Oostenrijk met Koningsdag

Hi iedereen!

Met Koningsdag willen wij nog een lang weekend gaan skiën. Mijn voorkeur gaat uit naar Hintertux. Is iemand hier wel eens geweest in deze periode? Wij vinden een beetje apres skiën ook leuk. Heeft het zin om iets in het centrum van Mayrhofen te boeken? Of is het vrijwel uitgestorven en kunnen we net zo goed iets boeken langs de weg meer richting Hintertux?

Of heeft misschien iemand een betere suggestie qua gebied Oostenrijk? Waar meer bedrijvigheid is tijdens deze periode én nog sneeuw.

Groet,
Rutger

De meest bruisende bestemming is denk ik Ischgl. Dat gebied is doorgaans nog grotendeels open (als in: 90% van de pistes), en après-ski is daar gegarandeerd. In het dorp zelf zal je voor dat weekend echter niet meer veel accommodaties vinden, in verband met het sluitingsconcert van Helene Fischer op zondag 29 april. Maar als het om skiën gaat én om après-skiën, dan is dat de meest passende bestemming denk ik.

Wij zijn hier wel eens geweest 2 jaar geleden in ongeveer de zelfde tijd.Wij hadden een hotel in Mayerhofen. Maar veel hotels zijn dicht, het winter seizoen is ten einde ,en het zomer voor seizoen nog niet begonnen. Dus er is gewoon weinig te beleven. De hintertuxer gletsjer was geweldig toen. De afdalingen waren open tot het midden station,en dat zal nu ook wel zo zijn.Voor de rest ben ik het @gigi eens .Solden kan ook nog maar is ook alleen de gletsjer open tot 1-5.

Ik kom net uit Zillertal. Heb ook de Hintertuxer gletsjer meegepakt. Super sneeuw en meer dan genoeg. Dat is natuurlijk geen garantie voor Koningsdag. Maar ik verwacht dat er dan nog genoeg ligt ;-)
De gletscher ligt aan het einde van het dal. Vanuit Mayerhofen is het toch nog wel 30 - 40 minuten rijden. Na volgende week (ik geloof vanaf 15 april) is Zillertal Arena ook gesloten…ik verwacht dat dan de meeste feestjes dan wel voorbij zijn.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Nog nooit zo laat in het (ski) seizoen geweest, dit jaar voor de eerste keer in de periode rond Koningsdag naar Oostenrijk. Hotel in Vorderlanersbach en skiën op de Hintertuxer Gletscher, verwacht nog wel goede omstandigheden in de ochtend. In de middag genieten van het zonnetje hopelijk, ‘‘echte’’'après-ski verwacht ik niet meer rond die tijd.

Plaats een reactie