De sarenne op een MTB

Click. Click. Peace

Ik vraag me af hoeveel gips daar achteraf is gelegd.

Bla, bla, bla.

Bizar! Komt op beeld over als onverantwoord risicovol maar misschien is het vertekend en heb ik een slecht inschattingsvermogen. Zat op het puntje van mn stoel te wachten op iets wat niet goed kon gaan maar zeer ernstige situaties bleven gelukkig uit.

hahahaha, te gek. Kamikaze, maar hij kan het wel, haalt iedereen in :-)

*bericht bewerkt door Jochemgerrits op 16 jul 2018 09:09

Haha… dat is inderdaad wel extreem. Wel gaaf overigens.

It is an amazing world

Ik vraag me af hoeveel gips daar achteraf is gelegd.

bartvwg op 16 jul 2018 08:29

Vraag ik me ook af. @Rogier heeft daar vast een artikel over? :P

Ik had er al vaker over gelezen, nu voor het eerst beelden gezien. 2600 meter hoogteverschil, wat een conditie moet je daarvoor hebben!
Ook even nagezocht hoe “onze” coureur uit het filmpje het heeft gedaan: hij is 83e geworden met een tijd van bijna 50 minuten. Ik vond hem al supersnel gaan, maar de winnaar was nog bijna 11 minuten sneller!!!
Er zijn overigens 320 renners gefinished in deze categorie, de laatste deed er 1 uur en 37 minuten over.

*bericht bewerkt door Snowy1970 op 17 jul 2018 11:16

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Wel mooi dat je hemt hoort hijgen, vaak wordt er wat min gedaan over down hill biken.
Dat iedereen wel beneden komt maar hard om hoog is lastiger.
Vond dit een mooi detail geeft echt aan hoe moeilijk en hoeveel conditie je moet hebben.

Kleine tip voor meneer de fietser, een bel of toeter aanschaffen hóeft ie zelf niet voor roeptoeter te spelen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zo dan, heftig hoor. Het eerste dat ik dacht was ‘gaaf, dat wil ik ook!’, gevolgd door ‘die botbreuken tijdens de jarenlange training hoef ik niet, laat maar’…

Kleine tip voor meneer de fietser, een bel of toeter aanschaffen hóeft ie zelf niet voor roeptoeter te spelen

Birdheart op 17 jul 2018 22:09

Heb je ooit een die hard DH biker gezien met een bel op z’n fiets? XD

Freeride = Life

Kleine tip voor meneer de fietser, een bel of toeter aanschaffen hóeft ie zelf niet voor roeptoeter te spelen

Birdheart op 17 jul 2018 22:09

Heb je ooit een die hard DH biker gezien met een bel op z’n fiets? XD

Arnie777 op 18 jul 2018 09:34

Stuur/remmen loslaten is ook niet zo’n goed idee in zo’n afdaling

Click. Click. Peace

Kleine tip voor meneer de fietser, een bel of toeter aanschaffen hóeft ie zelf niet voor roeptoeter te spelen

Birdheart op 17 jul 2018 22:09

Heb je ooit een die hard DH biker gezien met een bel op z’n fiets? XD

Arnie777 op 18 jul 2018 09:34

Stuur/remmen loslaten is ook niet zo’n goed idee in zo’n afdaling

Rogier op 18 jul 2018 10:14

Haha, dat is waar ook!
Hier is trouwens het (unedited) filmpje te zien van de winnaar! 39 minuten lang mountainbiken op hoog niveau!

Freeride = Life

Bizar dit, echt heftig. Ondanks dit gave filmpje denk ik echter dat ik mijn Sarenne-ervaring niet ga uitbreiden met een MTB-gedeelte. Ik voorzie iets te veel botbreuken en een verloren skiseizoen als ik daaraan begin…

Eigenlijk verwacht ik volgend jaar rond deze tijd toch wel minimaal een videoverslag van @Rogier hoe het is om deze bijna 3000hm op de fiets te doen ;) Het is bijna in je achtertuin dus excuses om het niet te doen zijn er niet meer :P

Born to Ride

@Matthias123 Niet op de snelheid van deze gasten… Maar ik doe het met veel plezier…

Click. Click. Peace

@Matthias123 Niet op de snelheid van deze gasten… Maar ik doe het met veel plezier…

Rogier op 18 jul 2018 11:50

Dat is dan bij deze afgesproken ;) Maar wel diep respect hoor voor deze gasten, het moet ook echt een uitputtingsslag zijn. Ik vond het op m’n Snowboard ook nogal uitputtend om in 1x vanaf de Pic Blanc 3330m naar Vaujany 1130m te gaan, ook al heb je dan nog een hele kleine onderbreking bij Lac Blanc. Ik ben ook zeer benieuwd welk percentage de finish haalt op de MTB.

Born to Ride

@Matthias123 Niet op de snelheid van deze gasten… Maar ik doe het met veel plezier…

Rogier op 18 jul 2018 11:50

Dat is dan bij deze afgesproken ;) Maar wel diep respect hoor voor deze gasten, het moet ook echt een uitputtingsslag zijn. Ik vond het op m’n Snowboard ook nogal uitputtend om in 1x vanaf de Pic Blanc 3330m naar Vaujany 1130m te gaan, ook al heb je dan nog een hele kleine onderbreking bij Lac Blanc. Ik ben ook zeer benieuwd welk percentage de finish haalt op de MTB.

