Winterberg zonder skiliften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Wij gaan volgende week een weekje naar Winterberg met onze kinderen van 3 en 5. Zij hebben les gehad in Nederland. We zijn zelf niet echt ervaren skiërs, dus ik denk dat we in eerste instantie de kids willen laten skiën op zo’n helling zonder liftjes. En dat wij geen ski’s aandoen om ze te begeleiden. (We willen dus -zeker in het begin- geen skipas kopen)

Kan dat daar? Waar moeten we zijn?

Hebben jullie nog meer tips voor ons? Handigheidjes met de kids?

Ik hoor het graag!

Volgens mij zit bovenin Neuastenberg zo’n beginnershellinkje zonder liftje. Net naast hotel zur post.

Hoe kom je dan boven? Met zo,n koord?

Lopen Phil :)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zou adviseren om naar Zuschen te gaan. Bij het kinderland daar kan je gebruik maken van het touwliftje of de lopende band in het kinderland of gewoon zelf naar boven lopen. Je hebt daar alle ruimte om een beetje in de sneeuw te glijden en doordat het op een klein hellinkje tegenover de hoofdpistes ligt heb je ook geen last van snelle skiers die er tussendoor komen. Dat gaat dus om de helling op de voorgrond.

null

*bericht bewerkt door Matthias123 op 12 feb 2018 09:33

Born to Ride

Succes. Mijn ervaring is dat een kind na twee keer zelf omhoog te lopen er wel klaar mee is. Naar boven lopen en weer een klein stukje naar beneden skiën is niet leuk.

Bij ons eindigde dat altijd in een brullende kleuter die bijna skiën niet leuk meer vond.

Twee uurtjes in een groepsles in zo’n kinderland vonden ze veel leuker. Omhoog op zo’n band en dan slalommend weer naar beneden. En onderweg de skileraren high fiven natuurlijk. En vergeet de schansjes niet. Favoriet bij onze kleuters.

Voor zo’n kinderland heb je meestal nog geen skipas nodig.

Alternatief is kijken of je een puntenkaart kan kopen. Dan nemen jullie een sleeplift naar boven om daarna samen van een eenvoudige blauwe piste af te skiën.

Waarom investeren in skilessen voor de kinderen in Nederland als je vervolgens eigenlijk niet wil skiën? Waarom ga je dan eigenlijk naar Winterberg? Kinderen t/m 5 jaar zijn in Winterberg sowieso gratis dus je hoeft alleen voor jezelf een pas te kopen. Een puntenkaart lijkt mij dan inderdaad het meest logische.
Of: zeker als ze al les hebben gehad en dat dus enigszins zijn gewend, zou ik ze zeker in een klasje stoppen. Heb je zelf ook even je handen vrij om van je vakantie te genieten.

Lopen Phil :)

Shane op 12 feb 2018 09:22

vellen en toerbindingen, jong geleerd enzovoort

Edwin van Riel

Hoe wil je je kinderen goed begeleiden als je zelf niet zo n ervaren skiër bent? Kids lekker in een klasje en zelf ook een privé les nemen, kan je daarna met zn allen echt gaan skiën.

Mijn ervaring is dat de meeste kids het te vermoeiend vinden, lopen naar boven… ski’s aan… naar beneden… ski’s uit… weer lopen… etc etc…
Meestal kosten kinderen van 3 en 5 niks of nagenoeg niks voor een liftpasje.
Ik zou ze eerder in een klasje doen, zeker die van 5. Echt een prima leeftijd ervoor.

Of gewoon wel met z’n allen naar boven en de simpele adfalingen aangezien ze al les gehad hebben.

Ik zou ze ook op les doen. Ze hebben al op les gezeten en kennen al de beginselen, als ze naar beneden skiën kun je ze lopend nooit bijhouden ook al is het maar een lichte helling. Als ze even vergeten om bochtjes te maken gaan ze recht naar beneden. (Spreek uit ervaring)

Hoi allemaal,

Dank voor de reacties!

We zitten intussen in Winterberg en zijn vandaag een kijkje gaan nemen. We hebben voor de oudste van vijf een les gepland. Voor de jongste van drie ging dit helaas niet. Ik blijf dan bij hem en mijn man heeft een privéles.

We gaan inderdaad zo’n puntenkaart kopen en dan kijken we wel hoe ver we komen.

De reden dat we het anders wilden doen, was een financiële tegenvaller, maar jullie hebben gelijk. Als we hier nu toch zijn, moeten we zoveel mogelijk genieten van de ‘wintersportervaring’.

Dankjewel voor de tips, want wij zijn echt nog nitwits als het op wintersport aankomt.

@tinnemachielse-cools
Zo zijn we allemaal begonnen…

Hele fijne vakantie!
Ik ben heel benieuwd waar jullie met jullie 3 jarige geskied hebben, wij gaan volgende week ook met een guppie van 3 (die nog geen lessen in NLD heeft gehad) die kant op.
Dus als je nog tips hebt voor ons, graag!!

Plaats een reactie