Wonen in Oostenrijk, een kleine update vanuit Kaprun

Eindelijk eens tijd om weer eens wat van me te laten horen. Sinds mijn vertrek vrij inactief geweest op Wintersporters. Links rechts kreeg ik de vraag om wat van mij ‘’ te laten horen’’

Ben nu ruim 2 maanden in Oostenrijk, en het bevalt super. Iedere ochtend als ik naar het werk rijd, denk ik, Ja hier doe ik het voor. En dat is toch stukken beter dan file op de A2 naar Maastricht. !undefined

De mensen en collega’s zijn super en behulpzaam. Begin me hier dan ook steeds meer thuis te voelen. Tot heden echt geen moment spijt gehad van de keuze. Tuurlijk heeft het ook zijn dondere kanten. Soms is Nederland ook ver weg, ookal is het maar een uurtje of 8 9 rijden of 1 uurtje vliegen.

Het is hier hard werken en uren maken, zeker in de vakantie weken zijn 70 a 80 uur eerder regel dan uitzondering. Het werk is leuk, maar anders dan dat ik gewoon ben. Het is in iedergeval zeker dat ik hier blijf, en weer lekker richting mijn ‘‘oude’’ functie ga. Tevens van de baas een cursus duits gekregen. Spreken gaat vloeiend, maar schrijven is een drama. Vroeger wellicht beter op school het talenpakket kunnen nemen ;). Overigens grappig hoe snel je een taal sprekend oppakt. Betrap me er nu wel eens op dat ik, als ik bijvoorbeeld naar Nederland bel, halverwege een switch naar duits maak.

Momenteel druk opzoek naar een andere woning. Bewuste keuze geweest om eerst iets via het werk te nemen. Om hier alle tijd en rust te nemen om een eigen plek te zoeken. De woningen zijn hier fors duurder dan in NL, voor 55m2 betaal je al gauw 700 euro bruto. Daarnaast is er een behoorlijke krapte op de woningmarkt. Maar eind van de winter gaat dat weer veranderen. En nu heb ik ook tijd op te kijken op welke berg ik iedere morgen vanaf mijn balkon wil uitkijken.

De momenten die ik vrij heb, ben ik eigenlijk altijd onderweg in de bergen. Het liefst met de tourski’s, weg van alles en iedereen om de accu weer op te laden. De foto’s spreken voor zich lijkt me. Want daar doen we het toch voor.
!undefined
!undefined
!undefined
!undefined !undefined

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/2262470a80bf1b6c2cc2876e...
!undefined
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/fc9ab6ab03d21de7ac562443...

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/b194ae976d18a83303f3c518...

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/36b291bb4cad42fb56544b0e...

Als de condities het niet toelaten, gewoon lekker op de pistes het gas open draaien. Voordeeltje van werken in de wintersportwereld, materiaal is geen issue.

Toch heeft werken in de bergen wel een nadeel, Immer die Scheisse Höllanders. Wirklich unfassbär.

JULLIE ZIJN OP VAKANTIE, geniet en ontspan. Mijn god wat zijn mensen toch prikkelbaar. Je weet dat het druk is in de vakantie periodes. En als de winkel vol staat, gaan we u echt niet sneller helpen omdat u roept dat u zo lang moet wachten ;).

En die schoenen van 1984 kunt u echt niet meer op skieen. En ja een goede handschoen is wat duurder. Maar met min 27 heb je weinig aan de handschoenen van de Hema, en kom je toch echt richting de Hestra’s. En dan heb ik het woord rabatt of korting nog niet laten vallen…

EN ja we hebben nederlands sprekende leraren, Maar de kids hebben net zoveel plezier met een duitstalige lehrer, en leren net zo veel.

Een ding, wil ik nog wel kwijt voor alle die naar Kaprun komen en nog plek in de auto overhebben. Kan iemand een treetje Alfabier meenemen en wat Vedett IPA?

Groet uit het witte Kaprun

Servus

echte mannen lopen naar boven,

Wat voor werk doe je nu precies? Heb wel een richting maar het staat er niet concreet in

Mr. Slow

Leuk dat je ons op de hoogte houdt!

Click. Click. Peace

Lekker hoor! Goed om te lezen dat het bevalt.
Prijzen neigen richting Amsterdamse prijzen qua appartement, valt me wel wat tegen. Maar is het daar ook zo dat wanneer je net iets buiten het meest toeristische gedeelte gaat zitten het al snel goedkoper is? Of valt dat nog tegen?

Leuk Martin, dank voor je update! Keep 'm coming, zeker ook de foto’s.

Wat voor werk doe je nu precies? Heb wel een richting maar het staat er niet concreet in

Quick op 28 feb 2018 13:37

Werk nu bij Intersport in Kaprun, Momenteel druk bezig met de skischool boekingen.
In het begin van het seizoen, een start gemaakt met een nieuw filiaal in Viehhofen.In de Drukke periodes is het gewoon alle hens aan dek.
Na de Cursus duits ga ik me vooral bezighouden met het cijfermatige van de organisatie en met p&o zaken omtrent skischool en winkels.

echte mannen lopen naar boven,

Lekker hoor! Goed om te lezen dat het bevalt.
Prijzen neigen richting Amsterdamse prijzen qua appartement, valt me wel wat tegen. Maar is het daar ook zo dat wanneer je net iets buiten het meest toeristische gedeelte gaat zitten het al snel goedkoper is? Of valt dat nog tegen?

