Wintersport Inside (deel 2)

Allé @Tiny-M…hand in hand met @Skimams want die durft alles.

dan58 op 11 jan 2019 10:13

Ik ben geen snowboarder😁 heb alleen een Burton Throwback voor de lol.
Dit zeggende bedenk ik me dat ik momenteel ook ff een tijdje geen skiër ben🙈🤣

mama on a mission in the snow

En dan nog meer brokken zeker…
Die moet nu al compleet in de bubblewrap om een beetje heel te blijven.

Tiny-M op 11 jan 2019 10:45

😁 true. Nou ja, ik lééf🙈 en maak zo nu en dan wat brokken hahaha

mama on a mission in the snow

Ik ken een parachutist die zijn been heeft gebroken.
Bij het uit de auto tillen van zijn parachute.
Moraal van dit verhaal: de vlakke grond is gevaarlijker dan een zwarte buckelpiste 😉

Ik ken een parachutist die zijn been heeft gebroken.
Bij het uit de auto tillen van zijn parachute.
Moraal van dit verhaal: de vlakke grond is gevaarlijker dan een zwarte buckelpiste 😉

DrPhil op 11 jan 2019 14:07

En daar ging het niet eens mis…

Ik bedoelde dus dat skiën minder risico oplevert dan wandelen 😉

Ik ken een parachutist die zijn been heeft gebroken.
Bij het uit de auto tillen van zijn parachute.
Moraal van dit verhaal: de vlakke grond is gevaarlijker dan een zwarte buckelpiste 😉

DrPhil op 11 jan 2019 14:07

Nou is de grond ook het grootste gevaar bij parachutespringen…

Ik ken een parachutist die zijn been heeft gebroken.
Bij het uit de auto tillen van zijn parachute.
Moraal van dit verhaal: de vlakke grond is gevaarlijker dan een zwarte buckelpiste 😉

DrPhil op 11 jan 2019 14:07

Whut? Hoe deed hij dat?

mama on a mission in the snow

Gleed uit.

Da’s kunst.

Bla, bla, bla.

Beetje net als jij @Skimams , ook al zo’n pechvogel.

Mijn pijnlijkste val was ook op een onhandig moment, twijfel nog steeds of het fysiek meer pijn deed of dat het m’n ego was die zo’n klap heeft gehad.

Ja beter doe ik mijn bubblewrap aan en ga ik voortaan rustig in een heli zitten en wat springstof naar beneden gooien. Ik ga omscholen.
Die gasten moeten een heerlijke dag hebben vandaag.

mama on a mission in the snow

@Skimams

da’s niks voor jou Skimams dan kom je met je vingers tussen de wieken.

“Stay on the ground”

Born to run. B.S.

Ik zie het helemaal voor me. Close-up van de helicopter. @skimams gooit de staaf dynamiet uit de deuropening. Vergeet echter los te laten en valt met staaf en al naar beneden. Volgende shot. @skimams kijkt verdwaasd om zich heen, ingesloten door drie meter hoge sneeuwmuren. En de lont van de staaf dynamiet, zo’n lang eind, knispert en sist, terwijl de vonken ervan af vliegen. Als ze met haar laatste restje adem nét op tijd de lont heeft uitgeblazen, de klok staat stil op 0,5 seconde, valt de helicopter op haar hoofd 🥴
(Sorry @skimams😉)

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 jan 2019 17:02

Hahahahaaaa you made my day @DrPhil 🤣👍🏼👍🏼

mama on a mission in the snow

@Shane je bent weer bereikbaar lees ik. Hoe bevalt het daar tot nog toe?

mama on a mission in the snow

Helaas @Skimams, een gedwongen langer verblijf lijkt er niet in te zitten 😉. Vandaag was het echt genieten. Kaiserwetter en de beste pistecondities die je maar kan bedenken. Afgelopen dagen waren overigens ook leuk, ondanks heel weinig skien, toch heel veel plezier gehad in de sneeuw.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Da’s jammer @Shane 😜 Maar fijn dat het nu weer prachtig weer is! Genietze!

mama on a mission in the snow

Wat zijn dat toch mooie afleveringen van Andere Tijden Sport.

@DrPhil

Ik heb al moeite om in “deze tijd” wat sport te doen.😁😝

Born to run. B.S.

