Hulp gezocht: betaalbare wintersport met kinderopvang (kinderen 0, 2 en 4)

Ik ben al dagen aan het googelen, maar ik kom er niet uit. Wij willen rond februari 2019 (laten we zeggen: 9 februari) op wintersport met het hele gezin. Onze drie kinderen zijn dan bijna 1, bijna 3 en 4,5. De jongste kan wellicht nog niet eens lopen tegen die tijd, daarom willen we een verblijf met kinderopvang. De andere twee kunnen wellicht wel (leren) skiën, of iets wat er op lijkt.

Google levert vooral érg dure dingen op. Club Med all-inclusief: 5700 euro. Goedkoper: een hotel in Hopfgarten met kinderopvang: 2100 EUR. Maar dan moet je skipassen, skilessen en reis etc. er nog bij, dus zit je ook al snel op de 4800 EUR zag ik.

Kortom: wie weet er een plek in Oostenrijk (bij voorkeur, we willen ook niet met de auto, maar met de skitrein als het even kan) die wat betaalbaarder is?
(dus inclusief kinderopvang, skilessen voor 4, skipassen voor 4, halfpension).

Een plaats zoeken met losse kinderopvang. Hotels die dat zelf bieden zijn meestal erg duur. Als is het voor onder de 1 wel lastig. Maar volgens mij kan je bv in Serfaus in de Murmlikrippe terecht. En dan kan je ook kiezen voor een appartement, das met zijn vijven meestal ook goedkoper dan met HP. Maar goed: met zijn vijven, Oostenrijk, hoogseizoen, 4 x les voor een week… dan vind ik 5 ruggen zo gek nog niet.

Ook kan je nog kijken bij hotel Babymio in Kirchberg. Miniskigebiedje, maar is (daarom) wel goedkoper.

Babymio had ik al gespot, maar die is helemaal niet goedkoop, tegen alle berichten daarover in. :/
Ik ga Serfaus eens checken ook…

De kinderwens, zojuist wederom met een jaar uitgesteld.
:-)

Hier een klein overzicht van plaatsen en/of kinderopvang waar je ook kinderen onder 1 jaar kunt heen brengen. Ik heb mijn dochtertje al bij diverse kinderopvang ondergebracht voor een aantal uurtjes in de ochtend.

Gaschurn Montafon.
Soll
Mayrhofen (boven bij gondel)
Hochzeiger pitztal
Wagrain (sport hotel wagrain)
Alpbach
Fieberbrunn (skischool)
Scheffau (bergstation)
Serfaus murmlicreche
Fiss  (berta’s kindergarten)
HochFugen (zwergerl club)
Ehrwald / lermoos
Katschberg (hotel hinteregger)
Filzmoos

Aanvulling:
Gerlos
Kaltenbach boven bij de gondel!

Leuke lijstjes… even ter aanvulling: kinderopvang graag IN het hotel denk, anders moeten we ook nog eerst vanuit hotel naar plek X om onze jongste te brengen, dat is veel gedoe, zeker als we geen auto hebben…?

Babymio is die week 2.650 voor 5 (volpension) + 6 dagen skipas voor 2 a 290 (kids gratis) + 5 dagen les voor 4 a 750. Das ca 3.600, toch wel aanzienlijk goedkoper?

De kinderwens, zojuist wederom met een jaar uitgesteld.
:-)

Mirel020 op 11 apr 2018 21:25

Herkenbaar.

Opa en oma meenemen geen optie? Lijkt me met deze prijzen de goedkopere weg. Zit je trouwens met de oudste van 4,5 al aan de schoolvakanties vast? Als dat nog net niet zo is zou ik opteren voor 3e week januari.

De kinderwens, zojuist wederom met een jaar uitgesteld.

:-)

Mirel020 op 11 apr 2018 21:25

Herkenbaar.

Opa en oma meenemen geen optie? Lijkt me met deze prijzen de goedkopere weg. Zit je trouwens met de oudste van 4,5 al aan de schoolvakanties vast? Als dat nog net niet zo is zou ik opteren voor 3e week januari.

Tiny-M op 11 apr 2018 21:44

Idd. Als ze nog 4 zijn is die nog niet leerplichtig. Kan je heerlijk in januari of midden maart. Veel rustiger en (een beetje) goedkoper.

Even meedenkende met je, is een appartement geen optie voor je? Wellicht kun je met een ander gezin (famile/vrienden) een groot appartement huren. Per saldo, als je de appartementskosten deelt, kan het wellicht wat goedkoper uitvallen. Weliswaar geen half pension, maar wellicht kun je paar keer uit eten gaan combineren met een paar keer zelf koken?

De bovenstaande combinatie heb ik dit jaar gedaan met ons gezin met 1 kind van 6 en mijn broer en zijn gezin. Totaal voor alles ( huur appartement, eten/drinken, skipassen, skiles incl. huurspullen, autokosten van eigen vervoer) waren wij voor onszelf in de voorjaarsvakantie net geen €3.100,00 kwijt voor 1 week. Jij hebt 2 kinderen op les en als de kosten van onze zoon voor skiles en skipas nog een keer extra bij neem, zou je het voor ongeveer € 3.400,00 kunnen redden. Meerprijs voor eten/drinken is mij dunkt marginaal voor jouw kinderen. Eventueel prijsverschil tussen trein/eigen vervoer en opvang laat ik even buiten beschouwing. Ik weet namelijk de prijs van de trein en opvang niet. Ons appartement heb ik gevonden via homeaway.nl. Wellicht kun je daar iets vinden? Uiteraard is de combi geen half pension, maar prijstechnisch wel voordeliger.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

@loc. Wat zijn je wensen qua skiën? Filzmoos bijvoorbeeld kun je alles en iedereen in 1x afleveren en dorp is niet groot.
Kaltenbach: Iedereen mee de gondel in is toch ook geen probleem. Dan kun je alle kinderen boven afgeven of op les zetten.
Je kind kost los dan ongeveer voor 4 a 5 uurtjes oppas hetzelfde als een dag pas.
Gaschurn: kinderen onder bij dalstation in crèche of op les / kinderweide. Per uur te betalen en nette accommodatie.
Het is natuurlijk allemaal plannen en gedoe maar dat hebben wij er graag voor over.

Babymio is die week 2.650 voor 5 (volpension) + 6 dagen skipas voor 2 a 290 (kids gratis) + 5 dagen les voor 4 a 750. Das ca 3.600, toch wel aanzienlijk goedkoper?

77steve op 11 apr 2018 21:41

Je vergeet de reis nog, plus 550 euro is dat met de trein, dus 4150 dan… hmmmm…
Bij neckermann zit ik nu te kijken naar St Johannerhof dat getipt werd, met wat mazzel kan dat voor 2100 EUR, en dan nog lessen, reis etc… maar ik werp toch ook nog even een hernieuwde blik op Babymio…

Leuke lijstjes… even ter aanvulling: kinderopvang graag IN het hotel denk, anders moeten we ook nog eerst vanuit hotel naar plek X om onze jongste te brengen, dat is veel gedoe, zeker als we geen auto hebben…?

loc op 11 apr 2018 21:34

Ter aanvulling. Wij zaten in Mayrhofen en boven op de Penken heeft de skischool SMT kinderopvang. In Mayrhofen hoef je dus niets eerst naar plek X, maar kun je je met je hele gezin tegelijk naar boven.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Mensen! Ik moet ENORM wennen aan hoe constructief hier gereageerd wordt… op andere fora beginnen mensen eerst te schelden waarom je kleine kinderen op vakantie wilt dumpen bij een opvang blabla, hier krijg ik gewoon super handige tips. Dank allen tot dusverre!

Er werd onder andere gesuggereerd om derde week januari te gaan. Ik zie dat dat goedkoper is, maar… is er dan wel voldoende sneeuw?

Vaak is de kinderopvang die door de plaats zelf wordt geregeld in de buurt van de locatie waar de skilessen gegeven worden. Heel vaak is dat in hetzelfde gebouw.
Ik zou daar eerder naar kijken als naar een hotel met kinderopvang.
Wij skiën al jaren met (jonge) kinderen en hebben altijd kinderopvang in het gebied gehad. Maar heb geen ervaring met Oostenrijk, wij gaan naar Zwitserland.
Ik heb wel eens gezien dat See kinderopvang heeft, maar ik weet niet of dat ook onder t jaar is.

