Westendorf morgen 9 graden

Ik zie net de weersverwachting voor westendorf en het gaat warm water regenen. Ik ben benieuwd of ik niet tegen groene weiden aankijk 3 maart 😥

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Yeah right, alsof die sneeuw zomaar weg is. Komende dagen wordt het wat warmer maar daarna lijkt het weer winters te worden. Geen enkele reden tot paniek, zéker niet als je pas over 2 weken gaat…

Wintersporters geeft voor morgen een max van 6 graden. De neerslag (2mm) komt pas in de avond als het weer vriest en zal dus als sneeuw vallen. Beetje paniek om niets.

Born to Ride

Gelukkig…

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Paar jaar geleden, toen er lang niet zoveel sneeuw lag, was het bij aankomst 12 graden. De dakgoten waren druk met afvoeren van gesmolten sneeuwwater. Zelfs op de babyweide lag er nog genoeg sneeuw van goede kwaliteit. Don’t you worry!

En temperatuur zegt niet zoveel, zeker niet op geprepareerde pistes. Is t windstil of staat er föhn (dat vreet sneeuw), hoe vochtig is t? Staat de zon er vol op of ligt de helling op noord? Dat soort dingen spelen ook mee.

Vergeet niet, dat het de maximum temp van een dag is. Dagen duren op dit moment iets van 10 uur, nachten 14. De gemiddelde temperatuur zal dus stukken lager zijn

Tijd voor een uitpakparty?!

Volgens mij is dat de temperatuur voor het dorp, op de berg zal het meestal kouder zijn

Vanaf zaterdag zakt de temp weer voor een dag of 3 dicht bij of zelfs onder de 0.

joh rustig aan, ik ben nog wel eens eind maart geweest in Westendorf. Toen was het een veel minder sneeuwseizoen en is de sneeuw ook aangevallen door zo’n beetje alles wat slecht is.
Waren het droomconditie’s, nope maar heerlijk kunnen skien hoor!

Westendorf ligt sowieso slechts op 783 meter… in 2010 was t zelfs in Gerlos gewoon groen, maar had je overal wat hoger zat sneeuw en bijna alle pistes open (alleen laatste stukje dalafdaling naar t dorp was kut)

En je gaat pas over 2 weken, je daarover druk maken heeft nog geen enkel nut.

Sowieso die 14 dagen termijnen mogen ze van mij van de site halen, weinig toegevoegde waarde. Mensen kijken daar toch naar terwijl alleen de komende 6-7 dagen binnen de redelijk betrouwbare termijn liggen. Zo brengt t alleen maar onrust

Tijd voor een uitpakparty?!

Zie ook het weerbericht van vandaag, daar gaan we ook verder in op de regen: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/403240/zwarte-zate…

Plaats een reactie