Hulp gezocht: betaalbare wintersport met kinderopvang (kinderen 0, 2 en 4)

En graag echt on-topic blijven en proberen een antwoord te vinden voor de TS.

Click. Click. Peace

@loc, mijn kinderen gaan altijd met de auto, zij hebben het voordeel dat ze in de avond/nacht aan kunnen komen, hun bedje staat gespreid.
Zij vertrekken in de middag dan zijn de kleintjes nog gezellig ;) ze worden afgeleid met filmpje, in de avond vallen ze in slaap, gaat eigenlijk altijd goed.
Vroeger had ik geen Ipad en had knijpers aan mijn zonneklep met een klein briefje waarop stond welk cadeautje ze mochten pakken uit de zak aan de stoel. Op ieder heel uur, als de knijpers bijna op waren dan wisten ze dat ze er bijna waren. Dus ook geen vragen wanneer hoe lang etc. mandarijntjes, rozijntjes potloodjes gummetje en papier waren de cadeautjes.
Je kan natuurlijk ook bij je hotel vragen of het mogelijk is om op vrijdagavond laat aan te komen, als de kamer vrij is kan dat meestal wel.
Als je later vertrekt rijd je achter de meute aan, in de avond is er weinig verkeer en heb je even goed nog wat nachtelijke uurtjes dat je kan slapen.

Dienten Die Alte schule

Het woord dumpen wil ik niet gebruiken en zal ik niet gebruiken.
Maar papa en mama lekker op wintersport en opa/oma/oom/tante/lieve vrienden/vriedinnen etc. die waken over de kids die lekker thuis blijven?

Wellicht hebben jullie onze korte impressie gezien van de afgelopen wintersport. week incl. huurmateriaal €694.50 komt alleen brandstof en tol bij met wat eten.

Met alle respect maar kids van onder de 4 tot zelfs 1 jaar (lopen is zelfs discutabel) zullen zich echt niets tot bar weinig herinneren van de mooie en dure wintersport betaald door paps en mams. Ik weet niet hoe ver bij jullie het geheugen teruggaat maar om €5000,-- te betalen om anderen voor je kids te laten zorgen vind ik nogal een ding.

Daarbij, wat zal een kind zich kunnen herinneren? Ik bedoel het niet bot maar eigenlijk ernstig serieus.
Een weekje wintersport, even weg van het kroost. Met skype/facetime lijkt mij het echt prima te doen.

Maar tsja het is maar mijn visie.

Mirel020 op 11 apr 2018 22:31

Maakt het wat uit wat ze zich kunnen herinneren? Ze hebben dan toch lol?

Of je dat het geld waard vindt is persoonlijk.

Leuk om de verschillende opvattingen zo te lezen. Er zijn naar mijn mening twee kampen te ontdekken. De fervente skifanaat die zich gewoon heel erg richt op het skiën, kinderen heeft maar toch even zijn momentje zonder kinderen wil pakken en de skiërs die echt met het gezin op vakantie gaan en zich wat minder zal bekommeren over de te maken ski-kilometers. Ik zal er ook niet over oordelen en al helemaal niet gaan schelden. Zelf behoor ik tot die laatste groep. De ski kilometers komen vanzelf weer. Als de kinderen groot zijn en zelfstandig de berg afgaan. De eerste jaren waren dan voornamelijk spelen in en wennen aan de sneeuw, de frisse buitenlucht en de andere omgeving. Onze jongste ging al een week mee toen ze 4 maanden was. Terwijl zij buiten in de kinderwagen sliep maakte de oudste twee de eerste meters op de ski’s. Hoe vaak ik me wel niet had moeten verantwoorden (te koud, lange reis, wat hebben ze aan…) lijkt er net zo veel op als het moeten verantwoorden waarom je je kinderen ‘dumpt’ op de kinderopvang. Voor kinderen is het ook goed om in contact te komen met andere en zelfs buitenlandse kindjes. Het is maar net waar je als ouder voor kiest. Wij zijn blij met de keuzes die we toen gemaakt hebben. Als gezin kunnen we nu met zijn allen de berg af (de jongste is 7) en tijdens de lessen hebben wij ook even de piste voor ons zelf. Leef en laat leven en geniet vooral van je vakantie.
Oh ja, het eerste jaar gingen wij met twee kleine kinderen met de Ski Trein naar Königsleiten. Voor dat geld en ‘comfort’ had ik toch liever met eigen auto gegaan. Niet mijn ding, je coupé delen met wildvreemden en kinderen die 'snachts niet kunnen slapen. Je bagage nergens kwijt kunnen en het wachten op perrons, bustransfers etc. Denk er goed over na zou ik zeggen. Veel plezier alvast met zoeken :-)

Martijn77 op 13 apr 2018 14:07

Of de combi: zonder kinderen om kilometers te maken en met de kinderen om daar weer van te genieten. Met als voordeel dat na een aantal jaar ze gewoon ook mee kunnen om kilometers met jou te maken (maar ook dan kan zonder kinderen ook leuk zijn, kinderen zijn geweldig, maar er is meer te doen op aarde).