Volgens mij is de week 7 van af 9 februari nog geen schoolvakantie. Maar week 8,9 en carnaval week 10. @loc, misschien is landal, burserberg Brandnertal iets voor jullie.
Appartement, op de piste, skischool direct bij het appartement, kinderklasjes direct onder je balkon. Crèche, kinderopvang, direct bij je appartement, dus niet wegbrengen naar x plek. En volgens mij skipassen voor kinderen tot 5 jaar gratis. Goede skischool, voor de kleine skismurfjes😂 ik heb dit jaar nog een poosje,
staan kijken bij het kinderparadijs, de skileraren en juffen, doen het zo leuk.
Het gebied, is niet zo groot, maar voor kinderen, fijn gebied.
Januari is inderdaad aanzienlijk goedkoper, dan februari 2019

*bericht bewerkt door marie-louise op 11 apr 2018 22:25

@loc. Ik heb die reacties ook wel eens gelezen over kinderen “dumpen”. Nu is iedereen anders maar wij hebben het geluk dat onze dochter de opvang altijd leuk vindt en vrolijk is dat ze ook met andere kinderen mag spelen. De locatie en leidsters vind ze niet interessant. Kortom wij laten de kleine wel een paar uurtjes naar de opvang gaan.
Wat anderen daarvan vinden is toch niet interessant. Er valt altijd wel iets op te merken.
Veel succes met zoeken. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Ik kijk inmiddels met nóg meer aandacht naar dat Johannerhof. Als dat lukt voor de 2100 waarmee ze adverteren; skipas voor kids is daar ook gratis, dus dan wordt het wel een stuk goedkoper dan de anderen… Neckermann maar even mailen.

Nadeel Babymio blijkt te zijn dat die kamer van 2650 EUR (apt) drie bedden heeft, maar zegt geschikt te zijn voor 2 + 3. Niet dus (wordt wel duidelijk als je de plattegrond bekijkt)… :/

*bericht bewerkt door loc op 11 apr 2018 22:21

@loc, skipassen voor de kinderen tot 5 is bijna in elk gebied gratis, skilessen, zijn vaak prijzig
en vergeet de huur niet van het skimateriaal

Dus staar je niet blind, " gratis skipassen voor de kinderen" lekker lokkertje

*bericht bewerkt door marie-louise op 11 apr 2018 22:33

Het woord dumpen wil ik niet gebruiken en zal ik niet gebruiken.
Maar papa en mama lekker op wintersport en opa/oma/oom/tante/lieve vrienden/vriedinnen etc. die waken over de kids die lekker thuis blijven?

Wellicht hebben jullie onze korte impressie gezien van de afgelopen wintersport. week incl. huurmateriaal €694.50 komt alleen brandstof en tol bij met wat eten.

Met alle respect maar kids van onder de 4 tot zelfs 1 jaar (lopen is zelfs discutabel) zullen zich echt niets tot bar weinig herinneren van de mooie en dure wintersport betaald door paps en mams. Ik weet niet hoe ver bij jullie het geheugen teruggaat maar om €5000,-- te betalen om anderen voor je kids te laten zorgen vind ik nogal een ding.

Daarbij, wat zal een kind zich kunnen herinneren? Ik bedoel het niet bot maar eigenlijk ernstig serieus.
Een weekje wintersport, even weg van het kroost. Met skype/facetime lijkt mij het echt prima te doen.

Maar tsja het is maar mijn visie.

Het woord dumpen wil ik niet gebruiken en zal ik niet gebruiken.
Maar papa en mama lekker op wintersport en opa/oma/oom/tante/lieve vrienden/vriedinnen etc. die waken over de kids die lekker thuis blijven?

Wellicht hebben jullie onze korte impressie gezien van de afgelopen wintersport.
Met alle respect maar kids van onder de 4 zullen zich echt niets tot bar weinig herinneren van de mooie en dure wintersport betaald door paps en mams. Ik weet niet hoe ver bij jullie het geheugen teruggaat maar om €5000,-- te betalen om anderen voor je kids te laten zorgen vind ik nogal een ding.