Matthias123 op 18 jul 2018 11:57

Als ik de uitslagen een beetje goed interpeteer zijn er vorig jaar zijn er 8 mensen uitgevallen + 1 DSQ uit 348 deelnemers in de hoogste (snelste) categorie. Valt dus best mee.

Freeride = Life

[quote]@Matthias123 Niet op de snelheid van deze gasten… Maar ik doe het met veel plezier…

Rogier op 18 jul 2018 11:50

Dat is dan bij deze afgesproken ;) Maar wel diep respect hoor voor deze gasten, het moet ook echt een uitputtingsslag zijn. Ik vond het op m’n Snowboard ook nogal uitputtend om in 1x vanaf de Pic Blanc 3330m naar Vaujany 1130m te gaan, ook al heb je dan nog een hele kleine onderbreking bij Lac Blanc. Ik ben ook zeer benieuwd welk percentage de finish haalt op de MTB.

Matthias123 op 18 jul 2018 11:57

Als ik de uitslagen een beetje goed interpeteer zijn er vorig jaar 8 mensen uitgevallen + 1 DSQ uit 348 deelnemers in de hoogste (snelste) categorie. Valt dus best mee.

*bericht bewerkt door Arnie777 op 18 jul 2018 12:13

Freeride = Life

Kleine tip voor meneer de fietser, een bel of toeter aanschaffen hóeft ie zelf niet voor roeptoeter te spelen

Birdheart op 17 jul 2018 22:09

Heb je ooit een die hard DH biker gezien met een bel op z’n fiets? XD

Arnie777 op 18 jul 2018 09:34

Ja in de Pyreneeën, maar dat was niet voor het DH gedeelte dat was volgens mij omdat als ze naar de gondel moesten na de afdaling daar ze een stukje door een dorp moesten.
Maar ze hadden hem wel en gebruikte hem.

Maar was meer als grap bedoeld, wel leuke reacties .

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Fantastische beelden!

Bla, bla, bla.

Tof hoor die beelden van de winnaar! Al is de beleving bij de video in de openingspost wel toffer. Ben ik trouwens als enige echt verbaasd over de skills van de helikopter piloot? 😅

@Rene die helikopter piloten in de Alpen kunnen allemaal een stevig potje vliegen… ik heb reddingen gezien van de bergreddings helikopters die op het blote oog natuurwetten lijken te tarten ;-)

Click. Click. Peace

En hier beelden van de concurent ‘Mountain of Hell’ in Les Deux Alpes:

Winnaar:

En officiele spotje:

Click. Click. Peace

Zin om te skiën krijg ik van die mooi geprepareerde pistes op het begin! Veel gebieden hebben zoiets, zag ook zoiets voorbij komen in Breuil-Cervinia.

@Matthias123 Niet op de snelheid van deze gasten… Maar ik doe het met veel plezier…

Rogier op 18 jul 2018 11:50

Dat is dan bij deze afgesproken ;) Maar wel diep respect hoor voor deze gasten, het moet ook echt een uitputtingsslag zijn. Ik vond het op m’n Snowboard ook nogal uitputtend om in 1x vanaf de Pic Blanc 3330m naar Vaujany 1130m te gaan, ook al heb je dan nog een hele kleine onderbreking bij Lac Blanc. Ik ben ook zeer benieuwd welk percentage de finish haalt op de MTB.

Matthias123 op 18 jul 2018 11:57

De enige manier waarop dat kan is via Le Tunnel. Via de Sarenne lukt dat niet zonder minimaal 2 (mogelijk 3) liften te pakken…

@Matthias123 Niet op de snelheid van deze gasten… Maar ik doe het met veel plezier…

Rogier op 18 jul 2018 11:50

Dat is dan bij deze afgesproken ;) Maar wel diep respect hoor voor deze gasten, het moet ook echt een uitputtingsslag zijn. Ik vond het op m’n Snowboard ook nogal uitputtend om in 1x vanaf de Pic Blanc 3330m naar Vaujany 1130m te gaan, ook al heb je dan nog een hele kleine onderbreking bij Lac Blanc. Ik ben ook zeer benieuwd welk percentage de finish haalt op de MTB.

Matthias123 op 18 jul 2018 11:57

De enige manier waarop dat kan is via Le Tunnel. Via de Sarenne lukt dat niet zonder minimaal 2 (mogelijk 3) liften te pakken…

Harm op 20 jul 2018 07:34

Dat was inderdaad ook via de Tunnel.

Born to Ride

Pittig stukje dan inderdaad, wel mooi… :)

Als je nog een leuke wilt met 2k hoogtemeters verschil, pak de Aiguille Rouge eens van boven Les Arcs naar Villaroger (3200 naar 1200). Prachtige rode racebaan. We deden hem in 2012 met vrienden op tijd. Maatje van mij deed hem in ca. 12 minuten op zijn board. Ik kwam ruim een minuut later beneden, verzuurd tot en met in mijn achterste been… :p

Plaats een reactie