fernpas of niet ?

Ik ben momenteel in Livigno en keer zaterdag terug , we zijn langs Bregenz dan via Alberg gekomen ,en nu zou ik mss terug rijden via de fernpas en Kempten ,zou dit een beter keuze zijn of gaan wij toch maar langs dezelfde weg terug ???

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 14:25

Ge kunt altijd eerst even de webcams raadplegen vd Fernpass, kun je direct zien of het er druk is.

Ligt eraan hoe laat je rijd. Tussen ik denk 9:00 en 17:00 zal het aardig druk zijn daar ivm wisseldag én begin van de vakantie. Je kan ook overwegen via de Vereinatunnel terug te gaan, kost je wel CHF40,-
Ik denk zelf dat vroeg (ongeveer 6:00) rijden de oplossing is om de drukte te mijden.

It's all about the turns duuuuuude!

Wij zijn vorig jaar op zaterdag 11 febr. over de Fernpass terug gereden, waren er om ongeveer 06.45/07.00 uur in de ochtend, was prima te doen. Zaterdag aanstaande rijden we als het niet sneeuwt ook weer om die tijd via de Fernpass terug.

Twee weken geleden over de fernpass gekomen. Om 05.30 vertrokken uit La Villa, om 08.30 over de pas en totaal geen vertraging. Mocht het toch zijn gaan sneeuwen dan zouden uitwijken naar de route over de autobahn. Voor vertrek dus nog even webcams en weersvoorspelling checken.

Bergen + Sneeuw = ❤

Wij reden afgelopen jaar op de grote carnaval zaterdag terug naar huis. 0600 uur vertrokken uit San Cassiano dus rond 0830 - 0900 uur over de Fern. Nul problemen, maar was mooi weer (dat kan het grote verschil maken natuurlijk). Dus Zuid -> Noord lijkt prima. De andere kant op echter…wow. Files over de hele pas tot op de snelweg bij Kempten

De link ken je vast wel, maar mocht iemand hem nog niet hebben:

https://www.tirol.gv.at/verkehr/strassenbau-und-strassenerha…

Als aanvulling op mijn bericht. Ik had geen vertraging. Van Noord naar zuid liep het toen al snel erg vol en veel langzaamrijdend verkeer.

Bergen + Sneeuw = ❤

@rob16,
Betere keuze in de zin van…?

Snelste weg vanuit Livigno is met de trein door Zwitserland. Ook de duurste optie vignet en kosten trein.
Hebben dit afgelopen kerst gedaan en komende voorjaar weer. 8:30 vertrek uit Hotel en om 19:00 thuis.

Denk dat je het weer ook goed in de gaten moet houden.

Groeten, Harald

ik zou het weerbericht afwachten. bij sneeuw via Arlbergtunnel en Bregenz. Of met de trein via Zwitserland.
Zo rijden wij altijd vanuit Livigno op de terugreis.
wij vertrekken vrijdagavond richting Livigno. De heenreis rijden we ook via Bregenz en Arlbergtunnel.
Hoop zaterdagochtend rond 6 uur aan te komen in Livigno.

Hoop zaterdagochtend rond 6 uur aan te komen in Livigno.

MorRonski op 8 feb 2018 08:13

Zorg wel dat je vóór 6 uur door de tunnel bent, anders kun je tot 12 uur wachten.

It's all about the turns duuuuuude!

daarom dat ik vrijdagavond rond 20:00 vertrek. Doe ik elk jaar zo, en meestal ben ik dan tussen 5:00 en 5:30 aan het tunneltje.

Zowel zondag 11/2 rond 15.30 uur als zondag 18/2 rond 10.00 uur probleemloos en zonder oponthoud over Fernpass gereden.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Plaats een reactie