Releasedatum Fischer RC4 Sc 2018/2019

Ik heb al eens liggen zoeken op het net maar kan niet veel vinden over het komende model van de Fischer RC4 worldcup SC.
Weet iemand wanneer deze officieel gereleased worden? Op de website van fischer staat ook nog steeds het model 2017/18.
Bedankt alvast
Frederick

De meeste ski’s voor 2018-2019 komen in oktober in de winkels.

Op internet is hij in elk geval al volop te koop.

Is ie trouwens veranderd dan?

Op internet is hij in elk geval al volop te koop.

DrPhil op 4 apr 2018 13:05

Dat is die van het huidige of afgelopen seizoenen. Er is ook niks aan veranderd bij mijn weten…

Ze adverteren hem als 2019.

Je hebt in elk geval al lekker lopen te liggen te zoeken Fred 😉. Maar vanwaar dan de interesse in de nieuwe jaargang?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hier bv.
https://www.ebay.de/itm/NEU-2018-2019-FISCHER-RC4-WORLDCUP-S…
Maar ook volop op Poolse sites.

De SL was al verkrijgbaar, dus ik denk de SC ook wel als je zoekt.

Ik zie het DrPhil. Al zijn de 2018 en 2019 versie technisch identiek aan elkaar. Maar er zijn er genoeg te koop in elk geval.

Dank u voor de info ;-)

Je hebt in elk geval al lekker lopen te liggen te zoeken Fred 😉. Maar vanwaar dan de interesse in de nieuwe jaargang?

Shane op 4 apr 2018 13:11

Als ik nieuwe skis koop wil ik natuurlijk het laatste model hebben. 695€ is wel erg veel verschil tov 2017/18 model amai. En ik moet 170cm hebben met mijn 194.5cm. Dat staat er ook niet bij zie ik.

Het laatste model is soms wel vier jaar oud. Mooi he, marketing.

Fischer worldcup modellen 2017/2018 vind ik wel het meest lelijkst als je vergelijkt met de modellen van de jaren ervoor. Het model 2019 trekt weer een beetje bij…

Het laatste model is soms wel vier jaar oud. Mooi he, marketing.

DrPhil op 5 apr 2018 13:12

Het model van 2017-2018 (en 2018-2019) is wel anders qua constructie en gedrag dan het model ervoor. De Concave Sidewall maakt dat het huidige model een stuk agressiever en daarmee een stuk minder allround is dan de versie van 2016-2017 en ervoor. Dus in dit geval is het een voelbaar verschil, en niet alleen marketing.

@Shane. Wel de realiteit, desondanks moet het je taalkundig pijn doen: “al lekker lopen te liggen”.

Hen48

Het laatste model is soms wel vier jaar oud. Mooi he, marketing.

DrPhil op 5 apr 2018 13:12

Het model van 2017-2018 (en 2018-2019) is wel anders qua constructie en gedrag dan het model ervoor. De Concave Sidewall maakt dat het huidige model een stuk agressiever en daarmee een stuk minder allround is dan de versie van 2016-2017 en ervoor. Dus in dit geval is het een voelbaar verschil, en niet alleen marketing.

GiGi op 5 apr 2018 17:44

Let vooral op het woord soms.

Had ik gezien. Ik breng het alleen graag terug naar de ski waarover het in dit geval gaat.

@Shane. Wel de realiteit, desondanks moet het je taalkundig pijn doen: “al lekker lopen te liggen”.

Hulst op 5 apr 2018 18:53

Integendeel @Hulst. Van prachtige Rotterdamse zegwijzen word ik altijd blij 😀👍.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane. Laat het nu zegswijzen zijn.

Hen48

Praktisch puntje. Dat gele belag is helemaal niet leuk met waxen. Je ziet het minder goed en het gaat niet zo mooi shinen als gewoon zwart belag na het borstelen…:-)

De 2017-2018 versie heeft een versie met zwart belag en een versie met geel belag (verder identiek). Geel staat wel gaaf natuurlijk, maar met waxen lijkt het mij ook een crime inderdaad.

Het laatste model is soms wel vier jaar oud. Mooi he, marketing.

DrPhil op 5 apr 2018 13:12

Het model van 2017-2018 (en 2018-2019) is wel anders qua constructie en gedrag dan het model ervoor. De Concave Sidewall maakt dat het huidige model een stuk agressiever en daarmee een stuk minder allround is dan de versie van 2016-2017 en ervoor. Dus in dit geval is het een voelbaar verschil, en niet alleen marketing.

GiGi op 5 apr 2018 17:44

Helemaal mee eens. Heb deze ski (RC4 SC 2017/2018) deze week in Samnoen/Ischgl getest. Uitstekend op zwarte pistes en fantastische grip op ijzige stukjes en buckles. Doet exact wat je er van vraagt en is heel stabiel. De rebound bij korte slippende bochten zat helemaal goed en slalom carvend komt hij met heel veel energie uit elke bocht. Wat ik een heel stuk minder vond waren slippende medium bochten, vrij stroef gedrag in een vers laagje sneeuw (geen rocker?) en rustiger cruisen over rood/blauw is deze ski niet op het lijf geschreven. De RC4 wil de hele tijd gas geven en dat is heel leuk, maar op als 40±er wil ik het na de lunch wat rustiger aandoen. Toch heb ik enorm veel plezier gehad aan deze ski, alleen jammer dat hij niet ietsje meer all-round kan ingezet worden. Ik had graag de Rossignol Hero getest, die meer all-round zou moeten zijn, maar die was nergens meer te vinden op mijn lengte.

Plaats een reactie