Gebruikers Yuge-app (Paradiski) gevraagd

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Ik ben opzoek naar gebruikers van de Yuge-app in Paradiski. Ik zou jullie graag wat vragen willen stellen over deze app en hoe jullie deze (al dan niet) hebben gebruikt. Ook als je hem alleen hebt gedownload en nooit echt hebt gebruikt zou ik wat vragen willen stellen.

Graag reactie per PM of mail (rogier@wintersporters.nl)

Click. Click. Peace

Gedownload maar nooit gebruikt omdat 'ie vond dat mijn skipas niet geldig was afgelopen Kerst in Les Arcs

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Amai dit ziet er echt wel cool uit als dit goed werkt.

@Rogier wat zou je willen vragen over deze app?

Gebruik je de app vaak tijdens een skidag? Waarom wel / niet?

Waar gebruik je de app het meeste voor?

Gebruik je de app ook om in real-time de drukte bij de liften in de gaten te houden? Zo ja gebruik je deze info om daar je planning op aan te passen? Waarom niet, als je deze functie niet gebruikt.

Click. Click. Peace

Deze 2 jaar terug gebruikt toen we in La Plagne verbleven.
Gebruikte deze enkel voor de foto en video functie en het weerbericht.
Scanning van je Skipas op de locatie van de camera en dan kwam dit mooi in de app te staan.
Ook vond ik het handig om op het einde van de dag te zien welke kleuren van pistes ik gedaan had.
Werkte wel niet even vlot altijd ( Moest bijna de volledige piste doen tegen hij deze meetelde).
Het systeem van de badges was wel leuk maar daar bleef het ook vooral bij.(Opnieuw zelfde opmerking als het vorige)
Soms wel gebruikt voor drukte bij de liften te bekijken maar niet bij alle liften stond er een real-time icoontje.
Voor tracking van vrienden deze toen nog niet gebruikt omdat de roaming nog niet was afgeschaft toen.
In de zomer passen ze de app aan voor mountainbike en trailrunning maar verrassend genoeg geen wandelroutes in te vinden (Was toch ahzo vorige zomer nog )

Goede info

Soms wel gebruikt voor drukte bij de liften te bekijken maar niet bij alle liften stond er een real-time icoontje.

En wekte dat dan wel? Heb je er soms je plannen op aangepast?

En zou je nu zonder roaming tracking wel gebruiken?

*bericht bewerkt door Rogier op 29 mei 2018 23:09

Click. Click. Peace

Goede info

Soms wel gebruikt voor drukte bij de liften te bekijken maar niet bij alle liften stond er een real-time icoontje.

En wekte dat dan wel? Heb je er soms je plannen op aangepast?

En zou je nu zonder roaming tracking wel gebruiken?

Rogier op 29 mei 2018 23:09

De liften die real time info toonden vond ik meestal wel correct enkel vergat ik soms om deze info te gebruiken.
( Was ook het eerste jaar dat ze reclame maakte aan de liften voor de app )
Een keer redelijk moeten aanschuiven terwijl ik dit in de App kon zien dat het icoontje rood was zucht
De dagen erna toch met een half oog de info gevolgd en inderdaad soms een andere lift genomen hierdoor.
Wat ook wel een probleem was met de real-time info dat je dataroaming nodig had ( Toevallig had ik een Frans simkaart met data.) Gratis Wifi wel beschikbaar bij de liften maar dan stond je al aan te schuiven ipv te vermijden.
Ik zou waarschijnlijk nu wel de tracking gebruiken mits ik terug in groep op reis zou gaan en de niveau’s anders zijn, maar momenteel ga ik enkel met de vriendin en we blijven altijd samen :)
Nog snel erbij zetten dat het batterij gebruik van de app in tracking modus nog goed mee viel, ik haalde zonder probleem het einde van de dag.
Ook heb ik een keer naar de Bellecote gletsjer geweest omdat de app aangaf dat er daar een event was tijdens ons ontbijt in het appartement.
Hierbij ook nog 2 foto’s van plaatsen dat je een foto kon maken ( Via een piepgeluid wist je ongeveer wanneer je moest lachen ;) )
Grappig weetje toen ik bij de engel stond in de zomer erna kon ik rechtstreeks verbinding maken met de camera zonder de app te gebruiken en foto’s nemen( was precies ook de bedoeling aan de uitleg te zien ;) )

null
null

*bericht bewerkt door ClaeysJens op 30 mei 2018 00:11

Wat ook wel een probleem was met de real-time info dat je dataroaming nodig had ( Toevallig had ik een Frans simkaart met data.) Gratis Wifi wel beschikbaar bij de liften maar dan stond je al aan te schuiven ipv te vermijden.

jensclaeys op 30 mei 2018 00:10

Sinds vorig jaar juni (?) valt dataroaming gewoon in je bundel en betaal je net zoveel voor een gb in Nederland als in België als in Frankrijk of Oostenrijk.
Het verbruik viel me alleszins mee. Dus het is ook niet zo dat je (als je een kleine bundel hebt afgesloten bij je abonnement) je ineens heel veel meer gaat gebruiken en dus duurdere gb’s moet afrekenen.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik heb afgelopen winter de Yuge app in Les Arcs en La Plagne ook gebruikt.

