Onze 1e wintersport in See als gezin

Dit onderwerp gaat over de bestemming See

Gisteren zijn wij (mijn vrouw en onze dochters van 6 en 3) terug gekomen van onze 1e wintersport vakantie als gezin.

Afgelopen jaar hebben we een paar dagen Winterberg gedaan en daarna besloten dat het weer tijd was om echt op wintersport te gaan. Via een collega ben ik bij See uitgekomen als bestemming en daar hebben we enorm veel plezier gehad!

Vrijdag zijn we vertrokken en na een tussenovernachting waren we om 11.00 in See. Daar scheen de zon en hebben we skiles, passen enz enz geregeld en konden we om 11.30 al ons appartement in. Dan had de dame die het verhuurde tenminste zelf ook nog wat aan haar dag…

Toen de berg op en de boel verkend. Op het middenstation hebben we 2 lockers gehuurd en al het materiaal daar achter gelaten. Ideaal!

Zondagochtend hadden de kids les. Onze oudste dochter kon al redelijk skieen maar is in November eens gevallen in snowworld bij de lift…sindsdien is er blinde paniek voor de lift die maar niet over ging.

Ze begonnen in 80 cm nieuwe sneeuw (en het sneeuwde nog steeds) met een wat terughoudende jonge duitse juf in kinderland… Onze jongste deed ook een dagje mee… na 3 minuten was zij er al klaar mee… Weg 50 euro…
Na 30 minuten volgde de oudste ook… te weinig uitdaging, dit kende ze allemaal al zei ze…

Sta je dan met je goed fatsoen. Uiteindelijk met de skischool het om kunnen zetten naar 4 uur prive les, zelf in te delen voor mijn vrouw.

Maandag viel er nog meer sneeuw en hebben we lekker gespeeld met sneeuw, sleetjes en soms zelf even tussendoor een korte afdaling gemaakt. Dinsdag scheen de zon en was het heerlijk weer. Onze oudste probeerde nogmaals de les en na mega veel drama ging ze toch de lift in. De les zelf vond ze wel leuk maar ze was na 30 minuten al “klaar”… teveel indrukken enz enz. De jongste zei tijdens de lunch dat ze wilde skieen… en zo gebeurde… ze heeft dik 2 uur in kinderland op de skies gestaan. Glijden, pizzapunt, voorzichtig sturen… ze genoot volop!

Woensdag hebben mijn vrouw en dochter prive les gehad. Mijn dochter wilde mee en ging dus weer de stoeltjeslift in. Na de les wilde ze zelfs nog een keer met mij gaan! Zou het dan over zijn die angst???
Donderdag nog met een slee gespeeld maar ze wilde vrijdag toch echt meedoen met de slalom wedstrijd. Ze moest en zou de medaille krijgen!
Vrijdagochtend is ze met de juf meegegaan (en ik naast haar in de stoeltjeslift) en heeft ze de les gevolgd. Er was even wat spraakverwarring (ze was bang dat ze rood of zwart naar beneden moest) dus ik moest later nog even meekomen. Die middag was de wedstrijd en ze genoot! Die dag hebben we samen 4 keer de stoeltjeslift genomen en heeft zij (en ik!) genoten!

Ook de jongste en mijn vrouw hebben genoten van deze vakantie in dit kleine gebied. We zaten ingesneeuwd zondag/maandag/dinsdag, maar hebben er niks van gemerkt! Allemaal vriendelijke mensen, schappelijke prijzen (lunch was rond de 30 euro steeds en dan echt goed gegeten!) en vooral de skischool was erg flexibel!

Volgend jaar gaan we zeker weer… de oudste vroeg al of we geen 2 weken konden gaan!

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 14:34

Leuk verhaal, maar hoe kan het dat jouw dochter van 6 buiten de schoolvakanties op vakanties kan?

Echt oprecht nieuwsgierig ;-)

Leuk verhaal, maar hoe kan het dat jouw dochter van 6 buiten de schoolvakanties op vakanties kan?

Echt oprecht nieuwsgierig ;-)

Jst81 op 28 jan 2018 15:17

Vrij “simpel”… ze gaat naar een democratische school waar ze 15 vrije dagen per jaar op kunnen nemen. Ze verdelen de onderwijslast dus over de overige weken. Ideaal om dus buiten het seizoen op vakantie te gaan en een appartement voor een week onder de 600 euro te vinden…

Wauw. Top geregeld en ideaal+leuk voor de portemonnee

Plaats een reactie