Voorjaarsvakantie 2019 noord en kinderoppas sauerland

Hallo,

Begrijp ik het goed dat als zuid vakantie heeft het drukker op de skipiste doordeweeks is? Met noord dan minder lang wachten. Wij waren afgelopen jaar in het weekend in winterberg en hebben echt super lang moeten wachten en vond het zo druk op de piste en gevaarlijk met ons kind die leerde skieen.
En ligt er altijd sneeuw? Ik begreep van wel ivm de kanonnen. Maar dan moet het ook goed vriezen.
En weet iemand of er nederlandse kindercreche is in sauerland.

Hallo,

Begrijp ik het goed dat als zuid vakantie heeft het drukker op de skipiste doordeweeks is? Met noord dan minder lang wachten. Wij waren afgelopen jaar in het weekend in winterberg en hebben echt super lang moeten wachten en vond het zo druk op de piste en gevaarlijk met ons kind die leerde skieen.
En ligt er altijd sneeuw? Ik begreep van wel ivm de kanonnen. Maar dan moet het ook goed vriezen.
En weet iemand of er nederlandse kindercreche is in sauerland.

Ski1986 op 10 jul 2018 21:18

In de voorjaarsvakantie is het sowieso erg druk in Winterberg, of nu noord of zuid vakantie heeft maakt weinig uit. In die periode is er altijd wel te skien in Winterberg, al kan je daar altijd de pech hebben dat je een warme week hebt met papsneeuw op de pistes en regen. Ik heb geen ervaring met kindercreche in Winterberg, maar aangezien er super veel Nederlanders zijn kan het bijna niet anders dan dat er ook Nederlandse creche is. Daarvoor zou je misschien bijvoorbeeld bij de Brabander kunnen informeren. Dit is een Nederlands hotel wat in Winterberg zit.

Persoonlijk vermijdt ik altijd het Sauerland in de vakanties wegens de immense drukte. Mocht er veel natuursneeuw liggen dan zijn er wel rustigere gebiedjes om naar uit te wijken om de kinderen te leren skien. Goede gebiedjes daarvoor zijn bijvoorbeeld Snowworld Zuschen of Eschenberglifte in Niedersfeld. Beide gebiedjes hebben een aantal liften en een paar leuke afdalingen. Zuschen heeft nog wel een aantal sneeuwkanonnen staan en kan een piste openen op kunstsneeuw, Eschenberg is volledig afhankelijk van natuursneeuw. Bodefeld Hunau is iets groter dan hierboven genoemde gebieden en heeft zeker voor het Sauerland een mooie lange afdaling, maar is weer een stuk drukker. Eigenlijk geldt verder hoe groter het gebied in het Sauerland des te drukker het is. Altastenberg bijvoorbeeld is ook nog redelijk te doen qua drukte in het hoogseizoen maar is door de relatief steile pistes niet echt geschikt voor beginnende kinderen. Willingen en Neuastenberg hebben ook gewoon serieuse wachttijden.

Born to Ride

Alles wat hier boven staat klopt volgens mij wel.

Ik weer niet wat je budget is en of je eventueel verder wilt rijden, maar als het even kan is dat misschien nog wel beter dan Winterberg (maar dus wel duurder en verder rijden, ook meer file etc).

Als het toch Winterberg wordt, dan helpt het (iets) om strak om 9.00 op de piste te staan, heel vroeg of heel laat te lunchen en de wat rustigere stukken te kiezen tussen 10:30 en 15:00. Maar zoek anders het grote Winterberg topic eens op, daar staan veel goede tips.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bedankt voor het antwoord.
We gaan eens nadenken. Voor onze zoon maken we ons geen zorgen. Die gaat lekker mee of op skiles. Maar willen de jongste van 2 ook meenemen. Dus wat is wijsheid ver reizen. Of iets in de buurt. Iemand toevallig ervaring met plastic onderbind skietjes?
Of ervaring met de harz?

Harz zou ik zeker niet doen, als daar sneeuw ligt, is het pas echt stervensdruk. Daar is Winterberg rustig bij.

Zou dan beter stukje verder rijden, Montafon, of een ander gebied in Vorarlberg sta je doorgaans met 8 uur rijden, en bieden je een veelvoud van het vermaak van Winterberg. Onze kinderen vermaakten zich altijd wel. Voor 2 jarigen zou ik het niet gokken, al hangt eea van het kind af, maar de meesten zijn niet sterk genoeg. Onze oudste dochter is een stevige dame, maar ook zij had het niet gemakkelijk met 2,5. De 2e wilde helemaal niet op die leeftijd. Die stond bij de ski’s te kijken van ‘wat moet ik daarmee’.

Inmiddels is het gelukkig goed gekomen, en met 10 en 12 scheuren ze van alles af wat er maar is, liefst zwarter dan zwart.

De oudste met 2,5 jaar

null

null

null
null

En nummer 2 met 2,5 jaar oud:

null

null
null
null

*bericht bewerkt door Robert7 op 11 jul 2018 20:45

Iemand toevallig ervaring met plastic onderbind skietjes?

Ski1986 op 11 jul 2018 20:18

Ja. Doe het niet. Een klein kind krijgt echt geen gevoel voor skiën hiermee. Dat er geen kanten op zitten is niet eens zo erg, maar een echt skischoen is toch wel vereist. Dan beter een paar kinderskietjes huren om even te proberen.
De reis is in mijn ervaring nooit een probleem geweest, dus persoonlijk zou ik daar geen concessies in doen. Ik rijd nog liever 900/1000 km naar Oostenrijk en kies een rustig dorpje met een paar liften en leuke restaurantjes dan dat ik een paar uur korter rijd en in “outdoor zoetermeer” zit.

Kijk even op marktplaats of de Duitse Ebay. Ik had die skietjes die je op de bovenstaande foto ziet met schoentjes voor 50 €. Daar kun je eigenlijk al nauwelijks voor huren, zeker niet als ze dan ook nog door 2 kinderen gebruikt worden.

Of kijk op 2de hands beurs of je kleine skietjes en schoentjes ziet

*bericht bewerkt door niekniek op 17 jul 2018 15:07

Plaats een reactie