Kind van 7 skiet de Bec des Rosses (Finale wand van Freeride World Tour)

Zolang het goed gaat hoor je zeggen, dat het goed is ingeschat etc…
Gaat het fout spreken vele schande.

Waarom, omdat we er simpelweg niet bij waren, de man niet kunnen vragen naar de condities en ter plekke controleren of hij gelijk heeft.

Hoe dan ook had ik het tof gevonden als mijn vader dit met mij gedaan had op die leeftijd, zou dat nooit vergeten, avonturen met pa. En heb voor de rest van mijn leven, een verhaal om u tegen te zeggen. De band die je schept is onvergetelijk en is dat niet het belangrijkste

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@evr66 Het gaat meerom het idee.
Ik denk dat het gaat om het leren omgaan met omgevingsrisico’s. Ik vermoed dat het mannetje al veel risicobewuster is in zijn natuurlijke omgeving dan veel stadskinders hier in NL op een klimrek met daaronder veiligheidsgras en twee vangouders onder ze :D

Hessel op 23 apr 2018 21:49

Ik denk dat we elkaar wel begrijpen, @Hessel. Blijft een belangrijk punt dat een val uit een klimrek, met of zonder gras er onder, potentieel veel minder uit de klauwen kan lopen dan dit soort avonturen.

De marges zijn gewoon heel klein wanneer je in geval van een ongeluk afhankelijk bent van een kind (met alle respect voor zijn skivaardigheden) dat gewoon waarschijnlijk mentaal maar zeker fysiek niet in staat zal zijn de benodigde acties te ondernemen. Denk even als dingen als hulp inroepen, gaan halen, uitscheppen in geval van een (kleine) lawine.

Edwin van Riel

Er was eens een meisje, dat op haar 10e in haar eentje door Nederland zeilde en een nachtje in een Brits kindertehuis doorbracht toen ze 13 was, omdat ze alleen naar Engeland was gezeild. Ze was 16 én de wereld rond gezeild. Allemaal dingen waarvan ik enerzijds denk ‘Achterlijk, doe je toch niet!’ en anderzijds alleen maar bewondering voor heb.

Geen standaard verhaal en dus ook geen voorbeeld voor andere ouders/kids.

Ho Ho @Helen
De wereld rond.
Dat meisje werd wel op afstand gevolgd door een volgboot.
Maar dat wilde ze graag stil houden.
Voor mij doet het niets af aan de prestatie.

Ho Ho @Helen
De wereld rond.
Dat meisje werd wel op afstand gevolgd door een volgboot.
Maar dat wilde ze graag stil houden.
Voor mij doet het niets af aan de prestatie.

Hooykaas op 7 mei 2018 20:32

Dus eigenlijk net als het jongetje van 7 in Verbier 😁

Ho Ho @Helen

De wereld rond.
Dat meisje werd wel op afstand gevolgd door een volgboot.
Maar dat wilde ze graag stil houden.
Voor mij doet het niets af aan de prestatie.

Hooykaas op 7 mei 2018 20:32

Dus eigenlijk net als het jongetje van 7 in Verbier 😁

Hessel op 7 mei 2018 20:42

Dat was een beetje mijn punt, inderdaad. Sommige dingen zijn inderdaad heel achterlijk en dom als je het bekijkt door de ogen van een ‘normaal’ mens, maar zijn van een afstandje gewoon niet te beoordelen. De meeste meisjes kunnen als ze 10 zijn zelf pannenkoeken bakken en alleen naar school fietsen, Laura kon al alleen zeilen. Of het goed is en verstandig is, durf ik niet te zeggen. Zelfde voor dit kleine mannetje; ik zou hebben gewild dat ik dit leerde van mijn vader, maar het is natuurlijk mega gevaarlijk. Aan de andere kant zal hij van jongs af aan al met papa buitenspelen en een beetje weten wat hij doet, gevolgd door volwassenen die dat weten.

Plaats een reactie