Wintersport Inside (deel 2)

Nu weer wel. Net niet meer omdat het te complex zou zijn. Dongfeng staat nu al op 8 mijl.

Van 14 mijl naar inmiddels 8 in een klein uurtje (Dongfeng)… dat gaat toch wel hard volgens mij?

I can stick uphill ice, on my saucer...

VMG vergelijken is onzinnig in verschillende rakken. Zodra de westelijke groep weer gegijpt is, en netje parralel aan het lijntje vaart, ziet dat er weer heel anders uit.

GiGi op 24 jun 2018 14:27

daarom schreef ik ook: over de andere boeg.
Waar ze nu weer over liggen.
VMG van Dongfeng is 13,6, mapfre 11.
Ik zou niet weten wat er mis met VMG in dit soort situaties.

Met een verschil van 2,6 in de VMG ga je een achterstand van 8 mijl dus inlopen in 3 uur. Voor die tijd zijn ze al gefinished denk ik.

Met een verschil van 2,6 in de VMG ga je een achterstand van 8 mijl dus inlopen in 3 uur. Voor die tijd zijn ze al gefinished denk ik.

GiGi op 24 jun 2018 14:37

zekers. Maar de VMG over de andere boeg is maar 2. En die schattingen over de onderlinge afstand zijn erg onbetrouwbaar.

Dongfeng lag vanochtend op papier 46 mijl achter.

Voor de meelezers: VMG is simpel gezegd de snelheid in de richting van het doel.

Nog 2 minuten en dan gaan we LIVE: https://www.volvooceanrace.com/en/live.html

De leidinggevende van huize Shane is ter plekke. Krijgt het aanbod om op een Rhib te stappen om de vloot tegemoet te varen en de finish vanaf het water te volgen. Slaat aanbod af… 🤦🏼‍♂️

*bericht bewerkt door Shane op 24 jun 2018 15:40

I can stick uphill ice, on my saucer...

De leidinggevende van huize Shane is niet goed snik. (Wie dat ook is, dat wist ik eigenlijk al ;))

Hallo, weet je wel hoe hard het waait hier? Iedereen wordt zeeziek. Bovendien hebben ze geen wijn aan boord en ik zit nu ook op een leuk plekje.

De Leidinggevende op 24 jun 2018 15:30

😁. Maar inderdaad @GiGi, niet goed snik 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het is wel lekker spannend zo, al ben ik bang dat Brunel 3e gaat worden. De Brunel heeft bij ons op het werk nog aan de kade gelegen ivm sponsoring. Wat mij toen opviel was dat de boot eigenlijk veel kleiner was dan dat ik verwachtte.

Born to Ride

Dongfeng wordt nu op 1 mijl gegeven.
Ik zeg niks.

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 jun 2018 16:03

Ik hou het lekker bij f1 kijken vandaag

Meerdere schermen aan 😀. Dongfeng gaat dik winnen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Verdiend. Overall qua tijd ook de snelste.

Toch maar goed dat ik geen oceaanzeiler ben geworden: ik ben echt ruk in die lange-afstands strategie en… SAAI.

Doe mij maar stadium racing en matchracen.

Maar felicitaties aan Dongfeng en onze ‘eigen’ Carolijn Brouwer. De eerste Nederlandse dame die de Volvo Ocean Race wint.

Saai? Ultraspannend.

Zo, verblijven voor de kerstvakantietrip in Italië zijn geboekt. 14 dagen skiën in Livigno, Bormio, Santa Caterina (als daar ook de worldcup neerstrijkt; even uitchecken), Aprica, Passo del Tonale, Peio, Madonna di Campiglio, Marilleva, Folgarida, Pinzolo, Paganella…

Zover ben ik nog niet hoor… moet nog maar eens bekijken waar en wanneer we allemaal naartoe gaan komend seizoen.

Voor de Kerstvakantie moet je er qua verblijf vroeg bij zijn. Zeker in Bormio op het moment dat daar ook het wereldbekercircus neerstrijkt.

*bericht bewerkt door GiGi op 03 jul 2018 13:11

Plannen, plannen, plannen,… ik krijg er stress van. :p

Begin november shortski Pitztaler gletscher ligt al vast.
Wat nu nog haast heeft is de 2e week van de kerstvakantie, de andere zijn voor augustus.

Bla, bla, bla.

Ik wacht nog even rustig af wat er allemaal gaat komen! Richting oktober/november is wel vroeg genoeg, wij gaan toch buiten de schoolvakanties, nu kan het nog!

Hoi, lang niet meer op deze site geweest. Wie zijn idee was het om het kopje ‘vereniging’ op het oude ‘forum’ plekje te plaatsen? Maakt het wel in één keer erg commercieel… Ik stel voor om het gewoon weer ouderwets terug te plaatsen.

A winter without powder isn't a winter!

Snap t ook niet

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/1fc3629ba051c6eec16113d8...
Proef

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/1fc3629ba051c6eec16113d8...
Proef

DrPhil op 1 aug 2018 21:14

Poeder proeven?

Inmiddels wel een vrij week voor december uitgezocht. Wordt wel last minute waar de sneeuw er het beste bij ligt. Wellicht in september toch ook nog maar even naar Zermatt.

Proef hoe de foto opent als je er op klikt. Hij opent te klein.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/1fc3629ba051c6eec16113d8...
Proef

DrPhil op 1 aug 2018 21:14

Poeder proeven?

Inmiddels wel een vrij week voor december uitgezocht. Wordt wel last minute waar de sneeuw er het beste bij ligt. Wellicht in september toch ook nog maar even naar Zermatt.

Tiny-M op 1 aug 2018 21:37

Is dan wel heel weinig open!

Plaats een reactie