Wintersport Inside (deel 2)

Van mij mogen dergelijke landen toegevoegd worden, hoe meer mensen daar gaan skiën, hoe minder daar waar ik ga. 🙂
Verder lees ik wel graag verslagjes uit dergelijke landen maar vind ik me te oud (en te lui) om er zelf nog naar toe te trekken.
Het avontuurlijke gaat er wat uit bij het ouder worden. 🤷‍♂️🤓

Bla, bla, bla.

Weet niet of het nut heeft om een apart topic ervoor te openen, maar ben benieuwd naar de mening van anderen om ook skigebieden in landen als Georgië, Rusland en Polen toe te voegen aan de database. Vinden jullie dat een meerwaarde en zou het jullie meer triggeren om daar een keer heen te gaan in plaats van de bekendere landen?

Svennoo op 11 jun 2020 15:09

Om eerlijk te zijn denk ik nee en nee.
De echte avonturier weet deze landen toch wel te vinden en de overige 99,9% wat op wintersport gaat zal bij het zien van Rusland of Georgië wel afhaken. Polen zou eventueel wel kunnen denk ik.

RFKANGOO op 11 jun 2020 16:11

Laat ze eerst maar eens de normale gebieden van Canada en de US toevoegen. Er staat op deze website bijna niks over deze 2 landen, terwijl er vele grote resorts zijn die meer de moeite waard zijn, maar niet aangestipt worden hier.

Freeride = Life

Zonnige (eindelijk) Groetjes. 🤪⛷

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/98571a1654966a0fbba9b09a...

Zweten in de pap nu, eerder deze morgen was het fantastisch. 😎👍
Wel wat druk met die verlenging van de tirol-kaart. 🤷‍♂️

Bla, bla, bla.

Warm hè? Pfffff wat is het warm. 🤢

Bla, bla, bla.

@bartvwg

Happy birthday maat. 😎🍕🍦🎂🍰🍺🍸🍷🍾

@Piefke

véééél plezier in Zoetermeer

(PS ik heb hééél de avond gewacht…Bartje belde niet…ik zit niet in zijn bubbeltje denk ik.😉😭

*bericht bewerkt door dan58 op 01 aug 2020 12:24

Born to run. B.S.

We willen wel de foto’s morgen natuurlijk @Piefke

@dan58 als jij al niet op het verjaardagspartijtje van Bartje mag komen dan weet ik niet wie wel🤷‍♂️
@Bartvwg gefeliciteerd kerel en bubbel er maar op los🍾🥂
@Tiny-M wie weet maak ik nog een pica😵 zo ja dan post ik hem☃️

LA NORMA😍☃️

@bartvwg

Happy birthday maat.

(PS ik heb hééél de avond gewacht…Bartje belde niet…ik zit niet in zijn bubbeltje denk ik.😉😭

dan58 op 01 aug 2020 16:57

@dan58 @Piefke
Een dag te vroeg mannen 😁, maar toch bedankt! 🤗😉

*bericht bewerkt door bartvwg op 01 aug 2020 16:59

Bla, bla, bla.

Zonnige (eindelijk) Groetjes. 🤪⛷
https://cdn.wintersport.nl/forum/27/98571a1654966a0fbba9b09a…
Zweten in de pap nu, eerder deze morgen was het fantastisch. 😎👍
Wel wat druk met die verlenging van de tirol-kaart. 🤷‍♂️

bartvwg op 02 aug 2020 19:22

Ik vind het er bizar goed uit zien voor augustus. Lekker man!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hoezo @Shane ben jij ter plaatse?

Lukt het met je schoudertje?🤔😉

Born to run. B.S.

Ik denk dat er iets fout gaat met de datum. Het oorspronkelijke bericht is van 24 juni. Maar in het citaat van @shane staat opeens 2 augustus.

Ik denk dat er iets fout gaat met de datum. Het oorspronkelijke bericht is van 24 juni. Maar in het citaat van @shane staat opeens 2 augustus.

DrPhil op 03 aug 2020 08:38 Ah, ik heb dan niet goed gekeken.... Denk ik.
I can stick uphill ice, on my saucer...

Zonnige (eindelijk) Groetjes. 🤪⛷
https://cdn.wintersport.nl/forum/27/98571a1654966a0fbba9b09a…
Zweten in de pap nu, eerder deze morgen was het fantastisch. 😎👍
Wel wat druk met die verlenging van de tirol-kaart. 🤷‍♂️

bartvwg op 02 aug 2020 19:22

Ik vind het er bizar goed uit zien voor augustus. Lekker man!

Shane op 03 aug 2020 17:02

Is inderdaad van juni @Shane 🤷‍♂️🤔

Bla, bla, bla.

Ik begin zo langzamerhand toch te verlangen naar wat kouder weer.
Ben die ondraaglijke hitte kotsbeu. 🤮🤮

Bla, bla, bla.

Ik begin zo langzamerhand toch te verlangen naar wat kouder weer.
Ben die ondraaglijke hitte kotsbeu. 🤮🤮

bartvwg op 12 aug 2020 18:05 Ik ook, vindt het erg warm in huis Lig in de woonkamer op een ziekenhuisbed, ventilator er naast Dan is het nog redelijk uit te houden Vorige week maandag de laatste 4 traptreden gemist En een gecompliceerde beenbreuk overgehouden Afgelopen maandag geopereerd, plaat en schroeven er in Hopelijk volgende week vrijdag loopgips Maar gelukkig heb ik nog geen last van jeuk onder het gips

Getverdrie @niekniek

Wat krijg je nu weer voor de kiezen?
En dan met die hitte.
Waarschijnlijk gebeurt omdat je al wat minder mobiel bent?
Sterkte alvast en ik hoop dat je skiplannen niet worden gehypothekeerd.
🚑🌡🌞

Born to run. B.S.

@bartvwg

Warm hé ? 🌡🌡🌡🌞🌞🌞😉😉😉

Born to run. B.S.

Ojee @niekniek da’s helemaal minder! 😯
Spoedig herstel gewenst. 👍

Bla, bla, bla.

@bartvwg

Warm hé ? 🌡🌡🌡🌞🌞🌞😉😉😉

dan58 op 12 aug 2020 19:57

Ik ben dees hitte kotsbeu. @dan58
Maar echt hè. 🙁

Bla, bla, bla.

!

null

Aircootje, of natuurlijk nog veel beter, investeren in een aardwarmtepomp en je hebt nooit meer last van de hitte @Dan58 en @Bartvwg. Maar ja, jullie generatie blijft altijd op de centen zitten ,😋.

Beterschap @niekniek

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zo’n aardwarmtepomp, koelt dat goed? Dat is dan toch meer wat koud water door je vloerverwarming? Ik ben al van t gas af, heb een zeer goed geïsoleerd huis incl zonnepanelen, maar nu het erop lijkt dat thuiswerken de nieuwe norm wordt, moet er wel iets gebeuren qua klimaatbeheersing hierbinnen, maar airco doet al mijn andere (ik rij ook nog een hybride!!) direct te niet…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Om actief te koelen heb je een lucht lucht warmtepomp nodig. Maar die koelt de lucht dan met een compressor en een condensator, als ik het zo snel zie.

Dus is het gewoon een airco?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Shane

Alhoewel, “zittend” op mijn centen koelt het ook niet echt af hoor.😎( al die koperen muntjes houden de hitte vast)

PS Mijn spaarcenten smelten zeker zo hard als de gletsjers de laatste jaren.😉😁

Born to run. B.S.

Maar ja, jullie generatie blijft altijd op de centen zitten ,😋.

Shane op 13 aug 2020 11:12

Wij zijn van een generatie zonder al die hete zomers hè snotneus. :p
(en mocht iedereen het geld laten rollen zoals het hier rolt viel er niks te crisissen of klagen) ;)
Maar goed, die airco gaat er waarschijnlijk komen zegt de Grote Baas dus ik spreek maar niet tegen.

Bla, bla, bla.

Zo’n aardwarmtepomp, koelt dat goed? Dat is dan toch meer wat koud water door je vloerverwarming? Ik ben al van t gas af, heb een zeer goed geïsoleerd huis incl zonnepanelen, maar nu het erop lijkt dat thuiswerken de nieuwe norm wordt, moet er wel iets gebeuren qua klimaatbeheersing hierbinnen, maar airco doet al mijn andere (ik rij ook nog een hybride!!) direct te niet…

Roy83 op 13 aug 2020 13:19

Ik heb al een aantal jaren koeling via mijn vloer.
In de winter gewoon vloerverwarming en zodra het wat warmer wordt gaan de hendels om en houden we het heerlijk koel.

mama on a mission in the snow

Zo’n aardwarmtepomp, koelt dat goed? Dat is dan toch meer wat koud water door je vloerverwarming? Ik ben al van t gas af, heb een zeer goed geïsoleerd huis incl zonnepanelen, maar nu het erop lijkt dat thuiswerken de nieuwe norm wordt, moet er wel iets gebeuren qua klimaatbeheersing hierbinnen, maar airco doet al mijn andere (ik rij ook nog een hybride!!) direct te niet…

Roy83 op 13 aug 2020 13:49

Inderdaad gewoon koud water door de leidingen van de vloerverwarming, dus circuit wordt omgedraaid. Maar bij ons helpt het niet erg veel. Komt denk ik door de eiken parket die op de betonnen vloer is gelijmd, daardoor kan het water niet kouder dan 23gr zijn.
Als je airco gaat installeren kun je beter ook gelijk meer zonnepanelen plaatsen, dan houd je de energiebalans enigszins op “nul”. Ik ga ook maar eens kijken of een airco in het ventilatiesysteem past!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 13 aug 2020 14:02

Ik heb al sinds 2011 een aardwarmtepomp, koelt uitstekend! Blijft gewoon een aangename 22 graden binnen, als het buiten echt heet is zoals nu. Maar dan moet je wel een systeem hebben met voldoende capaciteit (wat meestal flink te wensen overlaat bij nieuwbouw via aannemer of ontwikkelaar) en een geschikte vloer zoals pvc.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wij hebben een gietvloer, dus dat zal het punt niet zijn, maar zo’n aardwarmtepomp kost wel wat zeg. Eigenlijk zou je gewoon makkelijk koud leidingwater door de vloerverwarming moeten kunnen sturen (we hebben nu stadswarmte)…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij hebben een gietvloer, dus dat zal het punt niet zijn, maar zo’n aardwarmtepomp kost wel wat zeg. Eigenlijk zou je gewoon makkelijk koud leidingwater door de vloerverwarming moeten kunnen sturen (we hebben nu stadswarmte)…

Roy83 op 13 aug 2020 18:39

Leidingwater is toch flink warmer als wat er uit mijn bronnen komt, dus het effect zal wel een stuk minder zijn. Heb je vloerverwarming als hoofdverwarming? Want ook de dichtheid van het leidingnetwerk is natuurlijk een belangrijke factor. En ja, het kost wat, maar het is als je nieuw bouwt te overzien, zeker met de subsidies. Ik heb er nu in 2 woningen ervaring mee en zou nu echt niets anders meer willen, het is zo comfortabel, zowel zomer als winter.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie