Ski advies beginnende skiër

Dag iedereen,

Ik zoek advies voor het aankopen van ski’s. zelf heb ik 4 weken ski ervaring :

-Blauwe pistes kan ik met een degelijke techniek naar beneden skiën en durf ik meer brede en lange bochten nemen.
-Rode pistes gaan niet slecht maar rem ik vaak nog even af als ik te snel ga. Hier kan ik niet op carven, wat ik doe is meer rutchen.
-Zwarte pistes ga ik ook naar beneden maar niet te snel omdat ik toch graag de controle wil houden.

Ik zoek een ski die me vooral veel controle en zekerheid biedt en die makkelijke te besturen is in verschillende omstandigheden.
Ik ga jaarlijks skiën dus wil eentje waar ik op kan doorgroeien. Ik ski graag snel skïen maar mijn techniek is nog niet op punt. Hierdoor zoek ik een betrouwbare en stabiele ski.

Ik ben 184 cm en weeg 80kg.

Merk van ski’s maakt niet uit en ook niet of het een nieuw model is of een ouder (zolang ik met deze ski beter kan worden ben ik tevreden)

Vorig seizoen was ik gaan skiën in Livigno, hier had ik ski’s van fischer gekregen bij de verhuurshop. Van deze ski was ik zeer tevreden maar weet niet meer welk model dit toen was :/

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen in mijn zoektocht.

Ik denk dat het belangrijker is om eerst meer techniek te krijgen en dan pas naar skies op zoek te gaan. Alle skies zijn betrouwbaar maar als je dat zelf niet bent kan je heel dure skies kopen maar kom je net zo naar beneden als wat je nu schrijft.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Er zijn genoeg ski’s waar je je geen buil aan kunt vallen en die makkelijk een paar jaar kunnen meegroeien. Paar voorbeelden: Fischer Progressor F17: evt F18 (of de identieke maar goedkopere Progressor 800). En wat mij betreft een absoluut koopje: https://www.decathlon.nl/p/pisteski-s-heren-redster-mt-18-ro…

Ik zou de eerste paar jaar nieuw spul gaan huren.

PS
Eerst goed zittende schoenen kopen.
Is het belangrijkste hoor.

Heb je geen foto’s van die vakantie met die fijne huurskies? Misschien dat iemand ze kan benamen.

Ja ik heb dus geen degelijke foto van die skies. Ik zou volgend jaar 2 maal per jaar gaan en hierdoor lopen de huurkosten hoog op :/.

Ik heb al veel gelezen over de fischer progressor f17 en f18 maar wat is hier juist het verschil ?

@arthurhannes, kijk even op de site van @gigi, dat is gigiski.com. Hierop staan heel veel reviews van skies. Onze @gigi heeft heel veel skies getest en dat op zijn site gezet, misschien dat je ook aan hem kan vragen wat het verstandigste is voor jou.

Met vriendelijke groet, Patrick

Ben het wel eens met @Hooykaas: eerst schoenen.

Ski’s kopen omdat het goedkoper is dan huren, dat kan, maar ski’s die je zelf koopt kosten je ook nog € 25,- per week aan onderhoud, reken dat dan wel mee :). Ik denk dat je voor ski’s die je voor € 350,- koopt, misschien 5 weken kan huren (350 + 5 * 25 (onderhoud) + 25 (stokken) = € 500,-. € 500 / € 100 = 5 keer huren. Natuurlijk hebben eigen ski’s veel meer voordelen hoor, maar alleen voor de prijs zou ik het niet (nu) doen…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik ben het niet vaak met @Hooykaas eens, maar deze keer sta ik achter hetgeen hij zegt. Zorg eerst voor goed passende schoenen (bezoek een goede bootfitter!) en ga dan pas oriënteren op ski’s.

When life gets too complicated.... SKI

@Roy83 @Alex
Ook wel eens leuk om te horen! ⛷

Oke bedankt voor de reacties ! :D ik ga maar eens testen en kijken waar ik me het beste bij voel :) !

Ja leuk, goede schoenen met slechte huurski’s 😁.
Het verschil tussen de F18 en de F17 is dat de F18 een iets andere kern heeft, en een kleinere radius.

Waarom niet schoen en ski’s samen kopen. Ik ben 2 jaar geleden opnieuw begonnen. Had de ski’s van schoonbroer geleend ( toen 4 jaar oud) en de laatste dag die van mijn skileraar geprobeerd ( head supershape). Gigantisch verschil! dus probeer eens een ski uit en kijk wat het geeft. Als je 2 keer per jaar gaat zoals ik kom je zeke goedkoper uit. Einde seizoen is ideale moment op koopjes te doen

Waarom niet schoen en ski’s samen kopen.

koenbali op 11 apr 2018 12:00

Of je ze nu samen koopt of apart… schoenen zouden bij mij prioriteit hebben om zelf aan te schaffen boven ski’s.

Gelukkig is het al een paar keer aangegeven, koop eerst een paar goed zittende lekkere schoenen, daarna pas ski’s.

groet,
Rob

Ga lekker op vakantie wat dingen proberen! Koop eerst een paar goed zittende schoenen en ga dan in de Alpen naar een betere ski winkel. Als je aangeeft dat je op zoek bent naar ski’s om te kopen, mag je vaak wat dingen voor een ochtend of dagje uitproberen! Kan je ze meteen lekker testen. Ik zou niet aanraden om skis te kopen zonder ze geprobeerd te hebben, iedereen heeft een andere voorkeur ;-) Kan natuurlijk ook in Snowworld, maar die kosten lopen ook best snel op. Veel plezier!

Plaats een reactie