Net de aflevering gekeken van Rudi Lubbers tegen Muhammad Ali. Deed het best aardig. 1973, zelfs voor mijn tijd. Mooi om te zien. En dan jammer dat hij nu in een busje leeft in Bulgarije en zijn tanden poetst in een beek. Indrukwekkend portret.

En dan maak ik me druk om welke ski ik zal kopen.

Net de aflevering gekeken van Rudi Lubbers tegen Muhammad Ali. Deed het best aardig. 1973, zelfs voor mijn tijd. Mooi om te zien. En dan jammer dat hij nu in een busje leeft in Bulgarije en zijn tanden poetst in een beek. Indrukwekkend portret.

DrPhil op 27 jan 2019 23:12

Niet wetende of hij de winter zal overleven.
Had nog nooit van hem gehoord maar toch helemaal af kunnen kijken. Zo slecht deed hij het nog niet tegen Clay

Übung macht den meister!!!
Born to run. B.S.

Straks ook nog kijken naar Andere tijden sport @DrPhil?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zeker!

Wat een held he!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat een held he!

Shane op 17 feb 2019 23:54

Over welke fantastische wintersporter hebben jullie het?

Übung macht den meister!!!

Wielloem…

I can stick uphill ice, on my saucer...
Born to run. B.S.

Ik zie een slalomlat, een multiradius sl/gs, all mountains, een all mountain race en een allround piste ski… Waarom dacht je dat je er bijna was?

Shane op 4 mrt 2019 23:25

@Shane Sorry, een beetje off topic. Ik gooi de knuppel maar eens in het hoenderhok. Wat is dat eigenlijk ‘all mountain’? Het is een term die te veel gebruikt wordt, met name door fabrikanten. Het zijn in het algemeen sk’s met meer float waar mee je ook de diepere sneeuw in kan (helaas ligt er echter meestal geen verse sneeuw). Er is wel degelijk een trade off, dat verklaart de ‘net niet’ ervaring op andere ondergronden. Het doet een beetje vermoeden dat een all mountain een one fits all ski is. Dat is het helaas niet!
De Stöckli Laser AX wordt bijvoorbeeld ook gepitched als een all mountain. Voor mij was het meer een ski die tussen een consumenten SL en GS in zat met iets meer float. Voor de diepe sneeuw is een Freeride echt beter geschikt. Laten we nu niet de zaken overdrijven, met een GS en SL lat (zelfs met een ‘Hello Kitty’ lat) kan je, zij het met meer moeite, ook de diepe sneeuw in.
Als je naar de verkoop cijfers van de so-called all mountains kijkt lijkt het net of 50% van ons buiten de piste bezig is. Ik durf zelfs te stellen dat een groot deel van de all mountain ski’s nooit diepe sneeuw ziet.
Ik ben dus van mening dat ‘all mountain’ overated is.

Greetz,
D

dokteruk op 5 mrt 2019 09:07

Voordat we weer 20 posts verder zijn in een topic van iemand die ski’s zoekt @Dokteruk, maar even hier verder ;).

All mountain is natuurlijk een bijzonder brede categorie met daarin heel erg verschillende ski’s, met een aantal die er volgens mij alleen vanwege de breedte onder de voet in geplaatst worden. Je moet ze ergens indelen he ;).
Maar wanneer je accepteert dat One fits all eigenlijk altijd een beetje compromis is in de uitersten (poeder versus harde pistes) dan vind ik de naam helemaal niet verkeerd. Los daarvan snap ik persoonlijk de populariteit van de allmountain juist heel goed en dat heeft niets met offpiste te maken. Gemiddeld genomen zijn ze maar net wat breder onder de voet, zeg even 74 tot 84mm en komen in meer of mindere mate met rocker en dat maakt het skien voor veel mensen gewoon heel wat makkelijker en veiliger, omdat ze de ski’s voornamelijk pivoteren. Tailkicken, zoals ik dat noem, is de techniek die ik het meest op de pistes zie, zeker in vakantietijd. En dat is op een vergevingsgezinde allmountain met een lekkere portie rocker (nieuwe Experience lijn bv.) gewoon echt veel eenvoudiger. In hoopjes, verse sneeuw en slush wordt dat voordeel zelfs nog vermenigvuldigd.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie