Skiën met baby...

Dat is pas skiën met een kind! (Enne doe dit vooral niet thuis, de meneer in kwestie is niet zomaar iemand ;-) )

https://www.facebook.com/Falquet.Brothers/videos/17965178103…

Click. Click. Peace

Was dit niet een van die mannen die met een handgranaat laatst nog even een helling “beveiligden”?

Edwin van Riel

@evr66 Laatst, dat is ook wel even geleden ;-) Maar ja een van de broers ja ;-) (En dat vond ik vrij oplossingsgericht denken trouwens ;-) )

*bericht bewerkt door Rogier op 08 mrt 2018 16:10

Click. Click. Peace

Haha nu nog de combinatie van die 2, das pas stoer :)

Los daarvan, die gasten kunnen wel wat zeg!

Edwin van Riel

Heb mijn kleine ook wel eens een rondje op mijn rug gedaan. Geen pretje… 😀

I can stick uphill ice, on my saucer...

Jaren terug gedaan met zoontje van een vriend van me. Wel voor me, tussen mijn skis. Sloegen gezamenlijk over de kop uiteindelijk. Schrok me rot, het joch bleef alleen masr gillen. Nog eens nog eens nog eens hahaha.

Edwin van Riel

Gaaf!

Ennuh, @Shane welke kleine heb je het nu over? ;)

Is het wel een echte kleine? Ik zie totaal geen reactie na de homp sneeuw in het gezicht op 0:10 sec.

M’n kleine vriend @Marijnt … of geeft dat ook nog verwarring. 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Is het wel een echte kleine? Ik zie totaal geen reactie na de homp sneeuw in het gezicht op 0:10 sec.

Tjeerd69 op 8 mrt 2018 16:20

Die kleine is gewoon not impressed over dit lijntje door zulk mellow terrein. Hij weet dat papa veel beter kan :D

@Shane bij mij niet, bij jou kan dat pijnlijk worden? ;)

De kleine man kreeg natuurlijk te horen dat die z’n mondje stijf dicht moest houden, anders was het continu sneeuwhappen!

Het gezegde is toch dat de berg er geen rekening mee houdt dat je een professional bent?

@btbt Nee daar heb je helemaal gelijk in. Maar… (als dit sowieso al een echte baby is…) kan een professional wel zo skiën dat de kans op een val kleiner is dan lopend… en een pro kan ook wel redelijk inschatten waar de gevaren liggen…

Click. Click. Peace

Dat zal best en ik geloof best dat de kans op vallen klein is al betwijfel ik of je voorbeeld over lopen klopt. Weet ook niet waarom je baby noemt, is het dan anders dan met een peuter?

Jij weet als geen ander dat de risico’s nooit geheel te elimineren zijn en uiteindelijk neerkomen op een keuze om het restrisico te accepteren. Ik vind deze situatie met een kind wat die afweging niet kan maken ongepast. Deels vanwege het offpiste skien waar meer gevaren bij komen dan met op de piste skien.

Twee zaken die mij opvallen. Het kind lijkt meer een lijdend voorwerp dan iemand die ervan geniet. Waarschijnlijk vindt het kind skien op de piste niet minder leuk dan ernaast. Waarom dan dat extra risico? Waarschijnlijk omdat papa daar meer plezier aan heeft of omdat dit filmpje scoort op internet en een saai filmpje op de piste niet.

Ten tweede, zo te zien vindt de vader het dragen van een helm verstandig om de kans op hoofdletsel te verkleinen. Maar voor zijn kind die nota bene niet de kracht heeft om het hoofd te beschermen noch de mogelijkheid heeft om in te grijpen besluit hij dat een helm om de kans op letsel te verkleinen niet noodzakelijk is.

Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat je dit nog probeert te verdedigen.

Ziet eer een beetje nep uit… als je het mij vraagt

@btbt Ik verdedig in principe niets. Ik ging alleen in op jouw opmerking. Ook vraag ik me echt af of het een echte baby is.
Wat ik echter wel denk is dat voor deze skiër met kind off-piste waarschijnlijk veiliger is dan pistes met iedereen erop. Sandra skiëde toen ze zwanger was ook veel liever off-piste vanwege het feit dat dat minder schokte en vanwege het feit dat je minder kans hebt dat er iemand tegen je aan skiet…

Click. Click. Peace

Wat van het verhaal dat een arts, als vakantieganger, achter iemand in de rij voor de lift kwam te staan. Die iemand had ook een kleine op de rug. De arts moest de vader helaas vertellen dat het kindje was overleden. Reden: het schudden van de hersentjes.

Xx10

Mijn god. Verandert tegenwoordig dan echt ieder off piste of kinderen topic in apocalyptisch doemdenken 🤔

@btbt ‘s kids hebben nooit achter- of voorop de fiets gezeten… en al zeker niet zonder helmpjes. Het schijnt zelfs dat ze de eerste 3 levensjaren geheel op de benedenverdieping hebben doorgebracht om zodoende het op- en afgaan van de trap te vermijden…

Zonder gekheid, wat deze “papa” hier doet is niet onveiliger dan op je fietsje door eender welk middelgroot Nederlands dorpje peddelen met de dreumes voor aan het stuur.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie