is de rondvlucht met de ultralicht die daar op de berg staat (kostte vorig jaar 75€ voor 20 min) maar ik heb daar ruim half uur gevlogen en die man liet je alles zien wat de moeite waard is

Groet Frank

null

Zoveel sfeervolle hutjes hebben ze daar helaas niet aan de piste. Het is meer niveau duur en vreetschuur. Aanrader is een boerenhut aan de blauwe piste “grepil” in het deel Crey du Quart. Lekker eten en goed belegde baguettes voor zeer schappelijke prijzen.

Qua pistes vond ik het niet bijster spannend. Grandes Drozes als je van een steile buckelpiste houdt. De rode genepi en eglantieres boven Valmeinier is wel een mooie afdaling. Aan de Valloire kant zijn de dalafdalingen vanaf Thimel wel leuk, Olympique en Melezes en de rode uitlopeds en varianten. Leuk door het bos.

Je kunt er leuk tochten maken, maar qua pistes vond ik het maar weinig spannend. Veel blauwe en groene paden ook.

Mr. Slow

Twee weken geleden zijn we naar Valloire geweest. Leuke tijd gehad. Ik heb er een review over geschreven met allerhande tips :

https://www.wintersporters.be/dorpen/valloire/ervaringen…. Mss heb je er iets aan! Veel plezier alvast!!

Bedankt voor jullie informatie:)

Thank God summer is over!

Nog meer tips toevallig?

Thank God summer is over!

Wij hebben bijna de hele week gegeten bij het restaurant onder de “GD Plateau” lift aan de rechterkant van de afdaling, goede vriendelijke service, lekkere lokale gerechten op de kaart met een wisselende dagschotel. Ze hebben een groot terras met een prachtig uitzicht in de zon.

Iemand nu in Valloire toevallig? hebben mensen ook tips welke pistes goed zijn tijdens sneeuwbuien (tussen bomen etc)
Hoe zijn de condities?

Het hutje op de kruising van de blauwe Selles en de zwarte Meregers is een gezellig hutje met goede gerechten voor een zeer betaalbare prijs. Voor de plat du jour is vaak een echte aanrader. Het is een rustige hoek een beetje achter in het gebied en het is een gezellige tent met leuke uitzichten.

Een mooie lange rode afdaling die echt genieten is, is de Genepi overgaand in de Eglantiers helemaal links boven Valmeinier. Je maakt dan in 1x rond de 1200 hoogtemeters wat je echt wel in je benen gaat voelen.

De pistes die weggaan vanaf Le Grand Plateau zijn zelfs tot het eind van de dag altijd in fantastische condities. Er gaan hier erg veel pistes weg terwijl je er maar via 1 sleper kan komen. Hierdoor zijn de pistes altijd nagenoeg uitgestorven en blijven ze erg goed. De Meregers laat je benen echt wel branden. Een zwarte piste die rond de 800 hoogtemeters overbrugt.

Born to Ride

Wij zijn er vorige week geweest. Alhoewel er weinig sneeuw lag, hadden ze hun zaakjes alles goed onder controle. Geen ijsplekken en prachtige uitzichten. De pistes die open zijn ( enkele rode waren gesloten omdat het gras erdoor kwam ) zijn in uitstekende conditie. Ik geloof dat er intussen wat sneeuw gevallen is dus mag je op je beide oren slapen!

Qua resto’s en pistes : akkoord met @Matthias123 en @Hilliebillie

*bericht bewerkt door VDG_1979 op 24 jan 2019 11:36

Zit ook beetje mee te lezen. Vroeg me af of er nog pistes zijn die af te raden zijn als je niet van smalle paadjes houdt? Die paadjes en mijn snowboard is voor mij geen topcombinatie.

Dan vind je perce neige vast niet zo leuk. In moulin zit ook een smal stukje onderaan, maar dat is heel kort. Andere paden zoals selles en neuvache zijn iets breder en niet steil. Ik zou me niet laten weerhouden van wat smalle paadjes. Met goede sneeuw zijn ze allemaal prima te doen. Als het echt niet bevalt doe je ze gewoon eens en niet weer.

Ik vond de perce neige nog redelijk goed meevallen. Zo smal is die nu ook weer niet. Eén van de vrienden snowboardt ook en die heeft op geen moment problemen gehad. Wel snowboardt hij al jaren.
Voor de rest geef ik @Martin7182 gelijk! Ontdek ze gewoon even.

Toen wij er waren was perce neige een ijzig en smal uitgesleten pad. Met betere condities valt hij vast en zeker mee. Een strategie die vaak goed werkt is gecontroleerd oefenen op lastige passages. Gewoon even uit de comfortzone maar wel beheerst. Op een gegeven moment merk je hoe het beter gaat en krijg je er steeds meer plezier in

Wij vonden de ski-cross in Valmeinier erg leuk!

Thanks voor de tips allemaal. Perce Neige even bewaren voor als ik er goed inzit!

Ik lees even mee, gaan volgende maand naar Valloire.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Heeft iemand nog meer goede tips voor eten in Valloire zelf (voor diner)? Ook iets anders dan lokale of Franse keuken is welkom…

In het dorp valloire is “Chez Fred” een absolute aanrader.

@GiGi : laat je dan even weten hoe de verbinding tussen de Setaz en Crét du Quart zal zijn door de installatie van de nieuwe TSD6 Montissot lift? Die zou afgewerkt moeten zijn tegen de opening van het gebied. Dit is volgens mij een hele verbetering want nu was de oude TSF4 Montissot één van de knelpunten van het gebied…

detail : http://www.cybervalloire.com/forums/index.php/topic/6177-pro…

*bericht bewerkt door VDG_1979 op 21 jun 2019 16:44

Ik zal het laten weten.

Wij zijn aan het kijken om naar Valloire te gaan. Vinden jullie Valloire geschikt voor niet skiërs? Maw, is er genoeg te doen? Kun je met de lift makkelijk bij eettentjes op de piste komen?

Met de eitjeslift kom je op een zonnig stukje met veel terrasjes, dus dat zit wel snor denk ik.

Eitjeslift?? :P

Een gondelbaan.

Mr. Slow

Ah ok haha. Is dat een zelfverzonnen bijnaam ofzo? :P

Zo heet een gondelbaan in het mooi Vlaams.

In het Italiaans wordt overigens ook van un' ovovia gesproken (als alternatief voor una telecabina of una cabinovia). We zijn dus in goed gezelschap 😉.

Op de Franse skikaart moet je op zoek naar een télécabine débrayable.

*bericht bewerkt door Morzel op 25 okt 2019 23:16

De Franse term was ik bekend mee, de Vlaamse niet. :) Heerlijke taal is het ook!

Plaats een reactie