Terugbetaling skipassen

Kan iemand mij meedelen of je je geld terugkrijgt bij een dag dat je niet kon skiën door omstandigheden van slecht weer : mist of teveel sneeuw
Bedankt voor de respons

Over het algemeen niet. Of het is coulance van het skigebied. In de verkoopvoorwaarden staat dat gebieden geen geld terug hoeven te geven.

Click. Click. Peace

Voor slecht weer lijkt het me niet dat ze je geld terug gaan geven, mits de liften draaien is het jouw eigen keuze om dan wel/niet te gaan skiën.
Wel heb ik meegemaakt dat er geld terug gegeven werd toen iemand van ons gezelschap een week niet heeft kunnen skiën in verband met ziekte. Maar dit is, ook zoals @Rogier al zegt, meer coulance dan beleid denk ik.

Stay frosty

Als je er bang voor bent dan koop je dagpassen, het geld dat je meer betaald tov meerdaagse passen is dan een soort “verkapte” verzekering.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Jaar of 2 geleden wel een deel van de skipas terug gekregen.
We waren toen in Flaine en hadden een skipas voor gans het grand massif gebied.
Maar door het slechte weer… (Veel wind en sneeuw… Elke dag ongeveer 20-25 verse sneeuw😄) was de verbindingslift tussen Flaine en de rest van het gebied maar 1 dag open die week.
Toen stonden er mensen van het liftbedrijf zelf papiertjes uit te delen met daarop de uitleg van hoe een deel van de skipas te kunnen recupereren… Na het skiverlof mooi alles ingevuld met de nodige bewijzen van betaling enz… En toen toch een deel terug gekregen.

*bericht bewerkt door flap20 op 25 mrt 2018 14:57

Alleen bij (nagenoeg) volledige sluiting van de liften wil er wel eens wat coulance zijn. Met nieuwjaar waren er in L2A door de wind de liften 2 dagen gesloten. Toen hebben we een restitutie van 30% gehad.

Dit jaar waren de liften in Tignes 2 dagen bijna volledig gesloten door lawinegevaar na zware sneeuwval. Wij hebben een kaartje gekregen met info hoe we vergoeding konden krijgen. We mochten dan ook nog kiezen voor terugbetaling of een tegoedbon geldig voor 1 jaar. Na 30 dagen stond het bedrag keurig op de rekening.

Enkele jaren geleden in les sybelles onze skipas volledig terugbetaald gekregen. Wegens de beperkte weersomstandigheden konden ze maar 1 lift en 2 pistes openen. We hadden toen een sneeuwgarantie verzekering. Het was niet evident maar uiteindelijk hebben we toen een document van het liftenbedrijf gekregen dat aangaf dat het skigebied voor minder 25 % geopend was. De verzekering heeft ons toen de ganse skipas terugbetaald.

better to be off piste, then to be pisted off

Plaats een reactie