Wintersport paasvakantie zonder auto

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op het forum. In de paasvakantie zou ik graag een aantal dagen willen gaan skiën. Ik heb echter geen auto ter beschikking om zelf naar daar te rijden. We, ik en mij reisgenoot, zijn dus opzoek naar een leuk skigebied dat we kunnen bereiken met bv. de flixbus of trein…
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

mvg
valerie

Bijna ieder gebied is wel met het OV te bereiken. Handig bereikbaar met het OV en nog heel sneeuwzeker zo laat in het seizoen kan weleens lastig worden. Maar je kunt bv eens kijken naar St Anton am Arlberg of Kitzbühel. Beiden uitstekend bereikbaar per trein. Of gewoon een miniski boeken via Sunweb of Bizz, dan zit alles in je reispakket.

*bericht bewerkt door 77steve op 12 mrt 2018 21:00

Ik heb nu een shortski op het oog in Val Thorens, is helaas maar 3 daagjes, is er een mogelijkheid om zelf in Val Thorens te geraken zonder auto?

Vliegen op Geneve (of Lyon) en dan een transfer boeken of daar een auto huren. Is wel een stuk prijziger dan een shortski pakket.

Persoonlijk zou ik voor een shortski een bustrip pakken van bijvoorbeeld Sunweb/Bizztravel/Husk. Vaak is de transfer al duurder dan zo’n pakket inclusief skipas. Los boeken voor zo’n korte periode kan bijna niet uit.

Er zijn ook losse bustransfers te vinden online. Maar vaak ben je dan met appartement+bus net zoveel kwijt als bij een touroperator, maar bij die touroperator heb je dan de skipas er ook al bij.

Ik ga zelf ook een shortski naar Val Thorens. Ook met de bus via Bizztravel. Dat is prima te doen IMHO.

Ik ben vorige week naar Andermatt (Zwitserland) geweest met de trein en dat beviel me eigenlijk prima! Veel wintersportplaatsen zijn met het OV te bereiken.

Voorbeeld van een reis kan zijn:
Nederland - Bourg Saint Mourice - Les Arcs (Paradiski).

Mocht je Paradiski als gebied niks vinden, liggen er genoeg andere gebieden verder in het dal! Deze zijn (bijna) allemaal te bereiken met bussen vanaf het treinstation. Over de bereikbaarheid van Oostenrijkse gebieden weet ik niks dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Met een beetje geluk vind je iemand op blablacar die dezelfde richting uitgaat

Trein: Zolang je een beetje zoekt langs de lijnen
NL - München - Innsbruck
NL - Basel - Zurich - Chur
NL - Basel - Zurich - Arlberg
NL - Basel - Interlaken
NL - Albertville - Bourg St Maurice
Zit je langs lijnen die met de tegenwoordige ICE/EC/TGV verbindingen binnen een dag aan te rijden zijn.

Vliegen:
Munchen: KLM
Innbruck: Transavia
Geneve: KLM, Easyjet en dan met de trein/bus verder
Chambery: Transavia
Bern:
en er zal zelfs nog wel wat te vinden zijn

Bus:
Geen ervaring mee

Rob

Plaats een reactie