Daarbij, wat zal een kind zich kunnen herinneren? Ik bedoel het niet bot maar eigenlijk ernstig serieus.
Een weekje wintersport, even weg van het kroost. Met skype/facetime lijkt mij het echt prima te doen.

Maar tsja het is maar mijn visie.

Mirel020 op 11 apr 2018 22:31

Neeeejjj… ik weet dat ze zich er weinig tot niets van zullen herinneren… maar wíj wel… ik vind het heerlijk om nieuwe dingen met ze te doen. En als zij skiles hebben en wij er die paar uur niet zijn: de overige 18-19 uur per dag zijn we wel samen… :) (maar 5000 euro vind ik dus ook -veel- te duur, ik probeer rond de 3500 uit te komen, als dat lukt… met natuurlijk veel te veel wensen: ook zwembad en speeltuin enzo er bij… ;) )

*bericht bewerkt door loc op 11 apr 2018 22:35

Over de sneeuw 3e week januari: zeker in Oostenrijk waar de meeste gebieden overvloed aan sneeuwkanonnen hebben moet het wel heel gek lopen dat er niet genoeg sneeuw ligt. 2 jaar geleden was een bijzonder slecht jaar, geen witte dorpen maar er kon zeker geskied worden. Als je nog niet aan de vakanties vastzit zou ik lekker de goedkope werken uitzoeken, nog lekker rustig ook.

Gerlos heeft trouwens ook een opvang boven bij de gondel weet ik. Veel plaatsen in het Zillertal zin prima te bereiken per trein trouwens.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 11 apr 2018 23:42

@loc, succes met de speurtocht naar een geschikte accomo. Dan komt er altijd nog de vraag: hoe is het weer op dat moment.

Afgelopen jaar in de Krokus de kindjes blootstellen aan temperaturen van -20😉 wat een memorabele momenten zullen er zijn gecreëerd voor vele ouders in die vakantie.

€5000,- betalen en thuiskomen met de gevleugelde tekst: de wintersport was KOUD…zooo koud.

Wij hebben beiden wintersport weken op de donderdagavond voor vertrek geboekt ivm de zekerheid van acceptabel weer/sneeuw. Prima bevallen.

Hebben zelfs een wintersport afgeblazen omdat de hele kaart van Europa onrustig weer liet zien en de alpenregio gewoon slecht was.

Je zal dan maar net die week hebben geboekt en dan €5000,- hebben betaald voor de vooraf geromantiseerde vakantie.

Het is zo niets voor mij maar ik wens jullie alle sterkte met de speurtocht icm de wensen/eisenlijst voor een acceptabele prijs.

Het woord dumpen wil ik niet gebruiken en zal ik niet gebruiken.
Maar papa en mama lekker op wintersport en opa/oma/oom/tante/lieve vrienden/vriedinnen etc. die waken over de kids die lekker thuis blijven?

Wellicht hebben jullie onze korte impressie gezien van de afgelopen wintersport. week incl. huurmateriaal €694.50 komt alleen brandstof en tol bij met wat eten.

Met alle respect maar kids van onder de 4 tot zelfs 1 jaar (lopen is zelfs discutabel) zullen zich echt niets tot bar weinig herinneren van de mooie en dure wintersport betaald door paps en mams. Ik weet niet hoe ver bij jullie het geheugen teruggaat maar om €5000,-- te betalen om anderen voor je kids te laten zorgen vind ik nogal een ding.

Daarbij, wat zal een kind zich kunnen herinneren? Ik bedoel het niet bot maar eigenlijk ernstig serieus.
Een weekje wintersport, even weg van het kroost. Met skype/facetime lijkt mij het echt prima te doen.

Maar tsja het is maar mijn visie.

Mirel020 op 11 apr 2018 22:31

Wacht maar tot je zelf kinderen hebt. ;)
En voor de herinneringen hebben we tegenwoordig allemaal een telefoon op zak.
Mijn dochter was 2 jaar en 8 maanden toen ze voor het eerst mee ging en ze vond het geweldig. Voordeel is wel dat mijn vrouw er niet zo veel om geeft dus heb ik geen oppas nodig.

Übung macht den meister!!!

