skischool ortisei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Ulrich (Ortisei)

wij hebben een vraag. wij gaan dit jaar naar Ortisei met 2 mannetjes van 6 jaar. Wij willen de skilessen alvast boeken, maar twijfelen welke skischool. wie heeft hier ervaring mee?? Waar start welke skischool? ivm met de ligging van ons hotel. ik hoop op leuke reacties! fijne skivakanties allemaal!!

Er zijn maar twee oefenweiden in Ortisei en die liggen in het deel Oltetorrente/überwasser, oftewel in het gedeelte aan de overkant van de rivier naast de doorgaande weg vanuit het centrum gezien, aan de kant van de lift naar de Seiseralm.

Wij gaan in de voorjaarsvakantie voor het eerst naar Ortisei. Onze zoon van 4 jaar willen we voor het eerst kennismaken met skieen. Heeft iemand ervaring of er ook Nederlands sprekende skileraren zijn in dit gebied?.

Op de seiseralm heb ik nog nooit Nederlands sprekende leraren gezien. Het zijn eigenlijk allemaal Italianen. Ze hebben bij ons een keer een Freestyle les gevolgd en een snowboardles, maar moet zeggen dat dat geen probleem opleverde. De meesten spreken Duits vanwege het feit dat het sudtirol is, een enkele leraar alleen Engels.

Onze angst is dat onze zoon het niet snapt omdat hij hem/haar niet zal verstaan. Hopelijk nog wat meer Nederlandse kindjes in een klasje!

Er zullen waarschijnlijk wel meer NL kindjes zijn. Ik ken alleen maar positieve ervaringen, dus maak je geen zorgen! Je zoontje zal het erg leuk vinden!

Kan iemand mij vertellen of het voor niet skiërs makkelijk bij de seiseralm te komen is om de kids te zien skieen vanuit Ortisei?

Kan iemand mij vertellen of het voor niet skiërs makkelijk bij de seiseralm te komen is om de kids te zien skieen vanuit Ortisei?

Ronny81 op 31 jan 2019 19:38

Het is niet het meest handige punt. Je kunt met een stoeltjeslift naar beneden, maar zover ik weet heb je daar weinig. Je zit daar aan het beginpunt van de pistes. Heb er wel eens klasjes gezien maar verwacht dat ze al snel verderop het gebied in zullen trekken

Vanuit seis zijn er meer mogelijkheden, daar zijn er ook 2 afzonderlijke kindergedeeltes + de kantoren van de rode en blauwe skischool.

Als ze het beter kunnen zal het daar ook lastig zijn om ze te volgen, omdat ze dan naar meerdere pistes zullen gaan.

Wel kun je er mooi wandelen, dus misschien is dat tussendoor nog een optie.

*bericht bewerkt door wdj75 op 01 feb 2019 16:05

Plaats een reactie