in het kader van : domme vragen bestaan niet ... skihelm in bagage, hoe?

Hoi,

Lijkt misschien een domme vraag. Ik ga voor de eerste keer op skireis met de bus en vraag me af hoe ik best mijn skihelm vervoer…
Samen met mijn skischoenen in een sportzak? - geraakt de helm dan niet beschadigd? - in de handbagage ? - toch maar in de valies?
Graag jullie ervaringen …
Dank
Jan

Als je de ruimte hebt kun je deze ook tussen je kleding doen en volpakken met kleding om de ruimte te benutten.

Opzetten bij de buschauffeur.

Hen48

Opzetten bij de buschauffeur.

Hulst op 4 mrt 2018 13:12

lukt niet. Die is met de helm geboren

Ik doe het altijd in de “ruimbagage”. Ergens in het midden. De verloren ruimte vul je met sokken en ondergoed. En dan is die helm eigenlijk niet zo groot. Als je hem er op het einde los oplegt is die wel enorm ja.

Zo voorkom je ook dat de helm een harde klapper maakt bij uitladen, buswissel etc.

Het veiligst is opzetten in de bus, maar dat lijkt mij vrij warm.

ik heb hem altijd in een hoek zitten, met erin mijn brillen en wanten. Vaak doe ik tussen de tas en de helm iets van een kol/sjaal, zodat hij niet te hard op de straat komt.

Ik doe de helm altijd in mijn handbagage (zowel bus als vliegtuig). Dit 1x niet gedaan en een drietal deuken in mijn helm…

Thank God summer is over!

helm van de ski in de tas doen en dan aan de boven kant van de skies. ook met bus reizen.

helm van de ski in de tas doen en dan aan de boven kant van de skies. ook met bus reizen.

miepmiep op 4 mrt 2018 19:26

Zo dat is cryptisch…

helm van de ski in de tas doen en dan aan de boven kant van de skies. ook met bus reizen.

miepmiep op 4 mrt 2018 19:26

Zo dat is cryptisch…

GiGi op 4 mrt 2018 19:30

Als iets cryptisch is kan je er meestal nog iets van maken maar ik weet niet of iemand hier uitkomt zonder uitleg…

🏂

helm van de ski in de tas doen en dan aan de boven kant van de skies. ook met bus reizen.

miepmiep op 4 mrt 2018 19:26

Zo dat is cryptisch…

GiGi op 4 mrt 2018 19:30

in de skihoes tas en dan bovenkant van de skies doen… blijft zitten. zo duidelijker??? in iedergeval bij ons blijft dat zitten. niet alle buschauffeurs zijn blij mee. maar ik heb nu wel in de gaten sinds dit jaar dat ze het hebben opgegeven om maar enige commentaar te geven op extra bagage bij de skies.

*bericht bewerkt door miepmiep op 04 mrt 2018 20:12

zag vandaag ook dat iemand het in de bus had meegenomen als losse bagage en onder de stoel had neergelegd.

gewoon in een hoek van je koffer stoppen. Handschoenen tussen de wand van je koffer en de helm. Helm opvullen met sjaal, sokken of zoiets dergelijks. Ik heb wel een koffer met een harde schaal.

Plaats een reactie