Val uit “open” skilift

Dit onderwerp gaat over de bestemming Risoul 1850

Ik lees daarnet dat er een jongen uit een skilift zonder ramen maar met een laag deurtje gevallen is in Risoul. Heeft iemand een idee over welke lift dit zou gaan? Ik heb immers nog nooit zo’n lift gezien. Artikel hieronder :

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180405_03447088//?_section=…

Ik vermoed dat het om de Télébenne du Clos Fournier gaat. Een lift die bestaat uit ronde bakjes die tot je middel dicht zijn en voor het in en uitstappen openen.
Foto van de lift in Risoul:

null

bon ski

Had het ook net gelezen en ik kon mij niet voorstellen wat voor lift het was. Maar nu je het zegt Skifan zal het een télébenne zijn.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Het was in Risoul
Er staat een stukje op de website van het AD

@skifan : dit lijkt me idd de lift te zijn. Nu kan ik me er iets bij voorstellen. Bedankt!

Dat verklaard inderdaad een hele hoop.

Ook in Flaine is (of was er alleszins tot 5 j geleden) er nog zo’n liftje.
Wij noemden het altijd de Teletubbies- lift.
Is echt wel onveilig voor kleine kinderen zonder begeleiding en zeker niet makkelijk om in te stappen wanneer je met 2 bent en de tweede persoon niet aktief volgt.

Born to run. B.S.

Die lift in Flaine is er nog steeds, heel irritant maar ook wel weer grappig. In Flaine is de onderkant verder open, kan een klein kind makkelijker door uitvallen dan in de foto boven.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Die lift in Flaine is er nog steeds, heel irritant maar ook wel weer grappig. In Flaine is de onderkant verder open, kan een klein kind makkelijker door uitvallen dan in de foto boven.

iorusroos op 5 apr 2018 14:16

Die in Flaine is zeker onveiliger, volgens mij moet je daar ook minimaal 1.30m zijn ofzo om er in te mogen. Hier moet je toch gewoon klimmen om er uit te kunnen vallen.

Born to Ride

Hier lijkt het me toch moeilijk om als 10 jarige uit te vallen. Die hun schouders komt amper boven de borstwering uit en een kind van 10 zou toch ook al door moeten hebben dat je er niet over moet klimmen. Bizar ongeval.

Als het de lift op de foto is moet je er al 10 jarige inderdaad al echt moeite voor doen door erover te gaan hangen om eruit te vallen denk ik.

Het deurtje is open gegaan, terwijl de lift schommelde en de jongen op de grond zat. Zijn zus kon zich net vasthouden. Een technisch mankement.

I can stick uphill ice, on my saucer...

In Flaine moest je 't deurtje regelmatig ZELF vastmaken en ik moet echt niet veel moeite doen om me voor te stellen dat bijv. een 10-jarige om stoer te doen erover buigt en…
Ik denk zelfs dat je in Flaine er als kind niet alleen in mocht maar zoals ik al eerder vertelde: wij zijn er 6 jaar achter mekaar geweest de eerste week van de Paasvakantie en héééél dikwijls zat de liftbediende een eindje verderop een boekje te lezen. :(

Born to run. B.S.

Dat is een ander verhaal… vanmorgen werd nog beweerd dat het deurtje dicht was. Als het open ging is het natuurlijk niet zo gek dat een kind eruit valt.

Plaats een reactie