Tiny-M op 28 feb 2018 13:45

dan is het iets goedkoper, maar niet veel. Qua vergelijk. Ik kan alleen vergelijken met de prijzen in zuidlimburg. Overigens wat ernstig irritant is, is het qwertz toetsenboard, ipv qwerty

echte mannen lopen naar boven,

Extra foto dumpje

null
null
null
null
null
null
null
null
null
null

echte mannen lopen naar boven,

Lekker hoor! Goed om te lezen dat het bevalt.

Prijzen neigen richting Amsterdamse prijzen qua appartement, valt me wel wat tegen. Maar is het daar ook zo dat wanneer je net iets buiten het meest toeristische gedeelte gaat zitten het al snel goedkoper is? Of valt dat nog tegen?

Tiny-M op 28 feb 2018 13:45

dan is het iets goedkoper, maar niet veel. Qua vergelijk. Ik kan alleen vergelijken met de prijzen in zuidlimburg. Overigens wat ernstig irritant is, is het qwertz toetsenboard, ipv qwerty

martijnuiterwijk op 28 feb 2018 13:55

Probeer AZERTY ;-) ach alles went.

Click. Click. Peace

En als je nu al geniet… Zometeen komt het voorjaar: goede sneeuw, toeristen weg, lekker BBQen in de tuin na een mooie toertocht. Kortom de mooiste weken komen nog :-)

Click. Click. Peace

En als je nu al geniet… Zometeen komt het voorjaar: goede sneeuw, toeristen weg, lekker BBQen in de tuin na een mooie toertocht. Kortom de mooiste weken komen nog :-)

Rogier op 28 feb 2018 14:10

Eens. Ben blij als de touristen weg zijn. En ik de Weissee voor mezelf heb. En niet in de file sta bij de tristkogel

echte mannen lopen naar boven,

Immer die Scheisse Höllanders. Wirklich unfassbär.

Heerlijk dit! Voor al die mensen met illusies :D.

Verder super @martijnuiterwijk, dat het je maar ontzettend mag blijven bevallen!

I can stick uphill ice, on my saucer...

En als je nu al geniet… Zometeen komt het voorjaar: goede sneeuw, toeristen weg, lekker BBQen in de tuin na een mooie toertocht. Kortom de mooiste weken komen nog :-)

Rogier op 28 feb 2018 14:10

Nog een paar weken later met de mtb de bergen in!! en voordat je het weet ligt er weer sneeuw ;)

Beter veilig en snel, dan rustig met gevaar.....

Ik mis het belangrijkste. Heb je al met zo’n gemotoriseerde sneeuwspuiter (met van die maaldingen, geen idee hoe het heet) een stoepje leeggeruimd :)?.

Nee serieus, leuk verslag, leuke updates en inderdaad: het echte genieten gaat beginnen als 't wat rustiger wordt!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nee heb nog geen sneeuwfrees. Die zijn verdomme duur.

echte mannen lopen naar boven,

En als je nu al geniet… Zometeen komt het voorjaar: goede sneeuw, toeristen weg, lekker BBQen in de tuin na een mooie toertocht. Kortom de mooiste weken komen nog :-)

Rogier op 28 feb 2018 14:10

Nog een paar weken later met de mtb de bergen in!! en voordat je het weet ligt er weer sneeuw ;)

John. op 28 feb 2018 15:01

@John. Klopt jij kent het drukke bestaan van Alpenbewoners blijkbaar ;-)

Click. Click. Peace

Mooi werk man!

En als je nu al geniet… Zometeen komt het voorjaar: goede sneeuw, toeristen weg, lekker BBQen in de tuin na een mooie toertocht. Kortom de mooiste weken komen nog :-)

Rogier op 28 feb 2018 14:10

Nog een paar weken later met de mtb de bergen in!! en voordat je het weet ligt er weer sneeuw ;)

John. op 28 feb 2018 15:01

@John. Klopt jij kent het drukke bestaan van Alpenbewoners blijkbaar ;-)

Rogier op 28 feb 2018 16:11

kan niet wachten tot ik lekker kan gaan sportklimmen op de rotsen. Wel alvast wat extra express setjes gekocht en meteen maar n nieuwe klimhelm

echte mannen lopen naar boven,

En als je nu al geniet… Zometeen komt het voorjaar: goede sneeuw, toeristen weg, lekker BBQen in de tuin na een mooie toertocht. Kortom de mooiste weken komen nog :-)

Rogier op 28 feb 2018 14:10

Eens. Ben blij als de touristen weg zijn. En ik de Weissee voor mezelf heb. En niet in de file sta bij de tristkogel

martijnuiterwijk op 28 feb 2018 14:18

mooi verhaal gozer. Maar eh, niet te veel afgeven op die toeristen he, ze zijn wel jouw brood volgens mij :)

Edwin van Riel

En als je nu al geniet… Zometeen komt het voorjaar: goede sneeuw, toeristen weg, lekker BBQen in de tuin na een mooie toertocht. Kortom de mooiste weken komen nog :-)

Rogier op 28 feb 2018 14:10

@evr66 ja lekker hè Edwin?! En dan toch nog om Alfa durven vragen🤓😱😂
Eens. Ben blij als de touristen weg zijn. En ik de Weissee voor mezelf heb. En niet in de file sta bij de tristkogel

martijnuiterwijk op 28 feb 2018 14:18

mooi verhaal gozer. Maar eh, niet te veel afgeven op die toeristen he, ze zijn wel jouw brood volgens mij :)

evr66 op 1 mrt 2018 06:58
mama on a mission in the snow

Plaats een reactie