De belangrijkste reden was de foto-functie. In bepaalde liften wordt er foto van je gemaakt. Dit is vergelijkbaar met een foto bij een attractie in een pretpark. Als je uit de lift komt kan je je foto bij een kastje selecteren en via je ski-pasnummer opslaan. Ook staan er op bepaalde plekken camera’s waar je kan poseren en via je ski-pas een foto kan laten nemen.

Er blijken ook nog plaatsen te zijn waar je een video kan laten maken, maar die hebben we niet gezien (ook niet naar gezocht). Om de gemaakte foto’s en video’s te kunnen bekijken moest de Yuge app worden gedownload. Het was wel leuk om deze foto’s te zien en naar de thuisblijvers door te sturen.

Via de Yuge app kan je ook nog een tracking programmaatje starten. Zo kan je achteraf zien welke route, welke afstand, hoeveel hoogtemeters, welke maximum snelheid en gemiddelde snelheid je hebt geskied. Dit was op zich wel leuk om te zien, maar zelf vind ik dat niet zo belangrijk… Ik heb het tracking programma daarom maar 1 dag aan gehad. Het nadeel is wel dat je alleen je totale afgelegde afstand kan zien dus inclusief de liften. Je afgelegde ski-kilometers kan je helaas niet zien Het programma verbruikt wel wat extra batterij maar niet storend.

In Les Arcs kan je op een piste je snelheid laten meten. Wat ik wel opvallend vond dat de gemeten maximum snelheid praktisch hetzelfde was als op de Yuge app. Het zicht was die dag niet zo goed dus hebben we op andere pistes niet sneller geskied.

Via het tracking systeem kan je ook badges verdienen door blijkbaar bepaalde pistes of bepaalde afstanden af te leggen. Dat is vast heel leuk voor kinderen maar mij maak je niet blij met een bagde ‘mountaineer’ en ‘falcon’ :)

De functie om te zien of een lift druk is heb ik niet gebruikt. Want meestal heb je er niet zo veel aan als je in Vallandry zit om te weten dat de lift in Arcs 2000 op dat moment niet druk is.

Ik heb wel gebruik gemaakt van de webcams van de Yuge APP om te zien of het zicht op de hogere pistes beter of slechter werd (zoals vaak in ons geval.) Maar dat zou ook via de ‘gewone’webcams mogelijk zijn.

De overige functies zoals kaartjes, restaurant of activiteiten suggesties heb ik nog wel bekeken maar geen gebruik van gemaakt.

Samenvattend : Ik heb de app alleen gedownload om toegang tot de foto’s te kunnen krijgen.

Ik moet wel toegeven dat ik sowieso weinig apps op mijn telefoon heb staan. Ik ben nog een beetje ‘old-school’. Ik bekijk ook liever een papieren kaartje dan dat ik op mijn telefoon schermpje moet kijken.

Wat ook wel een probleem was met de real-time info dat je dataroaming nodig had ( Toevallig had ik een Frans simkaart met data.) Gratis Wifi wel beschikbaar bij de liften maar dan stond je al aan te schuiven ipv te vermijden.

jensclaeys op 30 mei 2018 00:10

Sinds vorig jaar juni (?) valt dataroaming gewoon in je bundel en betaal je net zoveel voor een gb in Nederland als in België als in Frankrijk of Oostenrijk.
Het verbruik viel me alleszins mee. Dus het is ook niet zo dat je (als je een kleine bundel hebt afgesloten bij je abonnement) je ineens heel veel meer gaat gebruiken en dus duurdere gb’s moet afrekenen.

Veenhoorn op 30 mei 2018 12:01

Ik gebruikte de app 2 jaar geleden dan was dit nog niet en wou geen risico nemen kwa mobiele data op dat moment ;)

De app verbruikt geen data, ook bijna geen GSMenergie en geeft enkel de afgelegde km weer zonder de liften mee te tellen. Ik gebruik de app al 3 jaar. Ik ben een kilometerfreter en ik hou van testjes: ong 250 km is mijn record in paradiski. De dag erna maar 70 km, rot benen. Is eigenlijk mijn gemiddelde per dag, 150 km

Ik vond de app vooral handig vanwege de routeplanner om van A naar B te gaan. En welke liften je moest nemen.

Een ander voordeel vind ik dat je in groepsverband met de track and trace, kunt zien waar de groepsleden of losse groepjes zijn. Zeer handig als je ergens in het gebied een lunchplek hebt afgesproken om te zien waar de rest is. Of om aan te haken bij een ander groepje.

De info over de drukte bij de liften heb ik persoonlijk niet gebruikt. Als je de gletsjers wilt bereiken sta je altijd in de rij te wachten.

De tools om snelheid en km te meten vind ik persoonlijk niet zo boeiend. De fotomogelijkheden vind ik ook niet zo interessant om te gebruiken.

Plaats een reactie