Wintersport Inside (deel 2)

Moet alle gespijbelde uren inhalen.

DrPhil op 5 jun 2019 12:14

Straks is @Shane vaker op school dan vroegah!

Jullie denken allemaal zo klein…

Als je een baan wil van minimaal 300 meter lang en minimaal 15 graden steil (ter vergelijking: Zoetermeer is zo lang en is op het steile stuk ongeveer 12 graden steil), moet je toch een hoogteverschil van 78 meter hebben.

@Dan58 is het ook normaal dat het halve publiek als zoutzakken zitten en staan te kijken en luisteren?
Bijzonder moment toen metallica in het Nederlands bloed zweet en tranen gingen spelen en zingen 😀 daarna kwam het wel los bij vele.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Is de enquête over het al dan niet aanschaffen van een hulpraket voor vlakke stukken er alweer ervan afgegooid? Het leken me ook gekke vragen.

Vandaag is het de langste dag van het jaar. Het aftellen naar de kortste dag van het jaar - en dus de winter - kan beginnen!

voor volgende week geven ze al >35°C onder thermometerhut.
ideaal om de skis te waxen zonder hotbox?

Glide on!

voor volgende week geven ze al >35°C onder thermometerhut.
ideaal om de skis te waxen zonder hotbox?

Vivace op 21 jun 2019 12:44

Ik ga maar eens waterskiën met dat soort temperaturen

En wat denken jullie wordt het echt mega heet of gaat het allemaal met een sisser aflopen? Waar bijvoorbeeld buienradar hier voor de komende week maximaal een zinderende 36 graden voorspelt heeft Weeronline het over maximaal 27 graden.

Born to Ride

'Hier' is in jouw geval min of meer aan de kust, toch? Als het land overdag maar hard genoeg opwarmt, kan in de middag een verkoelende zeewind ontstaan. Dus de definitie van 'middagtemperatuur' is hier al lastig, en dan is er ook nog het verschil tussen warm, drukkend en windstil vs diezelfde warme lucht met een zeewindje erbij. Dat voelt toch heel anders… En die wind is in Nederland niet altijd even goed te voorspellen en niet uit de data te halen die als basis worden gebruikt voor die voorspellingen geloof ik. Dus dan gaan weerapps het moeilijk krijgen…

En als je 's avonds wat op de BBQ gooit, is die sisser gegarandeerd ;)

*bericht bewerkt door GiGi op 22 jun 2019 16:40

Dat het warm gaat worden staat wel vast zeker? 35 of 40 maakt mij geen fluit uit eerlijk gezegd. 🙄 Ik ben niet zo voor records. 😉
Het gaat vermoeiend worden, lange terrasjesavonden en korte nachten en pokkeveel werk. 🤔
En waarschijnlijk een stevige dosis drank met al dat terrasjesdoen. 😜
Nu ja, het is zomer voor iets en voor we het weten is het weer grijs, nat, koud en saai. 😂

Bla, bla, bla.

Misschien wel een ideaal moment om nu eens eindelijk een skijas aan te schaffen. 🙄🤔🧐

Bla, bla, bla.

Het is inderdaad aan de kust en er wil wel regelmatig een zeewind opsteken. Maar met zo’n krachtige stroming uit het zuidoosten is het maar de vraag of dat er van gaat komen. Maar 9 graden verschil tussen 2 modellen is nogal erg veel. Het verschil tussen lekker en niet lekker warm. De barbecue zal inderdaad wel lekker vaak aan gaan. Heerlijk lange avonden op het strand met een goed stuk vlees en een koud biertje is niet heel vervelend.

Born to Ride

Brrrrr, wonen aan de kust! ☹
Ijskoud in de zomer en snikheet in de winter. 🙃
Geef mij maar het Limburgse continentale klimaat. 😎

Bla, bla, bla.

Brrrrr, wonen aan de kust! ☹
Ijskoud in de zomer en snikheet in de winter. 🙃
Geef mij maar het Limburgse continentale klimaat. 😎

bartvwg op 22 jun 2019 17:36

Kom dan eens naar LA NORMA😍☃️
Das pas het hele jaar genieten💪😎☃️

LA NORMA😍☃️

Brrrrr, wonen aan de kust! ☹
Ijskoud in de zomer en snikheet in de winter. 🙃
Geef mij maar het Limburgse continentale klimaat. 😎

bartvwg op 22 jun 2019 17:36

Heerlijk om s’avonds in een afgekoelde kamer in slaap te vallen ipv uit je bed te drijven van de hitte.

Born to Ride

Het schijnt (las ik) wel vreemd te worden komende dagen. Maandag en dinsdag overal warm, maar daarna aan de kust de wind vanaf zee (dus koud) en in Limburg juist warme wind uit Duitsland. We zien het wel.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Brrrrr, wonen aan de kust! ☹

Ijskoud in de zomer en snikheet in de winter. 🙃
Geef mij maar het Limburgse continentale klimaat. 😎

bartvwg op 22 jun 2019 17:36

Kom dan eens naar LA NORMA😍☃️
Das pas het hele jaar genieten💪😎☃️

Piefke op 22 jun 2019 20:32

Het wordt Andalucia dit jaar. 😉
Schijnt ook niet frisjes te zijn. 🤔😜

Bla, bla, bla.

Brrrrr, wonen aan de kust! ☹

Ijskoud in de zomer en snikheet in de winter. 🙃
Geef mij maar het Limburgse continentale klimaat. 😎

bartvwg op 22 jun 2019 17:36

Kom dan eens naar LA NORMA😍☃️
Das pas het hele jaar genieten💪😎☃️

Piefke op 22 jun 2019 20:32

Het wordt Andalucia dit jaar. 😉
Schijnt ook niet frisjes te zijn. 🤔😜

bartvwg op 22 jun 2019 21:06

Klinkt meer als dat sausje wat heerlijk is over gebakken spek😋😋

LA NORMA😍☃️

Waar het hier heel warm wordt is het in delen van noord Amerika weer extreem koud. Onder andere 60cm sneeuw in Colorado. Een record van de afgelopen 91 jaar…
https://www.pzc.nl/buitenland/amerikaanse-staat-colorado-ver…

Born to Ride

Waar het hier heel warm wordt is het in delen van noord Amerika weer extreem koud. Onder andere 60cm sneeuw in Colorado. Een record van de afgelopen 91 jaar…
https://www.pzc.nl/buitenland/amerikaanse-staat-colorado-ver…

Matthias123 op 23 jun 2019 05:09

Nu ook nog zo’n laag voor de Europese bergen.
Heeft iemand toevallig het 06nummer van de weer goden?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

0900-ROEL toch?

Waar het hier heel warm wordt is het in delen van noord Amerika weer extreem koud. Onder andere 60cm sneeuw in Colorado. Een record van de afgelopen 91 jaar…

https://www.pzc.nl/buitenland/amerikaanse-staat-colorado-ver…

Matthias123 op 23 jun 2019 05:09

Nu ook nog zo’n laag voor de Europese bergen.
Heeft iemand toevallig het 06nummer van de weer goden?

Birdheart op 23 jun 2019 13:12

Op de Stelvio sneeuwde het gisteren ook hoor. 😉

Bla, bla, bla.

En op de Marmolada…

Ondertussen is Maarten van der Weijden nog maar dik 10 km van Leeuwarden. Groot respect voor zijn mentale en fysieke monsterprestatie: de Friese Elfstedentocht zwemmen met minimale pauze en slaap. Als hij het haalt (en ook als hij het niet haalt) diep respect.

Wat een kanjer, die gast.
Ik heb net even hier voor de deur een halfuurtje gezwommen. Dat is ook open water. Krijg je nog meer respect voor zijn prestatie.
Ik zag trouwens dat hij ook het 24u wereldrecord heeft. En dat hij toen nog 12u extra is doorgezwommen, als training 😀😀

@GiGi Helemaal mee eens. Door het een tweede keer te proberen vind ik het nog moediger. Echt heel knap. Ik ben al blij als ik een bergmeertje van een paar honderd meter over zwem :-) ik kan er met mijn gedachten amper bij wat een prestatie dit is…

Click. Click. Peace

Geweldige prestatie zeg!!! Nog 7km te gaan, het gaat lukken! 👍💪

Bla, bla, bla.

Waar een wil is , is een (water)weg.
Toppie van die gast…onmenselijke prestatie. 👌👍

Born to run. B.S.
Mr. Slow

Haha, van Milaan naar Cortina is 4,5 uur rijden. Dan kunnen we in 2030 ook Heerenveen en Winterberg inschrijven!

Plaats een reactie