Ski jas - Pasvorm

Afgelopen week heb ik online 2 ski jassen besteld in maat M en L. Ik kom er alleen niet helemaal uit wanneer een ski jas nu goed zit, wat is belangrijk?

  • M zit goed rondom mijn middel, ook de sneeuwvanger zit dan strak, ik voel alleen dat de jas wat trekt onder mijn oksels.

  • L zit beter rond mijn borst, vooral onder mijn oksels, maar de sneeuwvanger zou voor mij strakker mogen.

In beide jassen heb ik voldoende bewegingsvrijheid.

*Ik ben 1.86m

Hoe breed je bent bij schouders, borst en buik is bepalende dan je lengte denk ik. Als de sneeuwvanger echt los zit ben je wel slank vermoed ik.

Als hij onder je oksels trekt, is hij vermoedelijk te klein. Je gaat dan ook heel snel zweten onder je oksels.

Hou er rekening dat ook nog wel eens iets in je zakken wil stoppen. Bijvoorveeld een zonnebril, je paspoort portemonee en natuurlijk smartphone.

Strak onder de oksels lijkt me heel onprettig.

M lijkt mij echt te klein, de sneeuwvanger heeft meestal twee rijen drukkers dan kun je deze wat strakker doen.

Dienten Die Alte schule

Andere vraag: waarom zou je een sneeuwvanger nodig hebben als je op de piste skiet?

When life gets too complicated.... SKI

Andere vraag: waarom zou je een sneeuwvanger nodig hebben als je op de piste skiet?

Alex op 12 mrt 2018 07:07

Haha @Alex ook op de piste kan er bij een val sneeuw onder komen als je de vanger niet dicht hebt. En ik vergat dat vrijwel dagelijks dus ervaringsdeskundige…

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik zou kijken voor een ander model. Pasvorm past schijnbaar niet bij jouw postuur.

Haha @Alex ook op de piste kan er bij een val sneeuw onder komen als je de vanger niet dicht hebt. En ik vergat dat vrijwel dagelijks dus ervaringsdeskundige…[post]Gaston op 12 mrt 2018 08:49[/post][/quote]
Als je een hele korte jas heb wel 😉

When life gets too complicated.... SKI

Bedankt voor de reacties, ik vraag me af hoe strak een sneeuwvanger moet aanvoelen :)

Sneeuwvanger moet strak zitten, anders heeft het geen werking

Plaats een reactie