Ik zit hier trouwens met stijgende verbazing berichten te lezen. Waarbij ik mij afvraag wat iemand bezielt om zich zo te bemoeien met ouders als ze duidelijk (nog) niets heeft met kinderen. Met alle vooroordelen die daarbij horen.

Dit komende van een trotse vader wiens dochter dit jaar als op twee na laatste geëindigd is bij de slalom (want trots ben en blijf je, ongeacht de prestaties). Hevig teleurgesteld was ze. En daar leert ze meer van dan eerste worden.

Kun je nagaan hoeveel die talenten van ajax weer geleerd hebben dit jaar. ;)

Ps voor anderen die met deze vraag zitten: je kan ook eens met een beoogde locatie bellen en vragen naar de mogelijkheden voor kinderbetreuung. Via ons hotel hebben wij contact gekregen met een dame uit het dorp die oppast. Gewoon in het hotel, direct met haar af te rekenen.

Twee na laatste is helemaal niet slecht bij drie deelnemers.

Twee na laatste is helemaal niet slecht bij drie deelnemers.

DrPhil op 16 apr 2018 13:48

Van de 6.

Helemaal prima verder, ze geeft geregeld aan weer terug te willen naar ‘skiland’, dus ze heeft lol gehad.

ik zie dat je nog geen leerplichtige kinderen. heb zou ik lekker in het laagseizoen gaan ( jan of maart) . wij gingen altijd in maart. bus appartement . ik denk dat wij nog geen 3000 euro kwijt waren voor 3 personen ( inclusief bus/app/skipas/opvang ) en dan hadden wij luxe appartement met zwembad. als we dat niet hadden geboekt dan hadden we nog veel goedkoper uit kunnen zijn. wij zijn toen naar voor namelijk les arcs en les menuires geweest. dus grote gebieden.
oostenrijk niet echt ervaring mee. hier onder nog wel een optie voor frankrijk.

nu boeken wij appartement rechtstreeks en bus of trein los en skilessen/skipassen voor beide kids ( alleen jongste nog geen skipas’''0. alleen nu geen app met zwembad. maar ik denk dat wij nu bijna het zelfde kwijt zijn voor het hoogseizoen.

in frankrijk heb je belambre neige et ciel. hotel met kinderopvang. in laagseizoen zijn ze of hadden ze wel eens acties met kids gratis. de kinderopvang zit daar ook bij de prijs in.

succes met je zoektocht .

Ik kijk inmiddels met nóg meer aandacht naar dat Johannerhof. Als dat lukt voor de 2100 waarmee ze adverteren; skipas voor kids is daar ook gratis, dus dan wordt het wel een stuk goedkoper dan de anderen… Neckermann maar even mailen.

Nadeel Babymio blijkt te zijn dat die kamer van 2650 EUR (apt) drie bedden heeft, maar zegt geschikt te zijn voor 2 + 3. Niet dus (wordt wel duidelijk als je de plattegrond bekijkt)… :/

loc op 11 apr 2018 22:21

@loc, ben je er uit met neckerman? VoorJohanneshof. Kun je ook evt zondag’s of vrijdag’s aankomen.

Eliza, ik was degene die sprak over de autoslaaptrein. We hebben dat 2 weken geleden effectief gedaan en dat was echt niet duur. Wij hebben all in 349 euro betaald voor wagen plus coupe met 6 couchettes (waren met 5). Op zich verliep dat wel vlot. In dusseldorf op de trein, er waren maar 6 wagems dus op en afrijden ging snel. De kids hebben zeer goed geslapen, wij iets minder want ik kon mij niet volledig strekken. Maar dus om 21 u vertrokken. Om 7 u in munchen en om 9u in innsbruck. Om 9u15 waren wij aan het rijden en om 10u50 in obergurgl

Ok. Fijn dat de discussie lekker ontspoord is, ik zal als brave topicstarter even on topic blijven. :)

Het wordt St Johannerhof inderdaad. Januari is om andere redenen te vroeg voor ons, en de prijs is heel februari hetzelfde, ook in de krokus die het beste uitkomt en wat later in het seizoen is waardoor het hopelijk niet te koud is (maar dat is een gok natuurlijk). We gaan dus met de krokusvakantie.

Dan nog de vraag: trein of auto? De trein leek leuk, maar zowel in de krokusvakantie als daaromheen zou een slaaptrein minimaal op 600 euro uitkomen, en dan hebben we eigenlijk een bed tekort. Dagtrein dan? Dan moeten we voortdurend achter ze aan, zijn we bang. En het duurt lang met de trein. Met de auto? Liever niet 's nachts, en al helemaal niet op zaterdag rijden: file gegarandeerd. Dus dan maar relatief goedkoop met de auto, maar dan op vrijdagochtend weg, overnachten in een kindvriendelijk hotel met hele goede reviews én zwembad in Rosenheim, en dan de volgende ochtend het laatste uurtje.

Nu nog goedkeuring voor de data van ons werk. En dan definitief vastleggen. Gedoe allemaal zeg. :)
Maar met hotel, reis, skipassen, skihuur, kinderopvang, skiles, eten en drinken komen we dan ongeveer uit op 3500 euro ofzo…

Even een update: we zitten inmiddels in St Johannerhof. Voor iedereen die ook met jonge kids weg wil: dit is echt geweldig. St Johannerhof is een Familotel. Dat is een keten met tientallen hotels in Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland en nog een paar landen. ALLE hotels hebben kinderopvang, en de meeste hebben ook een indoor speelruimte, zwembad, etc.

We zijn uiteindelijk donderdagmiddag naar Frankfurt gereden. Daar in Holiday Inn Naunheim overnacht na 4,5 uur rijden. Perfect. Gloednieuw hotel, 69 euro inc ontbijt (we zijn dus met zijn vijven: papa, mama, kids van 1, 3 en 4).

Vrijdag naar Bad Aibling: weer 4,5 uur rijden, hotel met zwembad. Schmelmerhof. Geweldig.
Zaterdag uurtje door naar eindbestemming: St Johannerhof in St Johann. Hotel is echt voor gezinnen. Kinderspeelkamers, all-inclusive alcoholvrij, gratis entree elke dag in het prachtige zwembad op twee minuten lopen, 20% korting op skihuur, gratis parkeren, elke dag kinderopvang voor kids vanaf 6 maanden oud, teken- en speelhoekjes overal, huifkartochten, kinderdisco’s, lampionnenoptocht, en geweldig personeel. Echt geweldig: zondag wilden we skiën, maar de kinderopvang was pas vanaf maandag. Hadden WIJ verkeerd gelezen. Regelden ze gewoon alsnog opvang. Gratis en voor niets.

Afijn: daarna dus de hele week skiën: overal gratis parkeren bij de pistes hier, veel kinderen, prachtig mooi weer (erg warm). Elke dag eerst skiën en dan zwemmen, dan tv aan met tal van Disney kanalen enzo. Speelkamer met glijbaan en puzzels en weet ik het wat. Lekker buffet elke dag. Echt top.
Terugreis zaterdag doen we in 1 dag.

Totale kosten: hotel all-inc voor een week: 2041 EUR. Skihuur, skilessen (hele week voor oudste kids, twee halve dagen voor ons als ouders), skipassen, eten en drinken op de pistes, twee hotelovernachtingen met ontbijt en 1 keer diner op de heenweg, plus benzine: ±3.600 euro.

@loc

Tof dat je dit nog wilt delen na al die “bagger” die verleden jaar werd geschreven (ik las 't even terug).👍

Leuk dat 't zo fijn is geweest MET de kinderen, wij kijken ernaar uit om met Pasen MET de 2 kleindochters opnieuw naar Livigno te gaan.

Born to run. B.S.

@dan58 heb ook even terug gelezen maar ik had het allemaal al gedeletet ;)
@loc Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad en je reis zo goed is gegaan, dit is een familie vakantie die je nooit vergeet, goede terug reis :D

Dienten Die Alte schule

@loc, fijn te horen dat jullie het zo naar de zin hebben gehad. Het is altijd een hele investering, skihuur/ lessen enz . Dat hadden wij destijds ook toen de kinderen klein waren, maar zou het voor geen goud willen missen. Wij zijn inmiddels bijna met pensioen😂 en onze kinderen gaan nog steeds mee. Skien is voor ons een echt familie gebeuren geworden, en wij hopen nog jaren samen te kunnen gaan, als onze lichamen dat nog willen.

Wat een leuke ervaring is het geworden.
Prima uitgezocht en voor andere families een prima aanknopingspunt.

It is an amazing world

@marie-louise

't is precies of ik zelf je reactie heb geschreven, idem dito dus. 😃

Born to run. B.S.

Aanvulling:
Gerlos
Kaltenbach boven bij de gondel!

Jk@80 op 11 apr 2018 21:29

Aanvulling:
Tuxertal de Playarena, weliswaar voor de daarbij aangesloten “Partner Hotels”
Link: https://www.tux.at/playarena-winter/

Plaats een reactie