skiles geven in serfaus

hehoi,

Ik ben Jill en ik ben 17 jaar. Ik wil graag skiles geven in Oostenrijk en heb nu Serfaus boven aan mijn lijstje staan. Ik wil alleen wel graag in een gebied zitten waar niet al te oude mensen les geven. Nu snap ik dat er weinig skileraren/skileraressen zijn die 17 zijn maar het liefst wil ik wel een gebied waar wel veel mensen les geven rond de leeftijd 18-20 weet iemand of Serfaus hieraan voldoet? of zijn er nog andere leuke gebieden met jonge skileraren/skileraressen?

let me know!!!

In Serfaus is (in ieder geval in vakantieperiodes) 70% van de leraren tussen 17 en 22 jaar oud. @Jesper kan dit vast beamen.

*bericht bewerkt door GiGi op 10 mei 2018 22:59

In Serfaus is (in ieder geval in vakantieperiodes) 70% van de leraren tussen 17 en 22 jaar oud. @Jesper kan die vast beamen.

GiGi op 10 mei 2018 22:14

Klopt, ik ben er ook als 17 jarige heen gegaan en als je een beetje zelfstandig / volwassen bent is dat geen probleem en zul je er de tijd van je leven hebben.

Gang is alles

In Serfaus ga je veel leeftijdgenootjes vinden, misschien geen 17 maar dan vast wel 18 of 19.
Ik heb er zelf ook les gegeven. Erg naar mijn zin gehad daar. Ook een hele grote groep Nederlandse skileraren.

*bericht bewerkt door Anna86 op 11 mei 2018 08:42

Klopt, ik ben er ook als 17 jarige heen gegaan en als je een beetje zelfstandig / volwassen bent is dat geen probleem en zul je er de tijd van je leven hebben.

Jesper op 10 mei 2018 22:55

Helaas was onze Jesper zelf ook nog niet heel volwassen, en heeft geloof ik toch de tijd van zijn leven gehad, dus in beide gevallen is dit niet echt een probleem als 17 jarige ;)

Board or go home.

Hallo,

Hoe realistisch is je plan nog? Ik maak momenteel de overweging tussen verschillende skischolen? Kan iemand mij iets meer vertellen over hoe het er bij de skischool aan toe gaat? Is er altijd werk? Mag je met een änwarter alleen beginnende kinderen (mormlies) les geven of behoort bijvoorbeeld licht gevordend (beren) ook tot de mogelijkheid? Hoe is het met huisvesting. Ik ben 24 dus bijna te oud 🙀

Ezzie

@Ezzie_Winterberg

Bij de overweging voor een skischool is het handig om met een aantal dingen rekening te houden, ik noem er hier een paar:

  • Ligt de skischool in een gebied waar jij jezelf een heel seizoen kunt vermaken?
  • Krijg je een accommodatie van de skischool of moet je dit zelf regelen?
  • Moet je betalen voor je accommodatie of zit dit erbij in?
  • Ligt de accommodatie in het dorp zelf of zit je ergens erbuiten?
  • Krijg jij een vast bedrag per maand of betalen ze alleen de uren uit die je gewerkt hebt?
  • Zijn er lerarentrainingen om je eigen vaardigheid te verbeteren?
    Dit zijn een aantal vragen die mij nu even te binnen schieten.

Met een anwarter mag je lesgeven aan beginners en licht gevorderen. Afhankelijk van jouw skischool, het aanbod, je eigen inzet etc. geef je groepslessen aan kinderen en volwassenen of priveles.
Ook weer afhankelijk van het aanbod en je eigen inzet zul je wel/niet werk hebben in de rustigere weken.

En met 24 ben je zeker niet te oud;)

Thank God summer is over!

Hallo,

Hoe realistisch is je plan nog? Ik maak momenteel de overweging tussen verschillende skischolen? Kan iemand mij iets meer vertellen over hoe het er bij de skischool aan toe gaat? Is er altijd werk? Mag je met een änwarter alleen beginnende kinderen (mormlies) les geven of behoort bijvoorbeeld licht gevordend (beren) ook tot de mogelijkheid? Hoe is het met huisvesting. Ik ben 24 dus bijna te oud 🙀

Ezzie_Winterberg op 20 aug 2018 14:03

Bij skischool Serfaus is er eigenlijk altijd wel werk.
Het is een hele grote skischool, s ochtends ga je vroeg de berg op, dan wacht je allemaal tot er omgeroepen wie welke groep, altijd spannend welk niveau je dan mag geven.Dan wacht je tot je kinderen aankomen en ga je les geven, in de middag loop je met 4 dienbladen opelkaar voer te halen voor de kinderen en jezelf.
1x in de week krijg je een uurtje zelf les.
Ik gaf meestal les aan 6-9 jarige. En als ik weer een weekje een paar kinderen verloren had kon ik de week daarna het Kinderland in
Huisvestiging krijg je er ook, dat is er best goed geregeld.

Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties. Heb besloten naar Sölden te gaan, voor t eerste seizoen. Het contact met de skischool is tot nu toe super verlopen, en het gevoel erbij is top.
Ik wens iedereen een prettig seizoen

Ezzie

Hallo,

Hoe realistisch is je plan nog? Ik maak momenteel de overweging tussen verschillende skischolen? Kan iemand mij iets meer vertellen over hoe het er bij de skischool aan toe gaat? Is er altijd werk? Mag je met een änwarter alleen beginnende kinderen (mormlies) les geven of behoort bijvoorbeeld licht gevordend (beren) ook tot de mogelijkheid? Hoe is het met huisvesting. Ik ben 24 dus bijna te oud 🙀

Ezzie_Winterberg op 20 aug 2018 14:03

Bij skischool Serfaus is er eigenlijk altijd wel werk.
Het is een hele grote skischool, s ochtends ga je vroeg de berg op, dan wacht je allemaal tot er omgeroepen wie welke groep, altijd spannend welk niveau je dan mag geven.Dan wacht je tot je kinderen aankomen en ga je les geven, in de middag loop je met 4 dienbladen opelkaar voer te halen voor de kinderen en jezelf.
1x in de week krijg je een uurtje zelf les.
Ik gaf meestal les aan 6-9 jarige. En als ik weer een weekje een paar kinderen verloren had kon ik de week daarna het Kinderland in
Huisvestiging krijg je er ook, dat is er best goed geregeld.

Anna86 op 20 aug 2018 22:46

Haha zo was het nou eenmaal wel. Maarja het was om 4u altijd wel een feest na die tijd en de zaterdagen zijn goddelijk.

Tip, verkoop jezelf in de skischool. En als het in januari rustig is kun je ervoor kiezen om 3 weken vrij te krijgen en lekker te trainen en zelf te skien.

Super bedankt allemaal voor de reacties.
Heb een passende skischool in Soelden gevonden.
Mijn insteek voor aankomende winter is dat ik graag veel wil leren en mezelf wil ontwikkelen. Bij een skischool “voer” halen is geloof ik niet helemaal dat wat ik zoek. Ik bedank jullie voor de fijne reacties en wens iedereen een prettig seizoen!

Ezzie

Hii allemaal, ik wil misschien ook les gaan geven in Serfaus. Kan iemand me vertellen hoe de accommodatie geregeld is? Zit je bijvoorbeeld met alle skileraren in 1 gebouw, ligt het dichtbij de skischool en is het (redelijk) verzorgd ? En hoeveel zou je verdienen als Antwärter leraar ?
Groetjess

Hallo,

Hoe realistisch is je plan nog? Ik maak momenteel de overweging tussen verschillende skischolen? Kan iemand mij iets meer vertellen over hoe het er bij de skischool aan toe gaat? Is er altijd werk? Mag je met een änwarter alleen beginnende kinderen (mormlies) les geven of behoort bijvoorbeeld licht gevordend (beren) ook tot de mogelijkheid? Hoe is het met huisvesting. Ik ben 24 dus bijna te oud 🙀

Ezzie_Winterberg op 20 aug 2018 14:03

Bij skischool Serfaus is er eigenlijk altijd wel werk.
Het is een hele grote skischool, s ochtends ga je vroeg de berg op, dan wacht je allemaal tot er omgeroepen wie welke groep, altijd spannend welk niveau je dan mag geven.Dan wacht je tot je kinderen aankomen en ga je les geven, in de middag loop je met 4 dienbladen opelkaar voer te halen voor de kinderen en jezelf.
1x in de week krijg je een uurtje zelf les.
Ik gaf meestal les aan 6-9 jarige. En als ik weer een weekje een paar kinderen verloren had kon ik de week daarna het Kinderland in
Huisvestiging krijg je er ook, dat is er best goed geregeld.

Anna86 op 20 aug 2018 22:46

Kun je me misschien meer vertellen over hoe de accomodatie is? Zit je met zn alle in een skilerarenhuis en is het dicht bij de skischool? En hoe is t loon in serfaus als antwärter leraar ? 😊

Plaats een reactie