Sneeuwzekerheid Saalbach Pasen

Beste Wintersporters,
Wij overwegen om dit jaar met Pasen, eind maart en begin april, naar Saalbach-Hinterglemm te gaan. Heeft er iemand ervaring met sneeuwzekerheid en sneeuwcondities rond deze periode in dit gebied?

Met de huidige situaties kun je nog wel tot mei skien overal. Ik zal me niet al te druk maken als ik jouw was.

A winter without powder isn't a winter!

Ligt niet erg hoog en vooral 1 kant ligt vol in de zon. Nagenoeg alles zal wel open zijn met de huidige sneeuw maar na de middag zal het door de geringe hoogte en mogelijk zon wel slush zijn.

De hoeveelheid sneeuw is niet de issue. Veel mensen maken die denkfout.
Eind maart gaat het over slush! En die zul je inderdaad zeker hebben op de vele naar het zuiden liggende pistes in het relatief lage Saalbach/H

Met slush is niks mis toch? Liever slush dan modder…

Met slush is niks mis toch? Liever slush dan modder…

GiGi op 25 feb 2018 17:19

De meeste skiërs zijn er niet blij mee. Dus er is wel wat mis met slush.

Ik heb er geen hekel aan. Liever slush dan keiharde ijsplaten. Lekker beetje pap rammen :D

De meesten praten al over slush of pap als het net een beetje begint te ontdooien. Als je er zo instaat dan valt het begin april al snel tegen, tenzij je boven de 3000 gaat. En dat terwijl je vaak nog zulke geweldige dagen kunt hebben in de lagere gebieden… Het ene jaar is het 1 graad, het andere jaar 21. Dus qua condities kun je er natuurlijk geen peil op trekken.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Saalbach ligt maar een half uurtje rijden van de Kitzsteinhorn (gletscher bij Kaprun), mocht het erg warm zijn dan is dat nog een mogelijkheid.

Hoewel ik een fan ben van het gebied, kan het eind maart best wel tegenvallen; 2 weken warm en een goede zon en aan de zuidkant zal het sneeuwdek snel slinken.

ligt er ook aan of je lange routes wilt maken. Leogang, Fieberbrunn en zwolfkogel/westgipfel/schatberg blijven lang goed; maar reiterkogel, bernkogel en kohlmais zijn zeker niet sneeuwzeker zo laat in het seizoen.

Skiën zal heus wel goed kunnen (en een beetje zachte sneeuw is best fijn :)), maar ik denk dat de kans op groene hellingen met witte linten wel wat groter is. Maakt voor t skiën niet uit, maar wel voor t plaatje.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie