Zomerskiën Hintertux

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hintertuxer Gletscher

Beste Forumgangers,

Doordat het skiën en de bergen nu eenmaal het hele jaar door trekken, gaan we toch nog maar een keer de latten onderbinden deze zomer.

We gaan een weekje rondreizen door Oostenrijk en willen tijdens dit weekje ook een ochtend (tot de sneeuw echt niet meer te doen is…) op de Hintertuxer gletcher gaan skiën.

Dan nu mijn vraag: Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben in de zomer, zo ja wat voor kleding raden jullie aan? Ik kan mij zo voorstellen dat de standaard winter ski-outfit veel te warm is…

Groeten,

Jeff.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Hi Jeffvdv,

Dit heb ik zeker eens gedaan maar dan in augustus.

Het is leuk voor een ochtendje maar dan heb je het ook wel gezien, veel trainingsteams.
Ik zou gewoon even goed vooruitkijken wat voor weer het wordt. Je kan de Hintertux aantreffen rond de 0 graden op 3250 meter of een graad of 10. Dit maakt kwa kleding veel uit.

Een jas en ski broek moet voldoende zijn :)

Ik was er vorig jaar rond 1 juli. In het dal was het toen 25 raden met in de middag een buitje met wat onweer; op de pistes was het bewolkt en wat verse sneeuw in de nacht, temperaturen tussen 0 en +10 raden tussen het openen van de liften en 12.00 uur.
Ik ben geen koukleum, dus had alleen een thermo-shirt aan onder mijn hardshell jas (ongevoerd). Voor de zekerheid dat ik wel een tussenlaagje mee de berg op genomen, maar alleen aangehad als het echt dicht trok en er geen zon was.

Ik ben hier vorig jaar ook geweest begin juli. In het dal 25°+, op de berg was het rond het vriespunt. Had uiteraard mijn skipak aan en daar onder een zweetshirt. Dat was meer dan genoeg.

3 jaar terug gedaan eind juli .Ik was blij dat ik gewoon mijn ski outfit mee had. Het was toen niet heel mooi weer in het dal,dus op de gletsjer bleef het tot 14 uur gewoon onder nul.

Hartelijk bedankt voor de reacties iedereen, wordt dus toch het volledige pak mee haha!

Gr.

Jeff.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Paar jaar geleden naar de stelvio geweest in september en toen had ik gewoon een soft shelletje bij, was onderdeel van een drieweekse vakantie en zo’n jasje neemt weinig ruimte in.
Wel de skibroek mee, wat grappig is als je drie dagen later bij 30 graden op de camping je spullen aan het ordenen bent :)

Vandaag een ochtend geskied op de Hintertuxer Gletscher. Het was een leuke ervaring om een keer te zomerskiën. Echter waren echt alle pistes in een bizar slechte staat, wellicht heeft het te maken met de warme zomer. Naar mijn idee zou het niet verkeerd zijn om misschien alles eens even lekker een tijdje dicht te gooien…

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/a0b906cc681100b95424933b...

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

ze trainen er ook met het nationale team dus kan niet .
en kosten zijn natuurlijk ook hoog dus elke cent is er eentje

ik heb in italie gewerkt daar deden ze veel meer met sneeuw machines .
misschien zonnen panelen plaatsen en in de nacht sneeuw opbouwen met sneeuw kanonnen ??

Funkeysman

Wij gaan naar alle waarschijnlijkheid maandag. Benieuwd of er echt sneeuw gaat vallen dit weekend.

Ben benieuwd

Funkeysman

Plaats een reactie