skibril.

Gigi, zijn de zicht omstandigheden nog zodanig geweest dat je de Oakley Hi Pink hebt kunnen testen?
Gr.Ruud

Gigi, zijn de zicht omstandigheden nog zodanig geweest dat je de Oakley Hi Pink hebt kunnen testen?
Gr.Ruud

Ruuddeveld op 9 mei 2018 18:08

Nee helaas voor jou en gelukkig voor mij niet.

Ik heb vorig jaar beide lenzen gekocht bij een oakley flightdeck. En ik moet toegeven dat het een erg goede combinatie is. De hi-pink is met slecht weer de beste lens die ik tot nu toe heb ervaren. Een stuk prettiger dan de smith die ik hiervoor had.

Hoi,
Al weer ff geleden maar heb nog een vraag over de Oakley Flight Deck.
Er is ook nog een model Oakley Flight Deck XM. Zal allemaal met de maat te maken hebben, maar is hier nu veel verschil in of niet? Een winkel vinden (Randstad) waar deze goggles op voorraad zijn om te passen, verschillende lenzen te zien is ongeveer een spelt in een hooiberg. Vandaar mijn vraag.
Gr. Ruud.

De XM is inderdaad een iets kleinere versie (voor dames dacht ik, niet dat dat uitmaakt). Duijvestein in Zoetermeer voert ze allebei. Kan je in ieder geval passen (neem je helm mee als je gaat passen). Of ze voor komend seizoen al weer op voorraad zijn durf ik niet te zeggen.Ik zou eerst even bellen.

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe skibril en kwam dit topic tegen. Voor zover ik alle topics in het verleden gelezen heb zijn de favo’s hier:
Oakley Flightdeck
Julbo Zebra
Anon M2
Smith I/O.

Ik heb een redelijk klein hoofd (ofwel de standaard versies van de brillen zien er nogal groot uit bij mij). Ik weet inmiddels dat de Flightdeck een XM variant heeft, welke wat kleiner is. Smith zou in dan op de I/OS uitkomen (dames model, maar in het zwart valt dat volgens mij toch niet op). Zijn er nog meer brillen in deze categorie?

Voorwaarden is dat het verwisselbare lenzen moeten zijn en dat deze (relatief) eenvoudig zijn te wisselen. Aanvullend vraagje zijn de lenzen van een merk universeel? Zijn bijv de Smith lenzen op zowel de I/O als de I/OS te zetten en de Flight desk lenzen ook op de flight desk XM???

alvast bedankt

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Nee, lenzen zijn niet universeel (d.w.z. een flight deck lens past niet op een flight deck xm frame en vice versa.)

Oakley Airbrake zou ook kunnen, die pas ik met mijn niet al te grote hoofd ook prima:)

Afgelopen voorjaar gekozen voor de Oakley Flight Deck XM met 2 soorten lenzen.
Voor de slechte omstandigheden de PRIZM HIGH PINK IRIDIUM en deze is vreselijk goed bevallen. Goed contrast en goed zicht, kon eigenlijk in alle (slechte) omstandigheden goed zien. Voor het betere weer een PRIZM SAPPHIRE IRIDIUM, ook deze is vreselijk goed bevallen. Met deze 2 lenzen kon ik eigenlijk in alle omstandigheden goed zien.
Bij zonnige omstandigheden kun je met een goede zonnebril ook prima skiën, maar bij sneeuwval/slecht zicht zou ik nu niet meer zonder willen.
Gr. Ruud

Anon M2

Ik heb die afgelopen seizoen gekocht, het wisselen van deze lenzen is echt fantastisch goed door middel van die magneetjes.
Zeer ruime keuze aan lenzen ook, al wacht je beter nog even deze te kopen, meeste is uitverkocht en de nieuwe zijn nog niet beschikbaar.
De bril is wel vrij breed wat een probleem kan geven met insijpelend water bij nat weer indien je helm niet voldoende oversteekt.

*bericht bewerkt door bartvwg op 21 aug 2019 13:07

Bla, bla, bla.

@Veenhoorn: mocht je wegens een klein hoofd de vrouwelijke variant van de Anon M2 willen bekijken dan is het de WM1.

Plaats een reactie