Ben het er mee eens dat een kijken naar een oppas boven op de berg (bij de skischool) ook een leuke optie kan zijn. Alle drie de kleintjes tegelijkafgeven en ook weer ophalen scheelt tijd, maar je bent er ook weer zo om ze tegelijk op te halen als het op de berg is (en kunt nog even genieten van de sneeuw op de berg!). Ze mogen meestal gratis omhoog. Zie in het lijstje met opvang onder het jaar Scheffau staan. De trein komt in dat gebied dus je zou zeggen dat met een taxi oid dat plaatsje nooit ver/duur kan zijn. Bovendien vind ik het kinderkaiserland daar echt prachtig. Tuurlijk leren ze niet meteen geweldig skieen, maar een hoop kinderen vinden glijden over de hobbels, door een tunnel etc prachtig. En omdat het afgezet is, ook echt veilig voor die kleintjes.

Verder een totaal andere tip: neem een emmertje en een schepje mee. Succes gegarandeerd.

@RFKANGOO dan lijkt mij een dagje indoor een prima vervanging. 😉
De reacties van koude sneeuw, mensen in prachtige outfits etc. Brillen en helmen op doen de kleintjes meer dan genoeg indrukken op lijkt mij.

Zoals je zelf aangeeft heb jij ‘geluk’.
Ik wil de eerste lift omhoog en de laatste, dan wordt het een soort militair iets om alles gereed te krijgen om op tijd bij…de piste, de les, de opvang te komen. Niet bepaald mijn manier van wintersport maar dat is slechts mijn mening.

Ik kan mij indenken dat het heerlijk is om met zoon/dochter/of geslacht naar keuze…😉 samen te skiën.

Als er iemand mee gaat die oppast is dat al een hele andere beleving lijkt mij.

En echt, ik sta ook op de pistes met ogen en oren open. Maar sommige kids lijken de schreeuw in combi met de tranen soms ook erg vaak te gebruiken.

Die arme skidocenten maar met snoepjes in de weer 😉

Maar goed ik zal mij er niet verder in mengen. De strekking was betaalbare oplossing voor een eisenlijstje.

Ik heb hem niet of zo de eigen visie op. Tsja en het schrikt zeker af om anno 2018 te denken aan kindjes. Kom je even hier en lees je die bedragen en denk je: eh…neehee.

Begin mij zelfs zorgen te maken over het niveau basisonderwijs. Is weer een hele andere laten wij verder maar buiten beschouwing.

2 jaar geleden hadden wij gelijkaardige familie: kids van 1,5 - 3 en 5 jaar. De jongste hebben wij bij oma en opa gelaten en met de anderen zijn we met Josk naar galtur gegaan tijdens de kidsweken in maart. Kids kunnen dan gratis op de kamer van de ouders mee. Heeft ons toen 2200 euro hp gekost en is reuze bevallen.
Sindsdien hebben we de jongste al 4 keer meegenomen en enkel de laatste keer (vorige week) vond die dat leuk. In de voormiddag ging ze zelf skiën in de boboclub (aan 43 euro voor 2 u) en in de namiddag kidsclub van hotel met oudere broer die enkel in de voormiddag privé les kreeg en het dan wel gezien had die dag.

Aan @mirel020 en ook anderen
Als fervente skiers( 2 x per jaar) gingen we dit jaar voor t eerst met kleinkinderen( 5 en 6 )+dochter en schoonzoon. Zitten nu in Livigno en wat n plezier samen 😃 ook al skien we minder km en doen we minder pistes. Dus zeker NIET thuislaten die kids. Kinderen herinneren zich niets maar die blije momenten samen NU vergeten WIJ nooit meer. En effe ter herinnering , wij(moeke en bompie 59j) zijn er niet bij als babysit maar als speelkameraad, lesgever…😚

Born to run. B.S.

@dan58 top geniet ervan mooie onbetaalbare momenten.

Voor je het weet komt de puberfase dan worden het iPad zombies zoals de neefjes en nichtjes van mij. 😉

Op die leeftijd worden wij sowieso nooit moeke en bompie 😉 wellicht voor het eerst pa en ma zoals de planning nu ligt 😃
Maar heerlijk als jullie zo kunnen genieten.

Plaats een reactie