Alleen op wintersport in groep (met Belgische organisatie).

Hallo,

Ik wil graag op wintersport gaan met leeftijdsgenoten die om een of andere reden ook geen vrienden hebben om mee op wintersport te gaan.
Ik ben een belg van 30j. Dus een Belgische organisatie is een pluspunt.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Je kunt ook gewoon naar Club Med gaan, daar ontmoet je vanzelf mensen. Lijkt duur maar omdat álles inclusief is valt het uiteindelijk mee.

Ik trof gisteren nog 2 ouderen uit Kortrijk die in Les Menuires waren met de bus en die dat al jaren doen. Zaten zelfs op hotel. De prijs due ze betaald hadden, inclusief hotel en skipas was kog een stuk lager dan dat ik zelf voor mijn 6 pers.appartement heb betaald. In België zijn verschillende organisaties die skireizen organiseren. Heb de namen nu niet bij de hand. Je kunt eens contact opnemen met skidome in Terneuzen. Daar liggen die boekjes altijd.

Hen48

Of je regelt het zelf en zoekt hier op Wintersporters gewoon reisgenoten.
De kans is dan relatief groot dat ze al zeker best veel van skiën houden.

Glide on!

Hoy @Peeters,

Wij zijn in de laatste 20 jaar +/- 15 maal met de bus geweest met een 3-tal organisaties.(short- en midweek ski)
Kort overzicht zonder reclame te willen maken.

Husk ski(Nl) ; Nooit meer, bezopen jongeren op de bus vanaf Maastricht, slechte organisatie terplaatse, weinig tot géén hulp na
skiongeval, kan aan die bepaalde leiding liggen maar ook telefonische klacht werd niet au serieux genomen= eigenlijk
een studentenreisorganisatie

Ski World (B); goede begeleiding , slechte organisatie in hotel in Montalbert ( te jong en onervaren +/- 20 j )

Landscape.be(B) : zéér goede ervaringen, wil je méér weten stuur maar PM want ik wil forumregels respecteren : géén reclame!!

Born to run. B.S.

Of je gaat lekker helemaal alleen…

Dat heb ok vorig jaar een weekje gedaan, dat was prima bevallen.
Nu ben ik al bijna 2 weken onderweg. Ik vind het heerlijk!
Geen verplichtingen, lekker doen wat je zelf wil!

Of je gaat lekker helemaal alleen…

Dat heb ok vorig jaar een weekje gedaan, dat was prima bevallen.
Nu ben ik al bijna 2 weken onderweg. Ik vind het heerlijk!
Geen verplichtingen, lekker doen wat je zelf wil!

RonnyBravo op 26 jan 2018 20:34

Ik heb ook helemaal geen probleem met alleen gaan, maar het wordt dan wel een erg dure vakantie.
Brandstofkosten, tol, eventueel huur winterbanden en kettingen kun je met niemand delen.
Accomodatie voor één persoon is moeilijk te vinden; je betaalt vaak (bijna) dezelfde prijs als voor 2 personen.

Ik begrijp de vraag van de topicstarter. Het aanbod voor mensen die alleen reizen is minimaal. Er wordt door reisorganisaties bijna altijd uitgegaan van 2 personen. Vaak kun je op de zoekpagina de 2 (personen) niet eens veranderen in een 1.

Ik heb hier op het forum een groepje gezocht om mee samen te reizen. Is prima bevallen, maar daar moet je wel geluk bij hebben.

Ik kwam deze tegen, geen ervaring mee persoonlijk. Maar je hebt toch wel meer instanties die speciaal reizen regelen voor singles en/of alleengaanden zonder dat het direct een dating reis wordt?

http://www.singleskiandsnow.be

In NL zijn er elk geval genoeg reisorganisaties die reizen alleengaanden organiseren. Nadeel: duur.
Club Med is (inderdaad) geweldig, maar altijd op indeling en -vooral in drukke periodes- echt onbetaalbaar. Ideale besteding voor zwart geld, dat wel.

