Relaxed wonen (wel je lawinepieps 's nachts omhouden)

Oeps…

null

Photo: Camilla Daae-Qvale / Severe Weather Scandinavia

Click. Click. Peace

ik zou maar op het gemakje beginnen om alvast een nieuw huis te bouwen. vroeg of laat gaat deze sneeuwslab gegarandeerd naar beneden komen…

Born to Ride

Tja, wat doe je eraan…

I can stick uphill ice, on my saucer...

:-o
Wat kan je hier nu aan doen?

@King_TuuR Nu niet zoveel meer. Eerder in de winter: op tijd triggeren. En in de zomer (langdurige oplossing) lawine en windhekken neerzetten. En verder is dit gewoon de natuur…

Click. Click. Peace

Check verzekeringen, wegwezen en zo begin juli eens gaan kijken wat er nog staat.

Edwin van Riel

en nu hopen voor het beste :-)

Of heeeeel voorzichtig beginnen met scheppen om de windslab weg te halen, of anders inderdaad verzekering checken, sparen en nieuwe plannen maken voor het huis met voldoende bescherming ;)

Tja, wat doe je eraan…

Shane op 28 mrt 2018 10:49

Geen huis onder een flank zetten?

@martijnt geen flauw idee hoe je dat zou moeten doen dat voorzichtig graven… ;-)

Click. Click. Peace

@Brian36 dan zouden de Alpen erg leeg zijn… ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier Een lawinegevoelige flank uiteraard…

@Brian36 Zelfs dan ;-) Maar bepaalde voorzorgmaatregelen zijn wel altijd aan te raden ;-)

Click. Click. Peace

Over gelezein in Noorse krant. De eigenaren zouden vandaag naar hun cabin gaan - tot ze deze foto kregen. De slab is in heel korte tijd ontstaan, maandag was er niets te zien…

https://www.dagbladet.no/nyheter/plutselig-hang-det-en-henge…

Dit is een corniche, wächte of sneeuwluifel. De slab is (eventueel) de helling eronder (vanwege ingewaaide sneeuw).
@DeiNorge Als deze in een paar dagen gevormd is dan heeft het wel heel erg hard gewaaid…

Click. Click. Peace

Ja, er zijn daar rond Honningsvåg winkels die al 6d niet bevoorraad zijn ivm lawinegevaar, lawines die wegen afsluiten & zo’n slecht weer dat ook de Hurtigruten (grote schepen) niet aan wal kunnen… Altijd weer raar in zo’n langgestrekt land - in zuiden strak blauw…

Is er al een update? Ben benieuwd wat er gebeurt is, of gaat gebeuren

@DeiNorge ? Weet jij al meer?

*bericht bewerkt door Rogier op 30 mrt 2018 13:24

Click. Click. Peace

Heb niets meer gelezen over die corniche, wächte of sneeuwluifel - of snøskavl in ‘t Noors. Ze hebben wel wat winkels kunnen bevoorraden maar door lawinegevaar nog steeds weinig wegen begaanbaar…

Ik vind snøskavl een mooi woord ;-)

Click. Click. Peace

Ik vind snøskavl een mooi woord ;-)

Rogier op 30 mrt 2018 17:23

houden we er in inderdaad :)

Edwin van Riel

Naast dat je pieps aan moet staan zou ik ook zwembandjes omdoen. Als hij gaat schuift de hele boel zo het water in.

Heel warm en groot vuurtje stoken van boven en onder, hopen dat het wegsmelt.

Of er gewoon boven op gaan staan met je surfboard wachten op de lawine meesurfen op de sneeuw en dan zo mee het water in gaan en de baai over surfen op de ontstane golven.

*bericht bewerkt door Birdheart op 02 apr 2018 13:52

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik vind snøskavl een mooi woord ;-)

Rogier op 30 mrt 2018 17:23

Misschien aanleiding voor nieuw topic: de mooist(e) (klinkende) wintersport gerelateerde woorden😊

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Plaats een reactie