Ik kwam deze tegen, geen ervaring mee persoonlijk. Maar je hebt toch wel meer instanties die speciaal reizen regelen voor singles en/of alleengaanden zonder dat het direct een dating reis wordt?

http://www.singleskiandsnow.be

HN65 op 27 jan 2018 15:34

Helaas niet, of het worden wandelreizen. Zodra het woord “single” opduikt staat het dating motief voorop. Garantie dat er evenveel vrouwen als mannen meegaan, leeftijds beperking, enz. De veelal overtrokken prijs duidt er ook op dat je voor dating betaalt.

Ik kwam deze tegen, geen ervaring mee persoonlijk. Maar je hebt toch wel meer instanties die speciaal reizen regelen voor singles en/of alleengaanden zonder dat het direct een dating reis wordt?

http://www.singleskiandsnow.be

HN65 op 27 jan 2018 15:34

Helaas niet, of het worden wandelreizen. Zodra het woord “single” opduikt staat het dating motief voorop. Garantie dat er evenveel vrouwen als mannen meegaan, leeftijds beperking, enz. De veelal overtrokken prijs duidt er ook op dat je voor dating betaalt.

carverjordan op 27 jan 2018 15:44

Inderdaad. De meeste van die organisaties zijn echt voor Singles. Ik ben niet Single maar wil wel individueel in groep op wintersport. Ik heb nog geen Belgische organisatie gevonden die zulke reizen aanbiedt.

tips welkom!

Sunweb,
Gisteren zelf nog geboekt.
Ik ga de eerste week van Pasen alleen naar La Plagne bellecote.

Sunweb,
Gisteren zelf nog geboekt.
Ik ga de eerste week van Pasen alleen naar La Plagne bellecote.

monoskito op 29 jan 2018 15:16

Sunweb heeft toch geen groepsreizen?

Op/naast de bus leer je toch mensen kennen.
“Josk” doet wel aan groepsreizen, is wel duurder.

Ik kwam deze tegen, geen ervaring mee persoonlijk. Maar je hebt toch wel meer instanties die speciaal reizen regelen voor singles en/of alleengaanden zonder dat het direct een dating reis wordt?

http://www.singleskiandsnow.be

HN65 op 27 jan 2018 15:34

Helaas niet, of het worden wandelreizen. Zodra het woord “single” opduikt staat het dating motief voorop. Garantie dat er evenveel vrouwen als mannen meegaan, leeftijds beperking, enz. De veelal overtrokken prijs duidt er ook op dat je voor dating betaalt.

carverjordan op 27 jan 2018 15:44

Inderdaad. De meeste van die organisaties zijn echt voor Singles. Ik ben niet Single maar wil wel individueel in groep op wintersport. Ik heb nog geen Belgische organisatie gevonden die zulke reizen aanbiedt.

tips welkom!

peeters op 29 jan 2018 14:37

Josk, skifriends, snowtravel, snowmania, axion ski team,…

Skifriends heeft heel zeker een single reis zonder het oog ligt een lief vinden. Vorig jaar waren er voornamelijk mensen mee die wel een partner hadden maar geen skipartner. Maar ik vrees dat die reis al voorbij is.
En volgens mij, maar daar ben ik niet zeker van, heeft josk ook wel zo een reis in zijn aanbod.

Je zou eens kunnen kijken bij Crusj. Heb er zelf geen ervaring mee en weet niet zeker of ze ook wintersportvakanties hebben maar een kennis is een paar keer met deze organisatie meegeweest en is er super tevreden over.

Ook is heb de afgelopen 2 jaar veel moeite gedaan om iets te vinden als alleengaande, weet uit ervaring dat dit echt niet makkelijk te vinden is en al zeker niet als je als volwassen persoon van 49 jaar nog maar 3 jaar ski ervaring hebt, wat best jammer is want ik doe het eigenlijk wel graag 🤔

VOS travel in Roeselare is top !

Skifriends heeft heel zeker een single reis zonder het oog ligt een lief vinden. Vorig jaar waren er voornamelijk mensen mee die wel een partner hadden maar geen skipartner. Maar ik vrees dat die reis al voorbij is.
En volgens mij, maar daar ben ik niet zeker van, heeft josk ook wel zo een reis in zijn aanbod.

Goeleg op 29 jan 2018 17:35

Inderdaad hebben ze geen echte single reizen. Maar ik ben er al meerdere keren mee gegaaan op technische stage alleen en heb me toch altijd goed geamuseerd…

Plaats een reactie